امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

نحوه پاک کردن لکه روغن از روی لباس

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۳/۲۲ شنبه
نحوه پاک کردن لکه روغن از روی لباس
چکیده این مقاله : لکه ی روغن جزو لکه های پر دردسر و سرسخت می باشد. برای یادگیری پاک کردن لکه روغن از لباس با 6 روش ساده و کاربردی با خواندن این مقاله با ما همراه باشید.
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
  • 0 نظر
  • 2399 بازدید

نحوه پاک کردن لکه روغن از روی لباس با روش های آسان و کاربردی

لکه های روغن جزء آن دسته از لکه ها می باشد که به سادگی پاک نمی شود و از بین نمی رود. ممکن است پاک کردن لکه روغن، بر روی لباس کار سختی باشد و افراد زیادی باشند که از پس راه حل برای رفع چنین مشکلی بر نیایند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم، مقاله ای در خصوص نحوه پاک کردن لکه روغن از لباس تهیه کنیم. تا همه افراد به راحتی بتوانند از پس پاک کردن لکه های چربی برآیند. بنابراین اگر رسیدن به نتیجه برایتان مهم است، در گام به گام خواندن این مقاله همراه ما باشید.

 

نحوه پاک کردن لکه روغن از لباس

  1. پاک کردن لکه روغن، به وسیله پودر بچه از روی لباس ها
  2. استفاده از شامپو یا صابون برای از بین بردن چربی لباس ها
  3. از بین بردن لکه های چربی با استفاده از جوش شیرین
  4. از بین بردن لکه چربی ها با نمک و الکل
  5. به کمک پودر تالک لکه چربی روی لباس را از بین ببرید
  6. استفاده کردن از پودر گچ را برای از بین بردن لکه چربی لباس ها فراموش نکنید

 

 

روش اول: پاک کردن لکه روغن، به وسیله پودر بچه از روی لباس ها

این روش عالی را برای از بین بردن لکه چربی از لباس به کار ببرید. برای این کار سطح روغنی را با مقداری پودر بچه بپوشانید و اجازه بدهید تا چند دقیقه پودر بچه روی لباس بماند. بعدا پودر بچه را از قسمت مورد نظر لباس بردارید و مقداری شوینده و آب را بر روی لکه چربی بریزید. سپس به کمک یک مسواک به صورت دایره ای شروع به تمیز کردن لکه نمایید. در آخر انجام این مراحل لباس مورد نظر را خوب با آب و مواد شوینده بشویید و بگذارید با قرار گرفتن در معرض هوا به خوبی خشک شود تا دیگر اثری از لکه های روغنی باقی نماند.

 

پاک کردن لکه روغن، به وسیله پودر بچه از روی لباس ها

  

روش دوم: استفاده از شامپو یا صابون برای از بین بردن چربی لباس ها

تمام لکه های چربی مورد نظر را با استفاده از شامپو و یا کف صابون بپوشانید. سپس لباس را در آب قرار دهید و به وسیله صابون محل چرب شده را به خوبی بمالید، تا جایی که صابون به خوبی کف کند. همچنین می توانید به جای صابون از شامپو استفاده کنید و لباس را به خوبی بشویید.

 

استفاده از شامپو یا صابون برای از بین بردن چربی لباس ها

 

روش سوم: از بین بردن لکه های چربی با استفاده از جوش شیرین

در این روش مقدار جوش شیرین و آب را با همدیگر مخلوط کنید، تا خمیری بدست آید. سپس لکه چربی لباس را با استفاده از خمیر بدست آمده بپوشانید و چند دقیقه صبر کنید، تا خمیر روی آن باقی بماند و کاملا خشک شود. سپس خمیر را بردارید و لباس را به خوبی بشویید.

 

از بین بردن لکه های چربی با استفاده از جوش شیرین

 

روش چهارم: از بین بردن چربی ها با نمک و الکل

برای از بین بردن لکه های لباس هایی از قبیل جین و کتان می توانید، از مخلوط نمک و الکل استفاده کنید. ابتدا مقداری نمک را با میزان کمتری از الکل ترکیب کنید، سپس بر روی لکه چربی قرار دهید، تا مدت زمانی بر روی آن باقی بماند. سپس بعد از گذشت 15 الی 20 دقیقه لباس را به خوبی شستشو دهید و اجازه دهید تا خشک شود.

 

روش پنجم: به کمک پودر تالک لکه چربی روی لباس را از بین ببرید

تقریبا باید گفت نحوه استفاده کردن، از تمام مواد ذکر شده به یک شکل می باشد. در نتیجه برای استفاده از پودر تالک نیز، باید مقداری از پودر را بر روی لکه روغن بریزید و اندکی صبر کنید تا پودر جذب لباس شود. سپس می توانید برای شستشوی لباس از ماشین لباسشویی و یا شستشو با دست استفاده نمایید.

 

به کمک پودر تالک لکه چربی روی لباس را از بین ببرید

 

روش ششم: استفاده کردن از پودر گچ را برای از بین بردن لکه چربی لباس ها فراموش نکنید

آیا می دانستید که پودر گچ، می تواند به طور شگفت انگیزی لکه های روغنی روی لباس های شما را از بین ببرد؟ قطعا بسیاری از افراد از این موضوع بی خبرند. برای این کار نیز مقداری پودر گچ را بر روی لکه قرار دهید و اجازه دهید مدتی روی لباس باقی بماند، سپس آن را با آب سرد شستشو دهید.

روش های دیگری نیز برای از بین بردن لکه چربی از لباس وجود دارند که دقیقا طرز استفاده آن ها مشابه به موارد بالا می باشد. از جمله این موارد می توان به نشاسته ذرت، مایع ظرفشویی، سرکه و ... اشاره کرد.

 

استفاده کردن از پودر گچ را برای از بین بردن لکه چربی لباس ها فراموش نکنید

 

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه هیدی استایل محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا