امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

پاپیون و نکات مربوط به استفاده از آن

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۴/۲۲ سه شنبه
پاپیون و نکات مربوط به استفاده از آن
چکیده این مقاله : پاپیون از اکسسوری های مردانه می باشد و دارای مدل های مختلفی است پس قبل از خرید آن لازم است در مورد نکات استفاده آن اطلاعاتی داشته باشید.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 2900 بازدید

پاپیون و نکات مربوط به استفاده از آن

پاپیون یکی دیگر از اکسسوری های مردانه می باشد که به شکل یک نوار پارچه ای به دور گردن و یقه ی پیراهن به چند شکل مختلف بسته می شود و استفاده کردن از آن، می تواند در استایل آقایان تاثیر گذار باشد. پارچه های مورد استفاده از پاپیون اغلب از جنس ابریشم، ترکیب پارچه ها، پنبه و یا پلی استر می باشد. در گذشته های دور اغلب افراد ثروتمند و افراد سلطنتی از پاپیون استفاده می کردند. اما امروزه استفاده کردن از پاپیون، برای عموم مردم رایج است و هر فردی به دلخواه خود می تواند، از این اکسسوری شیک و جذاب در تیپ خود استفاده کند. برای برخی از مراسم ها و مجالس به کار بردن پاپیون در استایل شما، می تواند چالش برانگیز باشد. به شرطی که در بستن و ست کردن آن باید کاملا دقت کنید. تا ادامه ی مقاله ی پاپیون و نکات مربوط به استفاده از آن با ما همراه باشید.

 

پاپیون و نکات مربوط به استفاده از آن

 

تاریخچه ی پیدایش پاپیون

به عقیده ی برخی از افراد گفته می شود که پاپیون قبل از پیدایش کراوات وجود داشته است. بعضی دیگر نیز بر این عقیده و باورند که پاپیون، تکامل یافته ی کراوات می باشد. با توجه به اطلاعاتی که در اکثر منابع های متعدد درج شده است، گفته می شود که پاپیون مربوط به سربازان کرواسی در قرن هفدهم است. سربازان از یک روسری یا نوار پارچه ای برای بستن یقه ی لباس های خود استفاده کرده اند. تا این که در قرن نوزدهم، پاپیون به صورت رسمی وارد دنیای مد و فشن پوشاک مردانه گردید. باید گفت به تدریج، پاپیون مورد استقبال کشورهای زیادی قرار گرفت.

 

تاریخچه ی پیدایش پاپیون

 

گره های پاپیون های مختلف را می توان به سه دسته ی متفاوت تقسیم کرد:

 

پاپیون های خود گره The self- Tie

این نوع پاپیون ها، کلاسیک ترین نوع پاپیون می باشند که گره زدن آن به نسبت سخت است. اما بستن آن می تواند تجربه ی لذت بخشی برای افراد باشد. این دسته از پاپیون ها به پاپیون های فری استایل نیز معروف هستند. که به مراتب شیک تر از بقیه ی پاپیون ها به نظر می رسند. با مقداری حوصله و تمرین و نگاه کردن به فیلم های آموزشی، بستن پاپیون خود گره را به خوبی یاد بگیرید.

 

پاپیون های خود گره The self- Tie

 

پاپیون پیش گره The Pre- Tie

پاپیون های دیگری در بازار موجود است که به صورت گره زده به فروش می رسد. این نوع پاپیون به همراه یک بند قابل تنظیم است و به راحتی روی گردن شخص قرار می گیرد. پاپیون های از پیش گره زده و آماده بیشتر برای کودکان و افرادی که حوصله ی بستن پاپیون را ندارند مناسب می باشد. اما در نظر داشته باشید، این نوع پاپیون ها مانند پاپیون هایی که خودتان باید گره بزنید شیک و جذاب نیستند.  

 

پاپیون پیش گره The Pre- Tie

 

پاپیون گیره دار یا قفلی The Clip- On

پاپیون مدل گیره دار یا قفلی، نوعی از پاپیون از پیش گره زده ی بدون بند است که با استفاده از یک گیره و یا قفل فلزی به یقه ی پیراهن متصل می شود.

 

پاپیون گیره دار یا قفلی The Clip- On

 

معرفی انواع مدل های پاپیون بر اساس شکل ظاهری و طراحی آن ها

  1. پاپیون مدل پروانه ای
  2. پاپیون نقطه الماسی
  3. پاپیون مدل بال خفاشی
  4. پاپیون کلاب راند( گرد )

 

پاپیون مدل پروانه ای

ظاهر پروانه ای شکل این مدل پاپیون، دلیل نام گذاری کردن آن بوده است. پاپیون پروانه ای، یکی از رایج ترین و محبوب ترین نوع پاپیون ها می باشد. پاپیون پروانه ای دارای سبک کلاسیک بوده و ست کردن آن با لباس های رسمی ظاهری شیک و مجلسی را به آقایان می بخشد و همین امر یکی از دلایل محبوبیت پاپیون مدل پروانه ای می باشد. استفاده از این پاپیون برای مردان لاغر مناسب نمی باشد و ما توصیه می کنیم که این افراد برای جذابیت بیشتر در استایل خود سعی کنند، از مدل های پاپیون ظریف تر و کوچک تر استفاده کنند.

 

پاپیون مدل پروانه ای

 

پاپیون نقطه الماسی

انتهای دو سر این مدل پاپیون، مانند نوک الماس تیز و زاویه دار می باشد و همین شکل ظاهری پاپیون دلیل نام گذاری پاپیون نقطه الماسی می باشد. استفاده از پاپیون برای مردان علاقه مند به داشتن تیپ و استایلی خیره کننده و ایده آل، انتخاب پاپیون مدل نقطه الماسی، بهترین گزینه می باشد. این مدل پاپیون، بیشترین کاربرد خود را در استایل های غیر رسمی دارا می باشد و مانند پاپیون بال خفاشی و مدل پروانه ای رایج نیست. اما برای بسیاری از کاربران با سلیقه استفاده کردن از، پاپیون نقطه الماسی جذاب و ایده آل می باشد.

 

پاپیون نقطه الماسی

 

پاپیون مدل بال خفاشی

پاپیون مدل بال خفاشی، حدودا در سال 1930 میلادی به بعد رایج شد. این مدل پاپیون، شباهت زیادی به مدل پاپیون پروانه ای دارد و تنها تفاوت مدل خفاشی با مدل پروانه ای در کوتاه بودن ارتفاع پاپیون می باشد. پاپیون مدل خفاشی، کمی جمع و جورتر از پاپیون مدل پروانه ای می باشد. این مدل پاپیون، محبوبیت زیادی را در میان طرفداران علاقه مند به استایل کلاسیک پیدا کرده است. توصیه ی ما به آقایانی که دارای صورتی لاغر و کشیده هستند، استفاده کردن از پاپیون مدل بال خفاشی می باشد. زیرا بستن این مدل پاپیون، باعث تناسب متعادل میان صورت و پاپیون می گردد.

 

پاپیون مدل بال خفاشی

 

پاپیون کلاب راند ( گرد )

شکل ظاهری پاپیون گرد به صورتی می باشد که دو سر پاپیون، ظاهری نیم دایره ای شکل دارد و نسبت به مدل های دیگر دارای ارتفاع کمتری می باشد. دلیل نام گذاری این مدل پاپیون نیز مانند، مدل های دیگر پاپیون، شکل ظاهری آن می باشد. به دلیل شکل خاص پاپیون های مدل گرد، ست کردن آن ها با استایل های رسمی و غیر رسمی کمی سخت و دشوار است. همین دلیل باعث شده است که استفاده از این مدل پاپیون در بین آقایان زیاد رواج نداشته باشد.

 

پاپیون کلاب راند ( گرد )
 

استفاده کردن از پاپیون برای مردان مناسب چه موقعیت هایی می باشد؟

استفاده کردن از پاپیون برای مردان نیز باید بر اساس موقعیت و مکان ها صورت بگیرد. آقایان برای مهم ترین و لذت بخش ترین روز زندگیشان، یعنی روز عروسی می توانند، از پاپیون استفاده کنند. همچنین افراد دیگر نیز می توانند، برای رفتن به مجالس عروسی و مهمانی های خاص از پاپیون استفاده کنند. دقت کنید که برای قرارهای کاری، قرارهای عاشقانه، رفتن به سینما، مصاحبه کردن ها و ... می توانید از این اکسسوری شیک و جذاب استفاده کنید. فقط به شرطی که رنگ پاپیون را، متناسب با شلوار و یا پیراهنتان ست کنید و از خوشتیپ تر شدن خودتان لذت ببرید.

 

استفاده کردن از پاپیون برای مردان

 

چند نکته ی مختصر برای استفاده کردن از پاپیون

  1. رنگ پاپیون یکی از نکات تاثیر گذار، برای جذابیت در استایل آقایان می باشد. باید دقت کنید که رنگ پاپیون باید با ست شما تناسب و هم خوانی داشته باشد. به طور کلی هنگام استفاده کردن از این اکسسوری، بهتر است از رنگ های روشن و براق استفاده کنید.
  2. از پاپیون هایی با پارچه های لطیف، برای رفتن به مجالس و مراسم ها استفاده کنید. زیرا انجام این کار منجر به ایجاد استایلی شیک و کلاسیک در شما می گردد.
  3. شما می توانید در حالی که بلوز و پلیور بر تن دارید، از پاپیون استفاده کنید. با انجام این روش تیپی عالی و منحصر به فرد را برای خود رقم بزنید.
  4. آقایان علاقه مند به استایلی شیک و منحصر به فرد، می توانند پاپیون را با یک پیراهن و شلوار جین ساده ترکیب و ست کنند. برای بستن پاپیون طرح دار سعی کنید، پیراهن خود را ساده انتخاب کنید و بالعکس. توجه داشته باشید که بهترین گزینه برای بستن پاپیون رنگی، ست شلوار و پیراهن ساده می باشد.
  5. برای رفتن به قرارهای و ملاقات های کاری یا اداری، بهتر است رنگ پاپیون را مشکی، طوسی و یا سرمه ای انتخاب کنید.
  6. در بعضی از محیط ها، مانند جلسات و محیط های کاری خود، می توانید از پاپیون خود گره زده استفاده کنید. تا استایل شما برازنده و جذاب گردد. ترجیحا سعی کنید در مکان های رسمی پاپیون های آماده را در استایل خود را به کار نبرید.

 

چند نکته ی مختصر برای استفاده کردن از پاپیون

 

کلام آخر

برای آخرین کلام، در مقاله پاپیون و نکات مربوط به استفاده از آن می توان گفت که بستن این اکسسوری کوچک تا چه حدی می تواند در زیبایی استایل شما تاثیر گذار باشد. فقط کاربرانی که از این اکسسوری استفاده می کنند، باید در نظر داشته باشند که نهایت سلیقه ی خود را برای ست کردن پاپیون، با استایل مورد نظر به خرج بدهند. آراستگی و زیبایی ظاهر خود را با انتخاب بهترین و شیک ترین پاپیون ها تجربه کنید. ممنون از همراهی گرم شما عزیزان.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه هیدی استایل محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا