امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

نحوه شستن لباس های مشکی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۵/۳ یکشنبه
نحوه شستن لباس های مشکی
چکیده این مقاله : در این مقاله نحوه شستن و نگهداری از لباس مشکی را که دغدغه ی بسیاری از افراد می باشد را باهم مورد بررسی قرار می دهیم.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 1924 بازدید

نحوه نگهداری کردن از لباس مشکی

همگی می دانید که لباس های مشکی، بعد از شستشوی های مکرر رنگ خود را تا حدودی از دست می دهند. بنابراین برای نگهداری صحیح از لباس های مشکی، باید به رعایت نکاتی بپردازید که در این مقاله آن ها را بازگو خواهیم کرد. همگی افرادی که از لباس های مشکی استفاده می کنند، این دغدغه را دارند که باید چکار کنند، تا لباس هایشان به سرعت رنگ و کیفیت خود را از دست ندهد. با ما همراه باشید، تا نحوه شستن و نگهداری از لباس مشکی را بر اساس شستشو، اتوکشی و ... برای شما بازگو نماییم.

 

نحوه نگهداری کردن از لباس مشکی

 

نحوه شستشوی لباس مشکی باید چگونه انجام شود؟

اگر می خواهید برای شستن لباس های مشکی از ماشین لباسشویی استفاده کنید، بهتر است که مراحل زیر را به خوبی انجام دهید.

  1. قبل از هر چیزی باید لباس های مشکی خود را از سایر لباس های رنگی دیگر به خصوص رنگ سفید مجزا کنید. در کل باید گفت که جدا کردن همه ی لباس های تیره، برای شستشوی بهتر مناسب تر می باشد.
  2. لیبل های مخصوصی را که بر روی لباس های مشکی شما زده شده است با دقت مشاهده کنید. تا مطمئن شوید که آیا جنس این پارچه قابلیت شستشو، با ماشین لباسشویی را دارد یا خیر؟ زیرا برخی از لباس ها را نمی توان با ماشین لباسشویی شستشو داد.
  3. سعی کنید لباس های مشکی را با توجه به نوع و جنس شان دسته بندی کنید. زیرا برخی از لباس ها، ظریف تر و نازک تر هستند و باید از لباس هایی مانند شلوار جین و لباس های سنگین دیگر جدا شوند. توجه داشته باشید که هر لباسی با توجه به جنسش نیاز به مدت زمان معین و درجه شستشوی خاصی دارد.
  4. وقتی می خواهید لباس های مشکی خود را داخل ماشین لباسشویی قرار بدهید، بهتر است که لباس ها را پشت و رو کنید. با انجام این کار، اگر قرار باشد ماشین لباسشویی به لباس های شما آسیب برساند، پشت لباس ها در معرض آسیب قرار می گیرد. همچنین با پشت و رو کردن لباس های مشکی، ماندگاری آن ها نیز بیشتر خواهد شد.
  5. از مایع و شوینده ی مناسب، به ویژه مشکین شوی، برای شستن لباس های مشکی خود استفاده کنید. مشکین شوی، از رنگ لباس محافظت می کند و از بور شدن لباس های مشکی شما جلوگیری به عمل می آورد. در هنگام استفاده از شوینده ها نیز، باید با توجه به حجم لباس ها و میزان تعیین شده ی مواد شوینده، آن ها را به کار ببرید.
  6. چرخه ی شستشو برای لباس های مشکی را کوتاه کنید، زیرا زمان بیشتر به معنای کم رنگ تر شدن لباس است. تنظیم چرخه بالای شستشو، به معنای هر چه تمیز کردن بهتر لباس ها می باشد. در نتیجه چرخش با زمان زیاد، باعث سایش و آسیب رساندن به لباس های مشکی شما خواهد شد.
  7. بهتر است از آب سرد برای شستن لباس های مشکی تان استفاده کنید. زیرا شستن لباس ها با آب گرم، باعث شل شدن پارچه می شود و همچنین آب گرم، تا حدودی رنگ مشکی پارچه لباس ها را محو می کند. بنابراین شستن لباس های مشکی با آب سرد، می تواند گزینه مناسبی برای ثابت ماندن رنگ پارچه و دوام بهتر و بیشتر پارچه لباس گردد.

 

نحوه ی اتوکشی لباس های مشکی باید چگونه انجام شود؟

در هنگام اتو زدن لباس های مشکی، باید کاملا احتیاط به خرج بدهید. زیرا هنگام اتو زدن احتمال برق افتادن بر روی لباس های مشکی در اثر درجه حرارت اتو زیاد است. بنابراین بهترین کار این است که در هنگام اتو زدن لباس های مشکی خود را پشت و رو کنید و با قرار دادن یک پارچه نازک بر روی لباس خود عملیات اتوکشی را آغاز کنید. این کار باعث می شود که اتو روی لباس جا نیندازد و لباس شما را براق نکند.

 

برای ثابت ماندن رنگ مشکی لباس ها باید چکار کرد؟

اگر می خواهید رنگ لباس های مشکی تان ثابت و بدون تغییر باشد، می توانید روش های زیر را امتحان کنید. درون یک ظرف مقداری نمک را با چند لیتر آب حل کنید، سپس لباس مشکی خود را برای مدت پنج الی ده دقیقه در درون محلول قرار بدهید و بعد لباس خود را به خوبی بشویید. برای انجام این کار، می توانید به جای نمک از سرکه سفید نیز استفاده نمایید. با وجود این که در بازار شوینده های متفاوتی، برای شستن و ثابت نگه داشتن رنگ لباس های مشکی وجود دارد. اما باز هم امتحان کردن این روش ها به صورت طبیعی می تواند، تاثیر چشم گیری بر روی لباس های مشکی تان داشته باشد.

فراموش نکنید که آب سرد، جز یکی از بهترین موارد برای ثابت نگه داشتن رنگ لباس های مشکی می باشد. شما می توانید برای شستن لباس های مشکی خود به جای استفاده از پودرها یا صابون های شوینده، از شامپو استفاده کنید. تا ثبات رنگ لباس شما بیشتر شود. لباس های مشکی نسبت به لباس های رنگی دیگر نیاز به شستشوی بیشتری دارند. بنابراین با رعایت این نکات می توانید تا حد زیادی باعث ثابت نگه داشتن کیفیت لباس خود بدون تغییر رنگ آن شوید. یک ترفند دیگر برای تثبیت رنگ لباس های مشکی این است که هنگام شستن لباس ها، مقداری قهوه یا چای دم کرده را به لباس اضافه کنید و سپس شروع به شستشوی مجدد نمایید.

 

در ادامه به بیان چندین نکته ی دیگر در مورد نحوه شستن و نگهداری از لباس مشکی می پردازیم:

  • برای جلوگیری از پرز گرفتن لباس های مشکی تان نیاز است که از نرم کننده لباس استفاده کنید.
  • هرگز لباس های مشکی خود را جلوی نور مستقیم آفتاب آویزان نکنید. زیرا نور آفتاب باعث خراب شدن رنگ لباس های مشکی و بور شدن آن ها می شود. اگر هم بنا به هر دلیلی مجبور شدید که لباس مشکی خود را زیر نور آفتاب پهن کنید بهتر است که لباس را پشت و رو کنید.
  • برای جلوگیری از سفیدک زدن لباس های مشکی از پودر ماشین لباسشویی استفاده نکنید. شامپو، مایع ظرفشویی، مایع دستشویی و مایع لباسشویی، گزینه های مناسبی برای شستن لباس های مشکی به صورت دستی و ماشینی می باشند. دقت کنید که از همه شوینده ها نمی توان برای ماشین لباسشویی استفاده کرد.
  • زمانی که می خواهید لباس های مشکی خود را با دست بشویید، بهتر است که از ریختن مستقیم مواد شوینده و نرم کننده ها، بر روی لباس ها جلوگیری کنید. برای انجام این کار، ابتدا مواد شوینده را به خوبی در تشت آب حل کنید، سپس لباس خود را برای شستن داخل آن قرار بدهید.
  • شستشوی دستی لباس ها و چنگ نزدن آن ها، باعث ماندگاری و دوام بیشتر لباس های مشکی خواهد شد. در صورت سابیدن و چنگ زدن لباس های مشکی، بافت لباس ها دچار آسیب خواهد شد و کیفیت خود را تا حدود زیادی از دست می دهند.
  • در صورتی که لباس مشکی شما لک گرفت، برای پاک کردن آن نیاز نیست که حتما لباس را داخل ماشین لباسشویی بیندازید و یا به طور کامل آن را با دست بشویید. بهتر است برای رهایی از لک مقداری مایع شوینده مخصوص را با آب مخلوط کنید و دستمالی تمیز را به محلول آغشته کنید و به آرامی بر روی محل لک بمالید تا لک پاک شود. سپس فقط همان قسمت لک شده را به خوبی آبکشی کنید.

 

کلام آخر

با توجه به نتیجه گیری به دست آمده از این مقاله باید گفت که اصول و قوانین شستن و نگهداری از لباس مشکی، کاملا راحت و امکان پذیر می باشد. بنابراین اگر هر کاربری می خواهد لباس های مشکی اش دوام بیشتری داشته باشد و بعد از چند بار شستن رنگ خود را از دست ندهد، بهتر است که به رعایت نکات ذکر شده در این مقاله بپردازد. درخشندگی لباس های مشکی، می تواند در جذابیت استایل شما تاثیرگذار باشد و نقش مثبتی را ایفا کند.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه هیدی استایل محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا