امتیازات این مقاله تاکنون : 1
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

نحوه ست کردن کت تک مردانه

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۵/۱۹ سه شنبه
نحوه ست کردن کت تک مردانه
چکیده این مقاله : از ویژگی های کت تک مردانه سبکی و راحتی استفاده است و برای پوشیدن روزمزه بهترین گزینه است. در این مقاله نحوه ی ست کردن کت تک مردانه را بیان خواهیم کرد.
  • زمان مطالعه : 10 دقیقه
  • 0 نظر
  • 5593 بازدید

نحوه ست کردن کت تک مردانه

با گذشت و مرور زمان کت تک نیز وارد دنیای مد و فشن آقایان گردید. هم اکنون این کت ها به سبک های غیر رسمی، کلاسیک و اسپرت در بازار به فروش می رسند. با انتخاب و ست کردن مناسب کت تک، می توانید به درخشندگی تیپ و استایل خود بیفزایید. کت های تک از انواع پارچه ها و الگوهای مختلف دوخته شده اند و آقایان برای قرار گرفتن و رفتن در هر موقعیت و مکانی می توانند کت تک را در استایل خود به کار ببرند. یکی از ویژگی های مثبت کت تک، راحتی و سبک بودن آن ها می باشد. آقایان می توانند، در روزمره ی خود از کت تک استفاده کنند. در این مقاله درباره ی نحوه ی ست کردن کت تک مردانه، گفتنی های لازم را بیان خواهیم کرد.

 

چه کفش هایی مناسب کت تک مردانه می باشند؟

بدون شک نقش کفش ها، در هر نوع تیپ و استایلی تا حد زیادی تاثیر گذار است. در نتیجه باید در انتخاب کفش هایتان، دقت فراوانی داشته باشید. برای داشتن استایلی اسپرت و غیر رسمی بهتر است، از کفش های اسپرت، کتان و یا نیم پوت استفاده کنید. برای داشتن استایل کمی رسمی، کفش های کالج مات، می تواند گزینه ی مناسبی باشد. برای انتخاب جنس مناسب کفش خود، به جنس کت تان توجه کنید. در مورد کت‌ های چرم، کت های چهارخانه، کت های اسپرت و جین، دست شما برای انتخاب نوع و مدل کفش باز است. اما در صورت پوشیدن یک کت یقه بلیزر، بهتر است که کفش‌های چرمی تیره رنگ را انتخاب کنید. آقایان به این نکته کاملا دقت نمایید که کفش را متناسب با تیپ و استایل خود انتخاب کنید.

 

چه کفش هایی مناسب کت تک مردانه می باشند؟

 

چند نکته در مورد ست کردن کت تک مردانه با پیراهن را بدانید

  • برای ست کردن پیراهن با کت تک، نیاز است که از رنگ های هم خانواده و مکمل استفاده کنید. رنگ پیراهن می تواند تاثیر به سزایی در یک ست عالی داشته باشد.
  • با انتخاب پیراهن های نسبتا کوتاه، می توانید استایلی اسپرت را برای خود برگزینید. فقط به شرطی که پیراهن خود را داخل شلوار قرار ندهید.
  • ست کردن پیراهن جیب دار، با کت تک می تواند انتخابی جالب و تک باشد.
  • با توجه به غیر رسمی و نیمه رسمی بودن کت تک، آقایان در انتخاب طرح و رنگ پیراهن آزادتر هستند و می توانند طرح های مختلف، مثل چهارخانه ی اسپورت، رنگی و رنگ های متنوع را در تیپ خود به کار ببرند.

 

چند نکته در مورد ست کردن کت تک مردانه با تی شرت را بدانید

  • سعی کنید هنگام خریداری کردن کت تک و تی شرت، سایز آن ها فیت تن خودتان باشد.
  • سعی کنید در انتخاب رنگ های تی شرت و کت دقت کنید و رنگ هایی را با هم ست کنید، که با یکدیگر هم خوانی داشته باشند.
  • از پوشیدن تی شرت هایی که دارای لوگو و طرح های چاپی هستند با کت تک خودداری کنید.
  • شلوارهای گشاد و بد فرم را در ست کت تک و تی شرت به کار نبرید.
  • از کفش ها و شلوارهای یک رنگ، در ست خود استفاده کنید.
  • تیشرت‌ هایی با یقه گرد برای افراد لاغر و مدل‌ های یقه هفت، برای مردان درشت اندام و چاق مناسب است.

 

 

ست کردن کت تک مردانه با کراوات

شاید با شنیدن کلمه ی کراوات، برخی از افراد کراوات را مختص به استایل ها و موقعیت های رسمی بدانند. در حالی که چنین نیست. شما می توانید در هر موقعیت و مکانی که دلتان می خواهد، همراه با کت تک، از کراوات استفاده کنید. فقط کافی است که اصول استفاده کردن از کراوات را به خوبی بدانید و در انتخاب رنگ و جنسشان دقت لازم را به عمل آورید. سعی کنید که از بین کراوات ها، طرح ها و مدل های اسپرت را انتخاب نمایید.

 

انواع کت های تک مردانه کدام ها هستند؟

کت تک اسپرت

کمترین میزان رسمیت، در کت های تک اسپرت وجود دارد. بنابراین شما با پوشیدن کت تک اسپرت راحتی و آزادی عمل بیشتری را تجربه خواهید کرد. همچنین، دست شما برای انتخاب کردن انواع تی شرت، پیراهن، شلوار و ... با کت تک اسپرت باز است. در طراحی قسمت آرنج بعضی از کت های تک اسپرت، یک تکه دوزی رنگی به کار برده می شود.

 

کت تک اسپرت

 

کت تک یقه دیپلمات

یقه ی این مدل کت ها، ایستاده و قد آن ها در حدود 10 الی 15 سانتی متر پایین تر از خط کمر می باشد. کت های یقه دیپلمات را می توانید در تمام فصول سال بپوشید. معمولا کت های یقه دیپلمات، تک دکمه هستند.

 

کت تک یقه دیپلمات

 

کت تک کژوال

مناسب ترین گزینه برای افراد خوش لباس وشیک پوش، کت تک کژوال می باشد. کت های کژوال حالتی نیمه رسمی دارند و انتخابی مناسب برای محل کار می باشند. کت های کژوال تا حدودی گشاد هستند، در نتیجه همین گشادی، باعث احساس راحتی کردن کاربران خواهد شد.

 

کت تک کژوال

 

کت تک یقه بلیزر

کت های تک یقه بلیزر، به کت های رسمی شباهت زیادی دارند. اما در دوخت این مدل کت ها، معمولا از پارچه های ارزان تری استفاده می شود. برای موقعیت های رسمی، بهتر است این مدل کت را با شلوار پارچه ای، کفش چرم و پیراهن ساده با رنگ های روشن ست کنید.

 

کت تک یقه بلیزر

 

کت تک جین

پوشیدن کت های تک جین، مناسب فصل بهار یا پاییز می باشد. کت تک جین را معمولا آقایان در تیپ ها و استایل های رسمی خود به کار نمی برند. تنوع رنگ این مدل کت ها، معمولا در سه رنگ آبی روشن، زغالی و سورمه ای می باشد. با شلوار جین و پیراهن رنگ روشن، ستی مناسب را برای کت جین خود بسازید.

 

کت تک جین

 

کت تک چرم

برای آقایان خوش استایل و خوش تیپ، کت تک چرم کاملا مناسب و ایده آل می باشد. کت های تک چرم، معمولا از قیمت بیشتری نسبت به سایر کت های دیگر برخوردار هستند. همچنین دارای جنس مرغوبی می باشند و طول عمر بیشتری را نیز دارا هستند.

 

کت تک مردانه چرم

 

کت تک چهار خانه

با پوشیدن کت های تک چهار خانه، استایلی کلاسیک را به ظاهر خود ببخشید. اگر می خواهید ستی مناسب و هماهنگ داشته باشید، بهتر است که سایر لباس های دیگر خود را ساده و تک رنگ انتخاب کنید. پوشیدن شلوارهای کتان ساده، با این مدل کت ها ست جذابی برای شما خواهد بود.

 

ست کردن کت تک چهار خانه

 

اورکت

اورکت لباسی است که برای پوشیدن روی کت طراحی شده است. اورکت ها معمولا سنگین، بلند و کلاسیک هستند و طرفداران خاص خود را دارند. به عنوان یک مرد شیک پوش، می‌توانید اورکت را با یک شال‌گردن و پلیور، یا یقه اسکی ست کنید و با این پوشش استایلی بسیار جذاب و منحصر به فرد را داشته باشید. از اورکت برای جاهای نسبتا سرد استفاده می شود.

 

اورکت مردانه

 

بهترین جنس پارچه برای کت تک مردانه کدام است؟

پارچه فاستونی: رسمی ترین نوع کت، از جنس فاستونی است و برای هوای سرد مناسب است. دوام این جنس، از جنس های دیگر کت تک بیشتر است. بافت فاستونی زیبایی خاصی دارد و آقایان با پوشیدن این کت تک، استایلی مدرن تر و کلاسیک تر را به خود می دهند. کت تکی با جنس فاستونی، از وزن سنگینی برخوردار است.

پارچه فلانل یا پشم: کت تک با جنس پشم نیز یک کت پاییزی و زمستانی می باشد. داشتن وزن سبک، این کت را گزینه ی مناسبی برای انتخاب آقایان در هوای سرد کرده است. تنوع در این جنس بیشتر از جنس فاستونی می باشد.

پارچه کتان: مناسب ترین انتخاب برای فصل گرما، پوشیدن کت تک کتان می باشد. زیرا این جنس، رطوبت را از بدن شما جذب کرده و شما را خنک می کند. کت تک کتان، نسبت به کت های دیگر غیر رسمی تر می باشد. اما به دلیل جنس نرم و نازکش به راحتی چروک می شود.

 

پارچه های دیگری که برای دوخت کت تک مردانه، از آن ها استفاده می کنند به شرح زیر می باشد.

پارچه نخی: پارچه های نخی در مقایسه با پارچه های پشمی، از قیمت بالایی برخوردار نیستند و اغلب برای دوخت کت های معمولی از پارچه ی نخی استفاده می کنند. تنوع کت های تک نخی، با کیفیت های متفاوتی در بازار موجود است. برای آقایان خواهان استایل معمولی، خرید کت تک نخی توصیه می شود.

پارچه ابریشمی: یکی دیگر از پارچه های مورد استفاده برای کت تک مردانه، پارچه های ابریشمی می باشد. اما باید گفت که پارچه های ابریشمی به دلیل بافت سبک و ظریفشان در برابر پارگی مقاومت چندانی از خود نشان نمی دهند.

پارچه دیور: دیور از انواع پارچه های کشی محسوب می شود، اما میزان کشسانی آن بسته به میزان لاکرای استفاده شده در آن دارد. (لاکرا پارچه ای می باشد، که خاصیت کشسانی بالایی دارد و الیاف آن مصنوعی است) یکی از بهترین پارچه ها، برای دوخت کت تک مردانه دیور است. زیرا از مقاومت بالایی برخوردار می باشد.

پارچه فیلازت: این جنس پارچه از خانواده پارچه های کرپ می باشد. که یکی دیگر از پارچه ها برای انواع کت های مردانه می باشد. این پارچه ضد چروک است و در هنگام شستشو ثبات رنگ دارد.

 

نکات مهمی برای ست کردن کت تک مردانه

خریدن سه کت تک با رنگ های طوسی، آبی نفتی و مشکی را در اولویت قرار بدهید. زیرا این رنگ این کت ها جذابیت خاصی را در استایل آقایان به وجود می آورد. همچنین ست کردن و ترکیب کردن آن ها با انواع تیشرت ها راحت تر می باشد.

کت آبی را با شلوار بژ خود ست کنید. زیرا ترکیب این دو رنگ به راحتی با یکدیگر جور در می آید.

برای انتخاب یک استایل و تیپ غیر رسمی می توانید، از ترکیب کت تک خاکستری و شلوار جین آبی استفاده نمایید.

سازگار ترین رنگ ها با یکدیگر، ترکیب کردن دو رنگ خاکستری و مشکی می باشد. بنابراین سعی کنید برای شیک پوشی خاص و فوق العاده ی خودتان، کت تک مشکی را با شلوار خاکستری ست کنید. پوشیدن شلوار طوسی با کت مشکی نیز می تواند ایده ای خوب باشد.

کت های تک اسپرت، در طیف گسترده ای از انواع پارچه ها و رنگ ها در بازار موجود است. بنابراین بهتر است کتی را انتخاب کنید که با لباس های دیگر و سلیقه ی شما هماهنگی کامل داشته باشد.

کت های تک مردانه را که دارای رنگ های صورتی پاستیلی، آبی، سبز و رنگ های دیگر از این قبیل را می توانید با شلوار سفید ست کنید. ترکیب این رنگ ها با یکدیگر تا حد زیادی می تواند جذاب و ایده آل برای برخی از آقایان باشد.

کت تک اسپرت، با پارچه های چهار خانه ی ریز، معمولا با شلوار کتان مناسب است و ست ایده آلی خواهد شد. فقط یادتان باشد که شلوار، باید کتان ساده و مناسب سایز خودتان باشد.

در صورت تیره بودن یا روشن بودن رنگ کت تک مردانه می توانید از رنگ متضاد استفاده کنید.

از جمله لباس هایی که برای همه فصول مناسب است، کت تک مردانه می باشد. در فصل گرما به راحتی می توانید، کت تک را همراه با یک تی شرت بپوشید. هم چنین با قرار داشتن در فصل سرما، کت تک را همراه با یک ژاکت و شال گردن بپوشید. شاید این دلیل، یکی از دلایل محبوبیت کت تک، در میان آقایان باشد.

فیت بودن کت تک مردانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین اگر کت تک نتواند خطوط بدن شما را به خوبی نشان دهد، پوشیدن آن کار درستی نیست.

 

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی انواع مدل ها و جنس های کت تک مردانه، همچنین نحوه ست کردن آن ها پرداخته ایم. آقایان لازم است که برای نحوه ست کردن کت تک مردانه، نکات مربوطه را به خوبی رعایت کنند و استایلی ایده آل را برای خودشان رقم بزنند. هرگز سعی نکنید که بدون رعایت کردن نکته های مربوط به ست کردن، برای خودتان تیپ های عجیبی بسازید. با داشتن تیپ و ظاهری برازنده می توانید، خودتان را در جلو دید عموم مردم فوق العاده خوب و جذاب نشان بدهید.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه هیدی استایل محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا