امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

تمیز کردن کفش سفید با روش های کاملا تضمینی و آسان

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۳/۲۴ دوشنبه
تمیز کردن کفش سفید با روش های کاملا تضمینی و آسان
چکیده این مقاله : با نزدیک شدن به فصل گرما استفاده از کفش های سفید بیشتر می شود. در این مقاله تمیز کردن کفش های سفید با روش کاملا تضمینی و آسان را به شما آموزش خواهیم داد.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 2845 بازدید

تمیز کردن کفش سفید با روش های کاملا تضمینی و آسان

با توجه به تاثیر زیادی که کفش ها در تیپ و استایل افراد مختلف دارند، تمیز بودن آن ها همیشه باید جزء یکی از اولویت های مهم افراد باشد. کفش های سفید، دارای رنگی خاص و فوق العاده شیک می باشند. همچنین برای فصل گرما کفش سفید، خنک و مناسب می باشد. بنابراین با نزدیک شدن به فصل گرما خواهان کفش سفید نیز زیاد خواهد شد. تمیز کردن کفش سفید، می تواند یکی از معضل هایی باشد که ممکن است هنگام استفاده از کفش سفید برای بسیاری کاربران به وجود بیاید. اما نگران نباشید ما با نوشتن این مقاله، مشکل را برای شما حل خواهیم کرد و تمیز کردن کفش های سفید با روش کاملا تضمینی و آسان را به شما آموزش خواهیم داد.

 

تمیز کردن کفش سفید با روش های کاملا تضمینی و آسان

 

مراحل تمیز کردن کفش های سفید

  1. استفاده از جوش شیرین برای تمیزی و درخشندگی کفش های سفید
  2. استفاده از سرکه برای پاک کنندگی کفش های سفید
  3. استفاده از خمیر دندان برای تمیز کردن کفش های سفید
  4. استفاده از تمیز کننده برای کفش سفید
  5. تمیز کردن کفش سفید با استفاده از پودر بچه
  6. مقداری مواد شوینده می تواند در تمیز کردن کفش های سفید موثر باشد
  7. پاک کردن کثیفی و لکه های کفش های سفید با لاک سفید
  8. الکل بر تمیزی و پاک کنندگی کفش سفید تاثیرگذار می باشد
  9. شستن کفش ها با ماشین لباسشویی توصیه می شود یا خیر؟
  10. از قرار دادن کفش ها در معرض نور خورشید خودداری کنید

​​​

مراحل تمیز کردن کفش های سفید

 

استفاده از جوش شیرین برای تمیزی و درخشندگی کفش های سفید

ابتدا یک قاشق جوش شیرین را با مقدار آب گرم قاطی کنید و هم بزنید تا یک خمیر بدست آید. سپس خمیر بدست آمده را با استفاده از یک مسواک کهنه، بر روی تمام سطح کفش بمالید. سعی کنید لکه ها روی کفش را به خوبی بسابید، سپس سی دقیقه صبر کنید تا خمیر روی کفش ها بماند. بعد از اتمام وقت، کفش ها را آبکشی کنید و شاهد تمیزی و درخشش کفش های سفید خود شوید. توجه داشته باشید می توانید سرکه، جوش شیرین و آب را با هم مخلوط کنید و برای تمیز کردن کفش ها از آن استفاده کنید. تمیز کردن کفش ها با استفاده از این ترکیبات نیز مانند تمیز کردن آن با جوش شیرین می باشد.

 

استفاده از جوش شیرین برای تمیزی و درخشندگی کفش های سفید

 

استفاده از سرکه برای پاک کنندگی کفش های سفید

اگر کفش های کتانی سفید شما لکه های کوچکی به خود گرفته است، می توانید یک اسفنج را به سرکه آغشته کنید و به آرامی روی کفش بمالید و سپس آبکشی کنید تا لکه ها به خوبی تمیز و پاک شوند.

 

استفاده از سرکه برای پاک کنندگی کفش های سفید

 

استفاده از خمیر دندان برای تمیز کردن کفش های سفید

برای لکه های کوچک و سطحی می توانید، یک پارچه را با آب گرم مرطوب کنید و کمی خمیر دندان بر روی آن قرار دهید، سپس لکه های روی کفش را با پارچه حاوی خمیر دندان و حرکات دایره ای تمیز کنید. دقت کنید در صورتی که کفش ها لکه های سر سختی دارند و به آسانی از بین نمی روند، مقداری خمیر دندان را بر روی مسواک بریزید و به آهستگی به تمیز کردن لکه کفش ها بپردازید. بعد از اتمام کار با یک پارچه تمیز کفش را خشک کنید و در صورتی که تمایل داشتید می توانید با مقداری کف آن را بشویید و سپس آبکشی نمایید.

 

استفاده از خمیر دندان برای تمیز کردن کفش های سفید

 

استفاده از مایع سفید کننده برای کفش سفید

آیا می توانیم از مایع سفید کننده برای تمیزی و سفید کردن کفش های سفید استفاده کنیم؟ باید گفت که جواب مثبت است. برای انجام این کار، باید یک پیمانه مایع سفید کننده را با پنج پیمانه آب مخلوط کنید، سپس یک مسواک را به محلول آغشته کنید و به آرامی روی کفش ها بمالید. بعد از اتمام کار لکه گیری، کفش ها را با آب ولرم آبکشی کنید. نکته مهمی که باید برای جلوگیری از زرد شدن کفش ها رعایت کنید این است که نباید مایع سفید کننده را بیشتر از اندازه تعیین شده با آب مخلوط کنید.

 

استفاده از مایع سفید کننده برای کفش سفید

 

تمیز کردن کفش سفید با استفاده از پودر بچه

یک راه حل دیگر برای تمیز کردن کفش های سفید، استفاده کردن از پودر بچه می باشد. برای این کار ابتدا با استفاده از یک پارچه سطح کفش را از خاک و آلودگی پاک کنید. سپس کمی از پودر بچه را در یک کاسه بریزید و مقداری آب گرم را با آن مخلوط کنید، تا خمیر غلیظی به دست آید. با استفاده از یک مسواک خمیر به دست آمده را بر روی سطح کفش بمالید و بعد از گذشت چند دقیقه کفش را با آب ولرم آبکشی کنید.

 

مقداری مواد شوینده می تواند در تمیز کردن کفش های سفید موثر باشد

برای انجام این کار مقداری از هر کدام از شوینده ها را که در دست داشتید، با مقداری آب گرم مخلوط کنید. سپس مانند تمام مراحل ذکر شده قبل، با استفاده از یک اسفنج یا مسواک سطح کفش را بمالید و در آخر آن ها را آبکشی نمایید.

 

تمیز کردن کفش سفید با استفاده از مواد شوینده

 

پاک کردن کثیفی و لکه های کفش های سفید با لاک سفید

برخی از کفش ها در حین راحتی و سبک بودنشان، ممکن است مدتی بعد از استفاده دچار خط و خش بر روی سطحشان شوند. شما می توانید برای این که کفش هایتان دوباره تمیز و نو شوند، با استفاده از لاک سفید خط و خش های روی کفش را بپوشانید.

 

الکل بر تمیزی و پاک کنندگی کفش سفید تاثیرگذار می باشد

راه حل دیگری برای پاک کنندگی و تمیز کردن کفش های سفید، استفاده کردن از الکل می باشد. برخی از لکه های جوهر و یا نوشیدنی را به راحتی می توان با الکل پاک کرد. فقط لازم است که یک پنبه را به الکل آغشته کنید، سپس پنبه را بر روی لکه ها بمالید تا کاملا تمیز شود و درآخر با یک دستمال نرم مرطوب کفش را به خوبی تمیز کنید.

 

شستن کفش ها با ماشین لباسشویی توصیه می شود یا خیر؟

بدون شک بسیاری از کاربران برای تمیز کردن کفش های خود، از ماشین لباسشویی استفاده می کنند. باید گفت که شاید شستن برخی از کفش ها، با قرار دادن آن ها درون یک کیسه و شستشو با دور کند ماشین لباسشویی بی خطر باشد. اما در کل بهتر است تمیز کردن کفش ها را با استفاده از مراحل بالا انجام دهید. کفش های سفید یکی از حساس ترین انواع کفش ها می باشند که اگر آن ها را در ماشین لباسشویی قرار دهیم، ممکن است که رنگ کفش ها سفیدی خود را از دست بدهند و ظاهر کفش شما به طور کلی نابود شود. بنابراین این ریسک را در مقابل کفش های سفید خود انجام ندهید.

 

شستن کفش ها با ماشین لباسشویی توصیه می شود یا خیر؟

 

از قرار دادن کفش ها در معرض نور خورشید خودداری کنید

روزانه با پوشیدن کفش های سفید، اشعه UV زیادی جذب کفش ها می شود که تا حدودی باعث تغییر رنگ در کفش های سفید می شود. بنابراین توصیه می شود هنگامی که از کفش ها استفاده نمی کنید، بهتر است که آن ها را درون جا کفشی خنک و تاریکی قرار بدهید.

 

نکته ای که به خاطر سپاردن آن بسیار مهم و ضروری می باشد چیست؟

کفش های سفید هر چقدر که زودتر خشک شوند بهتر است. بنابراین لازم است که بعد از شستشوی کفش ها، داخل آن ها را با دستمال حوله ای پر کنید، تا دستمال حوله ای رطوبت کفش ها را جذب خودش کند و به خشک شدن سریع کفش ها کمک کند.

 

سخن پایانی

حتما با خواندن مقاله تمیز کردن کفش های سفید، برخی از افراد به خود می گویند که تمیز کردن یک جفت کفش سفید چه دردسرهای زیادی دارد. بنابراین شاید ترجیح بدهی، که کفش های سفید را از لیست کفش هایتان حذف کنید. اما باید این را بدانید که یک جفت کفش سفید می تواند جذابیت خاصی به استایل شما بدهد. بنابراین در صورت کثیفی کفش هایتان می توانید از هر یک از نکات ساده و آسان ذکر شده بالا، برای تمیز کردن و پاک شدن کفش هایتان استفاده کنید.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه هیدی استایل محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا