امتیازات این مقاله تاکنون : 2.33333333333333
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

همه چیز درباره ی ساسپندر یا ساس بندها

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۳/۲۶ چهارشنبه
همه چیز درباره ی ساسپندر یا ساس بندها
چکیده این مقاله : اگر جزء افرادی هستید که به بستن ساس بند علاقه دارید، ما را در این مقاله همراهی کنید، تا همه چیز را در مورد ساس بند، نحوه بستن ساس بند و طرز استفاده از آن ها را برایتان بازگو کنیم.
  • زمان مطالعه : 9 دقیقه
  • 0 نظر
  • 4201 بازدید

همه چیز درباره ی ساس بند یا ساسپندر

یکی از اکسسوری های فوق العاده خاص و شیک ساس بند می باشد که در حال حاضر تنها درصد کمی از افراد از آن استفاده می کنند. ساس بند به تیپ و ظاهر افراد جلوه زیبا و شیکی می بخشد که بستن آن در بین تمام افراد به ویژه آقایان کاربرد دارد. بستن ساس بند می تواند، لباس معمولی را به لباس مدرن و شیک تبدیل کند. اگر شما هم جزء افرادی هستید که به بستن ساس بند علاقه دارید، ما را تا اتمام این مقاله راهنمایی کنید تا همه چیز را در مورد ساس بندها برایتان بازگو کنیم.

 

تاریخچه ساس بند در دنیای مد و فشن

قدمت ساس بند یا دو بند شلوار، به اوایل قرن نوزدهم میلادی باز می گردد که در سال 1820 میلادی برای بار اول شخصی انگلیسی به نام آلبرت تورستون ساس بند را طراحی کرد. بعد از جنگ جهانی اول، استفاده از ساس بند بسیار رایج و گسترده بود. اما بعد از گذشت یک دهه، استفاده از ساس بند بسیار کاهش یافت. امروزه هم استفاده از دو بند شلوار، در بین عمومیت افراد رایج نیست و تنها تعداد محدودی در شرایط ویژه از آن استفاده می کنند.

 

تاریخچه ساس بند در دنیای مد و فشن

 

ساس بند یا دو بنده شلوار چیست و به چه شکلی می باشد؟

ساس بند، یک اصطلاح آمریکایی است که ما آن را با عنوان دو بند شلوار می شناسیم. ساسپندر دو بندی پارچه ای یا چرمی است که برای نگه داشتن شلوار و همچنین به عنوان کمربند از آن استفاده می کنند. جنس پارچه های ساس بند، معمولا کشی می باشد که شکل آن در قسمت پشت به صورت Y، X و یا H است. اما بیشترین تنوع ساس بندها، در دنیای مد دو مدل Y و X می باشد. در انتهای ساسپندرها، گیره هایی وجود دارد که باعث وصل شدن آن ها به کمر شلوار می شود. توجه کنید که ساسپندرهای مدل Y برای استایل های رسمی و نیمه رسمی مناسب و خوب است. اما ساسپندرهای مدل X بهترین انتخاب برای استایل های غیر رسمی و اسپرت می باشند.

 

دو بنده شلوار چیست و به چه شکلی می باشد؟

 

نحوه بستن ساسپندر

برخی از افراد هنگام استفاده از ساس بند، ابتدا گیره شلوار را بسته و بعد از پوشیدن شلوار با کشیدن بندهای آن ساس بند را سر جای خود قرار می دهند. این نوع طرز بستن ممکن است، باعث آسیب دیدن الیاف پارچه شود. بنابراین بهتر است که ابتدا شلوارتان را به پا کنید، سپس ساس بند خود را ببندید. ساس بند با گیره یا دکمه به کمر شلوار متصل می شود و برای جلوگیری از سر خوردن از روی سر شانه ها، در قسمت پشت لباس به صورتY یا X بسته می شود.

 

انواع ساسپندرها

  • ساسپندر دکمه ای مخصوص پیراهن های رسمی
  • ساسپندر کلیپسی برای پیراهن های غیر رسمی
  • ساسپندر مخصوص زیر پیراهن
  • ساسپندر کارگری
  • ساسپندر مخصوص کراوات و پیراهن مشکی

 

پهنای کش ساسپندرها به چند دسته تقسیم می شود؟

ساسپندر با پهنای کش باریک: این نوع بند شلوارها، برای افرادی که لاغر و جوان هستند مناسب تر می باشد و معمولا پهنای کش آن دو تا 3 سانتی متر می باشد.

ساسپندر با پهنای کش متوسط: این نوع ساسپندر، دارای سایزی استاندار است و برای همه افرادی که به بستن آن تمایل دارند مناسب می باشد. پهنای کش این نوع بند شلوار 5/2 تا 5/3 سانتی متر است.

ساسپندر با پهنای کش پهن: برای افرادی که چاق و مسن تر می باشند، استفاده کردن از این نوع ساسپندر مناسب تر است. پهنای کش این بند شلوار، کمتر از 5 سانتی متر می باشد. همچنین ساسپندرهایی با کش پهن، در میان افراد سنتی و کلاسیک نیز بسیار کاربرد دارد.

 

ساسپندر با پهنای کش پهن

 

انواع اتصالات ساسپندرها

  • کلیپس انگشتی
  • کلیپس میخی که سر نمی خورد
  • قفل فلزی
  • گیره پلاستیکی
  • دکمه ی چرمی
  • دکمه ی پارچه ای

 

انواع پارچه های مورد استفاده در ساسپندرها

  • چرمی
  • آکسفورد
  • الاستیک
  • جاکوراد
  • ابریشم
  • گروسگرین
  • پلی پروپلین

 

 

قوانین کلی برای استفاده از ساسپندر

  1. ساسپندر را همراه با کمربند نبندید
  2. نوع ساسپندر را درست انتخاب کنید
  3. پوشیدن ساسپندر همراه با کت
  4. دقت کردن به سایز و اندازه ساسپندر
  5. بند شلوار یا ساسپندر را درست ببندید
  6. ست کردن کفش با ساسپندر
  7. انتخاب جنس ساسپندر

 

قانون اول: استفاده از کمربند و ساسپندر به طور هم زمان ممنوع می باشد

کمربند و ساسپندر هر دو جزء پر کاربردی ترین اکسسوری ها، در یک استایل شخصی به شمار می آیند. اما آن چه که باید به یاد داشته باشید، این است که استفاده کردن از ساسپندر می تواند، به تنهایی کار کمربند را برای شما انجام دهد. بنابراین هرگز به طور همزمان از هر دوی آن ها استفاده نکنید. زیرا این کار باعث خنده دار شدن و شلختگی ظاهر شما خواهد شد.

 

 استفاده از کمربند و ساسپندر به طور هم زمان ممنوع می باشد

 

قانون دوم: درست انتخاب کردن ساسپندر، با توجه به نوع کلیپسی و دکمه دار بودن آن

اگر می خواهید بند شلوار شیک، کلاسیک و رسمی را انتخاب کنید، گزینه مناسب ساسپندر دکمه ای می باشد. اما اگر استایلی غیر رسمی، نیمه رسمی و یا همان کژوال را دارید و می خواهید به صورت روزمره از بند شلوار استفاده کنید، بهتر است که از ساسپندر کلیپسی استفاده نمایید.

 

قانون سوم: استفاده کردن از ساسپندر، همراه با کت می تواند جذابیت استایل شما را بیشتر کند

پیشنهاد می کنیم که در محیط های رسمی تر، ساسپندر را همراه با کت بپوشید. همچنین استفاده از ساسپندرهای دکمه دار با کت انتخابی ایده آل تر می باشد.

 

استفاده کردن از ساسپندر، همراه با کت

 

قانون چهارم: در هنگام انتخاب ساسپندر، سعی کنید آن را متناسب با سایز خود خریداری کنید

هر چند که شما می توانید هنگام استفاده از بند شلوار، سایز آن را کم و زیاد کنید. اما بهترین کار انتخاب ساسپندری است که فیت تن خودتان باشد.

 

انتخاب سایز متناسب ساسپندر

 

قانون پنجم: نحوه بستن بند ساسپندر یا دو بند شلوار بسیار مهم است

همان طور که در بالا اشاره کردیم، بند شلوار در پشت به دو صورت Y یا X بسته می شود. هر یک از این مدل های جذاب باعث آراستگی استایل شما خواهد شد. اما در کل می توان گفت که مدل X  باعث خوش فرم کردن لباس شما خواهد شد. شما می توانید هنگام بستن ساسپندر، فاصله بین دو گیره را با توجه به استایل خودتان تغییر دهید.

 

نحوه بستن بند ساسپندر

 

قانون ششم: ست کردن کفش با ساسپندر می تواند گزینه مناسبی برای جذابیت در استایل شما باشد

برای شیک پوش به نظر رسیدن خودتان و داشتن استایلی شیک و رسمی، می توانید رنگ ساسپندر را با رنگ کفش هایتان ست کنید. دقت کنید که در موقعیت های غیر رسمی ست کردن این دو خیلی واجب و ضروری نیست. در نظر گرفتن رنگ مشکی برای کفش و ساسپندر می تواند انتخاب خوبی باشد، چون ست کردن و پیدا کردن این رنگ بسیار راحت است.

 

ست کردن کفش با ساسپندر

 

قانون هفتم: جنس ساسپندر، بهتر است که متناسب با نوع لباس هایتان باشد

جنس ساسپندرها یا چرمی است یا پارچه ای. ساسپندرهای پارچه ای دارای طرح ها و مدل های متنوعی هستند، که برای لباس های ساده، بهتر است از ساسپندرهای رنگی و طرح دار استفاده کنید. همچنین برای لباس های رنگی و طرح دار از ساسپندرهای ساده و تک رنگ استفاده نمایید. استفاده از ساسپندرهای چرمی، می تواند برای هر تیپ و لباسی مناسب باشد.

 

جنس ساسپندر

 

سایر قوانین دیگر در مورد طرز استفاده از ساسپندر، ساس بند و یا دو بند شلوار

  1. از ساسپندر می توانید در هر زمان و هر جایی که خواستید استفاده کنید.
  2. برای آقایانی که اضافه وزن دارند، طرز صحیح بستن ساسپندر بسیار مهم است و به آن ها توصیه می شود که از این اکسسوری استفاده کنند. زیرا بستن دو بند شلوار برای افراد چاق باعث لاغر به نظر رسیدن آن ها می شود.
  3. پیشنهاد ما برای افراد خیلی قد بلند و لاغر، این است که از بند شلوار استفاده نکنند. زیرا استفاده کردن از ساسپندر در افراد لاغر باعث می شود، که قد شما بلندتر و در نهایت لاغرتر به نظر برسد. اما استفاده از این اکسسوری برای افراد کوتاه قد، یک ایده فوق العاده می باشد. چرا که بستن ساسپندر در افراد قد کوتاه، باعث می شود که دو خط باریک عمودی در قسمت بالا تنه این افراد به وجود بیاید. در نتیجه افراد کوتاه قد، با اندامی کشیده تر و قدی بلندتر به نظر می رسند.
  4. طرز بستن ساسپندر، باید طوری باشد که نباید آن را خیلی تنگ کرد، تا به پیراهن بچسبد و باعث نامرتب شدن استایل شما شود.
  5. قد ساسپندرها باید طوری باشد، که باعث اذیت شدن سر شانه ها نشود. به طوری که با تنگ بودن آن، دائما در حال دست زدن به ساسپندر باشید.
  6. اگر بالا تنه پهن و عریض دارید، می توانید از ساسپندرهای پهن استفاده کنید و اگر اندام باریک تری دارید دو بنده های باریک را انتخاب کنید.
  7. در صورتی که دکمه یا کلیپس ساسپندر فلزی باشد، می توانید آن را با رنگ ساعت، انگشتر و یا دکمه سر آستین خود ست کنید.
  8. پیشنهاد می شود که اگر تنها از یک ساسپندر برای انواع لباس های خود استفاده می کنید، بهتر است رنگ های تیره با طرح ساده را انتخاب و خریداری کنید.
  9. زمانی که حس کردید کمر شلوارتان گشاد است، بستن کمربند توصیه نمی شود. زیرا بستن کمربند در شلوارهای گشاد، باعث جمع شدن و چین خوردن پارچه در قسمت کمر می شود و فرم پایین تنه به هم ریخته به نظر می رسد. بنابراین بستن ساسپندر در چنین شرایطی می تواند بهترین گزینه انتخابی باشد.
  10. اصولا طول ساسپندرها، برای افرادی با قد متوسط 36 سانتی متر و برای افراد قد بلند 46 سانتی متر است. هر چند که ساسپندرها را به راحتی می توان تنظیم کرد، اما بهتر است که در هنگام خرید ساسپندری را انتخاب کنید که سایز آن با بالا تنه شما هماهنگی داشته باشد.
  11. بهترین جنس برای انتخاب و خرید ساسپندر، ساسپندر چرمی می باشد.

 

سخن پایانی

ما در این مقاله تا حدود زیادی به طور کامل و جامع، همه چیز را در مورد ساسپندرها برای خوانندگان بیان کرده ایم. با خواندن و مطالعه این مقاله باید گفت که نحوه بستن ساسپندر و طرز استفاده از آن تا چه حدی می تواند بر استایل شما تاثیر داشته باشد. به شرطی که هنگام استفاده ازساسپندر، نکات ذکر شده ی بالا را به طور کامل رعایت فرمایید. در کل باید گفت که استفاده از ساسپندر می تواند باعث جذابیت و زیبایی خاص در استایل شما شود. توجه داشته باشید که با رعایت نکات بالا، بستن ساسپندر هیچ وقت از مد نمی افتد و همیشه بستن آن شیک جذاب، ایده آل و منحصر به فرد است.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه هیدی استایل محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا