امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

کت ترنچ مردانه و اصول ست کردن آن

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۷/۲۶ دوشنبه
کت ترنچ مردانه و اصول ست کردن آن
چکیده این مقاله : آقایان با پوشیدن کت ترنچ می توانند هم استایل رسمی مرتب و هم یک استایل غیر رسمی و یا استایلی خیابانی شیک را برای خودشان خلق کنند. در این مقاله به بررسی کت ترنچ و نکات مربوط به ست کردن آن بپردازیم.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 2869 بازدید

گفتنی است که میزان ارزش، اهمیت و کارآیی هر لباسی بسته به فصل آن مشخص می شود. کت ترنچ مردانه یا بارانی دسته ای از لباس های مختص به فصل پاییز و زمستان محسوب می شود، که این مدل کت محبوبیت زیادی در میان آقایان خوش پوش دارد. در استایل بی نظیر آقایان، کت ترنچ نقش پررنگی دارد و جذابیت خود را بر ظاهر به خوبی نمایان می کند. این پوشیدنی شیک و جذاب هیچ گاه از مد نمی افتد و شما به راحتی می توانید آن را با بیشتر لباس هایتان ست کنید.

امروزه کت های ترنچ مردانه در طرح ها، جنس ها و مدل های متفاوتی طراحی و دوخته می شوند و این امر کاملا به نفع دوست داران ترنچ کت می باشد. آقایان با پوشیدن این مدل کت ها می توانند هم استایل رسمی مرتب و هم یک استایل غیر رسمی و یا استایلی خیابانی شیک را برای خودشان خلق کنند. در این مقاله می خواهیم به بررسی کت ترنچ و نکات مربوط به ست کردن آن بپردازیم پس تا آخر ما را همراهی کنید.

 

کت ترنچ چیست؟

این مدل کت که به اسم بارانی نیز معروف است، به کتی می گویند که ضد آب و از جنس چرم، پشم، پنبه، گاباردین و ... می باشد. کت ترنچ معمولا دو ردیف دکمه و یک کمربند دارد و در بلندی های متفاوتی در بازار موجود می باشد. تاریخچه ترنچ کت شیک و زیبا به جنگ جهانی اول باز می گردد، چون که برای بار اول این کت مخصوص افسران ارتش دوخته شده است. اگر می خواهید سرمایی لذت بخش را با ترنچ کت ها تجربه کنید، بهتر است که بارانی هایی از جنس پشم و یا چرم آستر دوزی شده را مورد استفاده قرار بدهید.

 

کت ترنچ چیست؟

 

کت ترنچ مردانه گاباردین

این نوع کت دارای پارچه ای نسبتا ضخیم و محکم است و برای فصل پاییز و زمستان گرمادهی مناسبی دارد. علاوه بر این ها ترنچ گاباردین از استحکام، جنسی سبک و لطیف برخوردار می باشد. استفاده کردن از این نوع پارچه ها در ترنچ کت ها کاملا مناسب بوده و شما به راحتی می توانید در استایل های خود ترنچ گاباردین را به کار ببرید.

 

کت ترنچ مردانه گاباردین

 

کت ترنچ مردانه پنبه ای

با شنیدن جنس پنبه ذهن ما به سمت نرمی و لطافت محصول می رود و این مورد در خصوص کت ترنچ پنبه ای نیز صدق می کند. این ترنچ های نرم و لطیف معمولا فاقد گرمایش هستند و برای شرایطی با آب و هوای نه چندان خنک مورد استفاده قرار می گیرد. کت ترنچ پنبه ای دارای ایستایی قابل توجهی است و آقایان می توانند برای جلسات کاری خود بر روی کت و شلوار از این کت زیبا استفاده کنند. با پوشیدن ترنچ پنبه ای نرم و لطیف نهایت لذت را از استایلی زیبا ببرید.

 

کت ترنچ مردانه چرمی

جنس چرمی این کت ها یکی از لوکس ترین و شیک ترین این محصول می باشد. ترنچ های چرمی در دو دسته چرم طبیعی و چرم مصنوعی طبقه بندی می شوند. این کت ها گرمادهی زیادی را به افراد می دهند و به طور عجیبی خاص و منحصر به فرد هستند. کت های چرمی ترنچ را به راحتی می توانید در استایل های رسمی و غیر رسمی خود به کار ببرید و متفاوت بدرخشید. ناگفته نماند که این مدل کت ها از قیمت بالاتری به نسبت جنس های دیگر برخوردار هستند.

 

کت ترنچ مردانه چرمی

 

کت ترنچ مردانه پشمی

ترنچ پشمی از گرمایش بیشتری نسبت به جنس های دیگر ترنچ بهره مند است. اما در میان آقایان از محبوبیت چندان زیادی برخوردار نیست، شاید علت این امر سنگین بودن جنس کت باشد. چرا که معمولا کت های بارانی به خاطر سبک بودن و ضد آب بودن شان است، که مورد توجه و محبوبیت افراد خاص قرار گرفته اند. پیشنهاد ما به آقایان این است که حتما برای مناطق سردسیر کت های ترنچ پشمی را انتخاب کنند.

 

کت ترنچ مردانه پشمی

 

نحوه ست کردن استایلی رسمی با ترنچ کت

اگر نیاز به استایلی رسمی و کاری به وسیله کت ترنچ دارید، با یک روش ساده می توانید جذابیت استایل رسمی خود را دو چندان کنید. فقط کافیه که شما یک کت و شلوار رسمی همراه با پیراهن مناسب بر تن کنید، سپس بارانی خود را بر روی آن ها بپوشید. بنابراین اگر می خواهید کت ترنچ خود را در یک محیط رسمی بپوشید، می توانید همیشه آن را به عنوان لایه ی بالایی کت مخصوصا کت و شلوار، به کار بگیرید. پوشیدن این نوع کت برای هنگامی که هوا بارانی است، سبب می شود که لباس های رسمی شما خیس و نم دار نشوند و نظم استایل تان بر هم نخورد. رنگ های ایده آل و مناسب کت بارانی برای یک پوشش رسمی، رنگ هایی از قبیل مشکی، خاکستری، کرم و بژ می باشد. توجه داشته باشید که در هنگام ست کردن حتما باید رنگ لباس ها با هم در تناسب باشد.

 

نحوه ست کردن استایلی رسمی با ترنچ کت

 

نحوه ست کردن استایلی غیر رسمی با کت ترنچ

یکی از مزایای مهم این کت خوشکل، ست کردن آن با انواع استایل ها می باشد. شما می توانید با استفاده از ترنچ کت استایلی غیر رسمی و ایده آل را برای خود خلق کنید. برای داشتن یک استایل غیر رسمی و خیابانی می توانید یک پیراهن دکمه دار آستین بلند، پیراهن یقه گرد، پلیور و ... را با یک شلوار جین و یا کتان متناسب با رنگ پیراهن یا بارانی ست کنید. همچنین برای داشتن یک استایل غیر رسمی می توانید، یک جفت کفش کتانی یا اسنیکر مشکی و یا کفش چرم را همراه با کت بارانی ست کنید و استایلی غیر رسمی و شیک را برای خود به ارمغان بیاورید.

 

نکات مهم و آموزشی برای پوشیدن کت ترنچ یا بارانی

  1. هنگام پوشیدن این نوع کت می توانید دکمه های آن را باز بگذارید، تا ظاهر شما جذاب تر به چشم بیاید.
  2. درصورتی که مایل به بستن کمربند بارانی خود باشید، باید گفت که دور کمر شما با بستن کمربند باریک تر نشان داده می شود و شانه ها و قفسه سینه شما پهن تر و بزرگ تر جلوه داده می شود. همین امر یک نکته اساسی در جذابیت آقایان می باشد.
  3. استایل رسمی خود را با پوشیدن بهترین کت و شلوار شیک و ترنچ کت تکمیل و فوق العاده نمایید و ظاهری ساده و مردانه به خود ببخشید.
  4. پوشیدن بارانی هایی با رنگ های روشن برای روزهای خنک پاییزی مناسب تر می باشد.
  5. پوشیدن شلوار گشاد همراه با ترنچ کت می تواند ترکیبی زیبا باشد. اما زیباتر از آن استفاده کردن از یک شلوار راسته و یا تنگ است که  بسیار هوشمندانه و شیک تر از شلوار گشاد می باشد.
  6. برای فصل زمستان از یک ترکیب کت ترنچ از جنس پشم استفاده کنید. چون که با این پوشش به یک ترکیب عالی و محافظ خوب در مقابل زمستان دست خواهید یافت.
  7. ترکیب کت ترنچ یا بارانی متناسب با اندام بدن با کلاه فدورا برای شما ظاهری مشابه با استایل کارآگاهان هالیوودی ایجاد می کند. پس در صورت تمایل می توانید از این استایل شیک نیز برای خودتان استفاده نمایید.
  8. اگر برای ست کردن لباس هایتان خلاق و خوش ایده باشید، می توانید با افزودن اکسسوری مناسب مانند دکمه سردست، کراوات و پوشت خاص خود ترکیبی زیبا را برای این کت بارانی درست کنید.

کلاه فدورا جزو قدیمی ترین مدل های کلاه می باشد که اولین بار در سال 1882 عرضه شد. کلاه فدورا از پشم یا نمد تولید می شود.

حرف پایانی

امیدواریم که در این فصل زیبای و خوش رنگ پاییزی و در فصل زمستان بتوانید کت ترنچ شیک خود را به خوبی ست کنید و استایلی فوق العاده جذاب را برای خودتان بسازید. با ترنچ کت زیبا خاص باشید و زیبا بدرخشید.


مقالات مرتبط: 

  1. رنگ های جذاب پاییزی برای استایل آقایان
  2. تیپی جذاب با استایل کلاسیک مردانه
  3. قوانین اصلی پوشیدن جوراب مردانه
درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه هیدی استایل محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا