امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

15 روش افزایش ماندگاری عطر

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۴/۲۴ پنج شنبه
15 روش افزایش ماندگاری عطر
چکیده این مقاله : نحوه ی استفاده صحیح از عطر و ادوکلن در ماندگاری بوی عطر تاثیرگذار است. در ادامه به روش های مختلفی در مورد15 روش افزایش ماندگاری عطر می پردازیم.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 2449 بازدید

روش های افزایش ماندگاری عطر

شاید برای تک تک شماها پیش آمده باشد که هنگام رد شدن برخی از افراد، بوی خوششان شما را مست کند. اما چگونه بوی عطر، تا این حد می تواند دوام و ماندگاری داشته باشد؟ دقت کنید که نحوه ی استفاده کردن صحیح شما از عطر می تواند، بوی عطر را ماندگارتر کند. همه ی افراد دوست دارند، که در طول روز و برای رفتن به مکان های مختلف و خاص، از بوی خوبی برخوردار باشند. شاید برخی از افراد با ماندگاری کم عطر، احساس کنند، که عطر می تواند تقلبی و فیک باشد. در حالی که چنین نیست، اگر شما بدانید که عطر را به چه جاهایی بزنید و چگونه از آن نگه داری کنید، این مشکل به وجود نمی آید. حتی با استفاده نادرست از گران قیمت ترین عطرها، ماندگاری عطر کاهش پیدا خواهد کرد. در ادامه به روش های مختلفی در مورد روش های افزایش ماندگاری عطر می پردازیم. تا آخر این مقاله با ما باشید.

 

روش های افزایش ماندگاری عطر

 

چگونه و با استفاده از چه روش هایی بوی عطر خود را ماندگار کنیم؟

  1. هر جا و مکانی نمی تواند، برای محل نگهداری عطر مناسب باشد
  2. چرب کردن پوست هنگام عطر زدن
  3. بعد از عطر زدن خود، از وازلین استفاده کنید
  4. مناسب ترین زمان برای زدن عطر، بعد از حمام کردن می باشد
  5. سعی کنید، از مالیدن عطر پرهیز کنید
  6. عطر را بر روی برس یا شانه خود اسپری کنید
  7. نگهداری عطرها در شیشه ی اصلی
  8. مقداری از عطر را بر روی یک پنبه، اسپری کنید و در یک کیسه ی پلاستیکی قرار دهید
  9. کشوها و کمدهای خود را از رایحه ی خوش عطر پرکنید
  10. شیشه عطر را تکان ندهید
  11. عطر زدن بر روی نبض ها و نقاط گرم
  12. عطر را به هوا اسپری کنید
  13. خریدن عطر با کیفیت
  14. از لوسیون و سایر محصولات آرایشی بهداشتی استفاده کنید
  15. از تنوع عطرها استفاده کنید

 

چگونه و با استفاده از چه روش هایی بوی عطر خود را ماندگار کنیم؟

 

هر جا و مکانی نمی تواند برای محل نگهداری عطر مناسب باشد

برای طول عمر طولانی و ماندگاری بیشتر عطرهای خود، سعی کنید آن ها را در مجاورت گرما، رطوبت و نور قرار ندهید. زیرا هر کدام از این عوامل به تنهایی، باعث کاهش دادن کیفیت عطر در مرور زمان خواهند شد. مناسب ترین محل نگهداری، برای قرار دادن عطرها، نقاط خشک و خنک خانه و جایی به دور از پنجره ها می باشد.

 

هر جا و مکانی نمی تواند برای محل نگهداری عطر مناسب باشد

 

هنگام عطر زدن سعی کنید که پوست خود را چرب کنید

قبل از زدن عطر، از کرم یا لوسیون بدون بو استفاده کنید، تا پوست شما چرب شود. انجام این کار باعث ماندگاری بیشتر عطر خواهد شد. در ابتدا بهتر است، که محلی را که می خواهید عطر را بر روی آن بزنید چرب کنید. سپس عطر مورد نظر را بر روی آن اسپری کنید یا به آرامی بمالید.

 

بعد از عطر زدن خود، از وازلین استفاده کنید

بهترین جا برای اسپری کردن عطر، نقاطی از بدن است که دارای نبض باشد. عطر خود را بر روی نبض تان اسپری کنید، سپس بر روی آن کمی وازلین بمالید. شاید از خودتان بپرسید، که انجام این کار چه فایده ای دارد؟ باید گفت که وازلین، می تواند عطر را به خود جذب کند. در نتیجه رایحه ی عطر، روی پوست شما ماندگاری طولانی تری خواهد داشت. از زدن عطر بر روی پارچه و لباس خودداری کنید، زیرا پارچه ی لباس، مانعی برای ماندگاری عطر می باشد. بهترین جا برای عطر زدن، پوست بدن شما می باشد.

 

بعد از عطر زدن خود، از وازلین استفاده کنید

 

مناسب ترین زمان برای زدن عطر، بعد از حمام کردن می باشد

بهترین زمان برای عطر زدن و ماندگاری رایحه ی عطر، بعد از بیرون آمدن از حمام می باشد. سعی کنید، بلافاصله بعد از دوش گرفتن و خشک کردن بدن خودتان، عطر را بر روی قسمت های نبض دار اسپری کنید.

 

سعی کنید، از مالیدن عطر پرهیز کنید

شاید بسیاری از افراد بعد از زدن عطر، آن را با دستان خود بمالند، تا عطر به خوبی پخش و جذب شود. در حالی که این کار کاملا اشتباه می باشد. این کار باعث می شود، که رایحه ی قوی و اولیه عطر از بین برود. در نتیجه انجام این کار ماندگاری عطر را نیز کاهش می دهد. اگر شیشه عطر شما اسپری نمی کند، بهتر است به آرامی عطر را بر روی نبض خود بمالید و چند ثانیه اجازه دهید تا خشک شود.

 

از مالیدن عطر پرهیز کنید

 

عطر را بر روی برس یا شانه خود اسپری کنید

اگر دوست دارید، بوی عطر بیشتری بدهید و موهایتان نیز خوش بو باشد، می توانید کمی عطر را بر روی برس یا شانه  موی خود اسپری کنید. سپس برس یا شانه را به آرامی به موهایتان بکشید. بهتر است، عطرهایی با پایه الکل را مستقیما به موهایتان اسپری نکنید، زیرا این کار باعث خشکی مو و آسیب رساندن به مو می شود.

 

 عطر را بر روی برس یا شانه خود اسپری کنید

 

برای مراقبت بیشتر و بهتر از عطرهای خود، در شیشه ی اصلی خودشان از آن ها نگه داری کنید

برخی از افراد ترجیح می دهند، که عطرهای خود را در شیشه های خاص و فانتزی بریزند. در حالی که بی خبرند، که این انتقال عطر باعث می شود، که عطر در معرض هوا قرار بگیرد و ترکیبات شیمیایی آن تغییر کند. بنابراین برای مراقبت بهتر از عطر خود، لازم است که از چنین کارهایی دوری کنید.

 

مقداری از عطر را بر روی یک پنبه، اسپری کنید و در یک کیسه ی پلاستیکی قرار دهید

برخی از افراد بنابه قرار گرفتن در موقعیت ها و مکان های خاص، دوست دارند که عطر خود را تجدید کنند. یک توصیه ی عالی برای انجام این کار این است که، به یک تکه پنبه مقداری عطر اسپری کنید و بلافاصله پنبه را در کیسه ی پلاستیک قرار بدهید. با خارج کردن هوا از کیسه، محکم آن را گره بزنید. به جای حمل کردن شیشه ی عطر این روش بهترین کار است. با این تکه پنبه ی آغشته به عطر، در هر کجا که خواستید می توانید بوی خوش خود را تجدید کنید.

 

کشوها و کمدهای خود را از رایحه ی خوش عطر پرکنید

اگر دوست دارید همه جا و همه لباس های خود را با رایحه ای خوش بو پر کنید، می توانید مقداری عطر را بر روی چند دستمال کاغذی اسپری کنید. سپس دستمال کاغذی، را در داخل کشوها یا لابه لای لباس ها قرار دهید. تا همیشه خوش عطر و بو باشند.

 

شیشه عطر را تکان ندهید

تکان دادن شیشه ی عطر، باعث می شود که رایحه ی عطر در معرض هوا قرار بگیرد، در نتیجه ماندگاری و رایحه ی عطر کم می شود.

 

بر روی نبض ها و نقاط گرم بدن خود عطر بزنید

اسپری کردن عطر، بر روی نقاط گرم بدن و بر روی نبض ها باعث ماندگاری بیشتر عطر می شود. قسمت های گرم بدن شامل مچ دست، روی گردن، بخش داخلی آرنج، پشت زانوها و ... می باشد. بخش های گرم بدن، عطر را به تمام سطوح پوست منتقل می کند. بنابراین زدن عطر به یکی از این قسمت ها، ماندگاری طولانی تری خواهد داشت. عطرهای روغنی، را به پشت آویز گوش خود بزنید و اجازه دهید تا خشک شود.

 

بر روی نبض ها و نقاط گرم بدن خود عطر بزنید

 

عطر را به هوا اسپری کنید

اگر دوست دارید که عطر شما رایحه ی ملایم تری داشته باشد، بهتر است که آن را به هوا و رو به روی خود اسپری کنید و از زیر آن رد شوید. با انجام دادن چنین کاری، عطر بر روی تمام بدن شما می نشیند و عطر شما رایحه ای ملایمی پیدا خواهد کرد.

 

اسپری کردن عطر در هوا برای ماندگاری بیشتر

 

توصیه ی ما به شما، خریدن عطر با کیفیت می باشد

ماندگاری بعضی از عطرها، به طور طبیعی هم داخل بطری و هم بر روی پوست بیشتر و طولانی تر می باشد. بنابراین هنگام خریدن عطر، به این نکته توجه کنید، که عطری با غلظت بیشتر را باید خریداری کنید. زیرا بعضی از عطرها نسبت های مختلفی، از ترکیب روغن عطر با الکل را دارند.

 

از لوسیون و سایر محصولات آرایشی بهداشتی استفاده کنید

برای به حداکثر رساندن ماندگاری بوی عطر، از لوسیون، شامپوی بدن و سایر محصولات دیگر که برند عطرتان با همان رایحه را دارد استفاده نمایید.

 

برای ماندگاری عطر از لوسیون و سایر محصولات آرایشی بهداشتی استفاده کنید

 

از تنوع عطرها استفاده کنید، این کار می تواند جذابیت خاصی برای کاربران نیز داشته باشد

افراد زیادی هستند که فقط از یک نوع عطر خاص استفاده می کنند، اما این افراد باید در جریان  باشند، که با گذشت زمان بدنشان به این بوی عطر عادت می کند و دیگر جذابیت و شفافیت عطر خالص را نخواهد داشت. در نتیجه پیشنهاد ما این است که، از عطرهای مختلف و رایحه های خنک و گرم به تناوب فصل ها استفاده کنید. با این کار می توانید، رایحه های متفاوت از انواع عطرها را تجربه کنید و بوی خوش رایحه ها نهایت لذت را ببرید.

 

از تنوع عطرها استفاده کنید

 

نتیجه گیری

با توجه به نتایج بدست آمده از نوشتن مقاله ی روش های افزایش ماندگاری عطرها، باید گفت که همیشه باید سعی کنید، عطرهایی با غلظت بالا را خریداری کنید. زیرا ماندگاری آن ها در مقایسه، با عطرهای دیگر بیشتر است. با استفاده کردن و به کار بردن نکات بالا در خصوص عطرها می توانید، تا حد زیادی در افزایش ماندگاری عطر خود تاثیر گذار باشد. زدن عطرهایی با رایحه های خوب، می تواند کاملا در روحیه ی شما و حتی اطرافیانتان تاثیر گذار باشد. بنابراین یک حس ناب و خالص را با بوی عطر خود تجربه کنید.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه هیدی استایل محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا