امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

روش های پاک کردن لکه ی اتو از روی لباس

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۴/۱۲ شنبه
روش های  پاک کردن لکه ی اتو از روی لباس
چکیده این مقاله : حتما برای بسیاری از شما پیش آمده که هنگام اتوکشی لباس هایتان، متوجه لکه و براق شدن پارچه شوید. برای رفع این مشکل روش های پاک کردن لکه ی اتو از روی لباس را بررسی کردیم.
  • زمان مطالعه : 9 دقیقه
  • 0 نظر
  • 13398 بازدید

نحوه پاک کردن لکه ی اتو از روی لباس

شاید برای یک بار هم که شده باشد، برای تک تک کاربرانی که از اتو استفاده می کنند، پیش آمده باشد که با اتو کشیدن لباس ها، لکه ای بر اثر اتو کشیدن بر روی لباس ایجاد شود. این لکه می تواند لکه ی سوختگی، براق شدن لباس و لکه ی کثیفی باشد. با پیش آمدن چنین اتفاقی برای لباس، افراد شوکه می شوند و فورا به این فکر فرو می روند که چگونه لکه ی روی لباس های خود را پاک کنند. شما باید فورا عمل اتوکشی را متوقف کنید و دستگاه را خاموش کنید. سپس با روش هایی که در پایین به آن ها اشاره می کنیم، اقدام به لکه بری لباس ها نمایید.

به این نکته ی مهم توجه بفرمایید که هنگام اتو کشیدن لباس ها، باید به جنس پارچه ی لباس ها دقت کرد. زیرا برای اتو کشیدن برخی از لباس ها، باید از درجه و تنظیمات خاصی استفاده کرد. برخی اوقات با عمیق شدن لکه و آسیب رساندن به بافت لباس ها، به طور قطعی نمی توان گفت که راه حل های زیر صد درصد می توانند، برای از بین بردن لکه ها موثر و کارساز باشند. در نتیجه باید در حین اتوکشی، کاملا دقت و احتیاط به خرج بدهید. نحوه پاک کردن لکه ی اتو از روی لباس را با ما دنبال کنید.

 

 

ترفند های پاک کردن لکه ی اتو از روی لباس

  1. از بخار اتو برای از بین بردن لکه ی روی لباستان استفاده کنید.
  2. خیساندن لباس در آب سرد، برای پاک کردن لکه ی  اتو از روی لباس شما می تواند اثر گذار باشد.
  3. پاک کردن لکه ی اتو، با استفاده از پودر ماشین لباسشویی و مایع شوینده را فراموش نکنید.
  4. از بین بردن لکه ی اتوی روی لباس، به وسیله نور خورشید موثر است.
  5. از سفید کننده یا وایتکس، برای رفع لکه ی روی لباس استفاده کنید.
  6. استفاده از پراکسید هیدروژن، برای رفع لکه ی اتو از روی لباس کارساز است.
  7. شستشوی لباس به وسیله ی سرکه سفید، برای رفع لکه ی سوختگی اتو بر روی لباس را امتحان کنید.
  8. استفاده از پیاز سفید، برای پاک کردن لکه ی اتو روی لباس ها مناسب است.
  9. روشی دیگر برای از بین بردن لکه ی سوختگی لباس ها، استفاده کردن از آبلیمو می باشد.

 

نحوه پاک کردن لکه ی اتو از روی لباس

 

استفاده از بخار اتو برای پاک کردن لکه اتو از روی لباس

یکی از راه های فوری و سریعی که برای پاک کردن لکه اتو از روی لباس، می توانید از آن استفاده کنید، بخار اتو می باشد. با مشاهده کردن لکه ی اتو روی لباس هایتان، باید بدون برخورد اتو به لباس، بخار آن را بر روی محل لک دیده اعمال کنید. سپس به وسیله یک فرچه نرم یا حوله، محل مورد نظر را بمالید. تا لکه از روی لباس شما از بین برود. در برخی از مواقع که لکه عمیق و سخت باشد، شاید انجام این کار نتیجه ای ندهد.

 

بخار اتو برای از بین بردن لکه ی روی لباس

 

خیساندن در آب سرد برای پاک کردن لکه اتو از روی لباس

بعضی وقت ها با عمل اتو کشی، لکه ای براق بر روی لباس ها به وجود می آید. برای از بین بردن این گونه لکه ها، باید لباس خود را به مدت 24 ساعت داخل یک تشت پر از آب سرد بخیسانید. سپس لباس را آبکشی کنید و اجازه بدهید تا لباس به خوبی خشک شود. انجام این مرحله، باعث نرم شدن الیاف پارچه می شود و پارچه تقریبا به حالت طبیعی خود بر می گردد. در صورتی که با خشک شدن لباس، باز هم نظاره گر لکه روی لباستان بودید، می توانید یک فنجان سرکه و کمی شوینده را به آب اضافه کنید و دوباره لباس مورد نظر را داخل آب برای مدت چند ساعت بخیسانید.

 

خیساندن لباس در آب سرد، برای پاک کردن لکه ی  اتو از روی لباس

 

پودر ماشین لباسشویی و مایع شوینده راهی برای از بین بردن لکه اتو از لباس 

برای از بین بردن لکه های سطحی، ابتدا در مرحله اول لباس را با آب گرم کاملا خیس و آبکشی نمایید. سپس مقداری مایع یا پودر را، بر روی لکه ی لباس بریزید و با کمک دست تان شوینده را بر روی محل لکه بمالید، تا به خوبی شوینده پخش شود. بگذارید نیم ساعت شوینده روی لباس باقی بماند، زیرا نفوذ کردن شوینده به بافت لباس، سبب از بین رفتن لکه خواهد شد.

 

پاک کردن لکه ی اتو، با استفاده از پودر ماشین لباسشویی

 

استفاده از نور خورشید برای پاک کردن لکه اتو از روی لباس

ابتدا به طور کامل لباس را شستشو دهید. سپس برای خشک کردن لباس، آن را زیر نور آفتاب بر روی یک طناب پهن کنید. تا لکه ی روی لباس به وسیله ی نور خورشید، کمرنگ شود یا به طور کامل از بین برود.

 

سفید کننده و وایتکس روشی برای پاک کردن لکه اتو از روی لباس

برای از بین بردن لکه های زرد لباس های سفید که در اثر اتو کشیدن به وجود آمده است، می توانید از مایع سفید کننده و یا وایتکس استفاده کنید. فقط دقت کنید که لباس شما باید قابلیت شستشو با چنین شوینده هایی را داشته باشد. برای انجام این مرحله، مقداری از هر کدام از شوینده ها را که در دسترس بود، بر روی محل لکه بریزید و اجازه دهید به مدت یک ربع لباس با شوینده بماند. سپس عمل شستشو و آبکشی لباس را به خوبی انجام دهید. با این کار لکه های لباس خود را به طور کامل از بین ببرید.

 

سفید کننده یا وایتکس، برای رفع لکه ی روی لباس

 

تمیز کردن لکه اتو از لباس با پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدروژن، یک محلول تمیز کننده ی قوی است که برای پاک کردن لکه ها، گزینه ی مناسبی می باشد. برای انجام این روش، باید یک پارچه تمیز را به محلول پراکسید هیدروژن آغشته کنید و سپس پارچه را بر روی محل سوختگی لباس قرار دهید. سپس شروع به اتو کشی لباس، با درجه حرارت بالا نمایید. این کار باعث می شود تا هر گونه لکه بر روی لباس شما یا کمرنگ شود و یا کاملا از بین برود.

 

استفاده از پراکسید هیدروژنه، برای رفع لکه ی اتو از روی لباس

 

استفاده از سرکه سفید جهت تمیز کردن لکه اتو از لباس

ترفندی موثر دیگر، برای از بین بردن اثر لکه ی براق، لکه ی سوختگی و ... استفاده کردن از سرکه ی سفید می باشد. شما باید یک دستمال یا اسفنج را به کمی سرکه آغشته کنید و بر روی سطح لکه بمالید. اجازه دهید، سرکه 15 دقیقه بر روی لباس باقی بماند، سپس با استفاده از آب سرد لباس را به خوبی بشویید و صبر کنید تا با جریان هوا خشک شود.

 

سرکه سفید برای تمیز کردن لکه لباس

 

به کار بردن پیاز سفید برای از بین بردن لکه اتو از روی لباس

یک پیاز سفید را از وسط نصف کنید، سپس قسمت بریده شده ی پیاز را بر روی لکه براق لباس بمالید، به طوری که لباس به طور کامل به آب پیاز آغشته شود. سپس نصف دیگر پیاز، را بر روی لکه ی لباس قرار دهید، تا دو سه ساعت لباس در همین حالت باقی بماند. با گذشت تایم مورد نظر، لباس را به خوبی با آب و شوینده شستشو دهید، سپس آن را به خوبی آبکشی نمایید.

 

پیاز سفید، برای پاک کردن لکه ی اتو روی لباس

 

از بین بردن لکه اتو از لباس به وسیله آبلیمو

در این مرحله ابتدا یک لیموی تازه را برش بزنید و بر روی محل سوختگی لباس فشار دهید. تا آبلیمو قسمت سوختگی لباس را کاملا خیس کند. سپس قسمت لکه دار لباس را درون یک ظرف آب گرم قرار دهید، تا به مدت 20 دقیقه داخل آن بماند. بعد لباس را از ظرف در بیاورید و مانند روش های بالا بشویید و خشک کنید. سعی کنید از آبلیمو برای از بین بردن لکه ی لباس های ابریشمی و پشمی استفاده نکنید. زیرا این امکان وجود دارد، که آبلیمو به بافت چنین لباس هایی آسیب وارد کند.

 

آبلیمو برای تمیز کردن لکه لباس

 

نکات مهم برای جلوگیری از ایجاد لکه ی اتو روی لباس

  • برای جلوگیری از براق شدن لباس هایتان، سعی کنید در کمال آرامش و خونسردی لباس های خود را اتو بکشید.
  • با قرار دادن  یک پارچه نرم و نازک نم دار، بر روی لباس هایتان، به ویژه لباس های تیره عمل اتو کشی را انجام بدهید. این کار از برق افتادن لباس ها و یا لکه دار شدن آن ها، بر اثر عمل اتوکشی جلوگیری می کند.
  • درجه حرارت اتو، باید متناسب با نوع و جنس لباس هایتان انتخاب شود.
  • برای این که از اتوکشی لباسهای خود راضی باشید، بهتر است لباس ها را پشت و رو کرده، سپس آن ها را اتو بزنید.
  • برای از بین بردن برق لباس های ابریشمی، می توانید از این روش استفاده نمایید. چهار قاشق غذاخوری الکل سفید و نصف قاشق غذاخوری آمونیاک را با هم مخلوط کنید. سپس مقداری از محلول به دست آمده را به پارچه آغشته کنید و روی قسمت براق لباس بمالید تا به نتیجه ی مطلوب برسید.
  • نکته مهمی که در حین اتوکشی باید به آن توجه کنید، نگاه کردن به کف اتو می باشد. در بیشتر وقت ها کثیف بودن کف اتو باعث لکه دار شدن لباس شما خواهد شد.

 

کثیف بودن کف اتو دلیل لکه دار شدن لباس

 

نتیجه گیری

به طور خلاصه و مفید می توان گفت، که با رعایت کردن چندین نکته ی ساده می توانید، خود را از دردسر پاک کردن لکه ی لباس رها سازید. در هر صورت ما به چندین روش ساده، برای پاک کردن لکه ی لباس های شما اشاره کرده ایم. امیدورایم که در شرایط لزوم، استفاده کردن از هر کدام از این روش ها بتواند، برای شما  کاربران عزیزکارساز و موثر واقع شود.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه هیدی استایل محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا