امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای مراقبت و نگهداری از انواع کفش های مردانه

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۳/۸ شنبه
راهنمای مراقبت و نگهداری از انواع کفش های مردانه
چکیده این مقاله : در این مقاله راهنمای مراقبت و نگهداری از انواع کفش های مردانه مثل چرم، جیر، برزنتی و کتانی و همچنین نکات مراقبت از کفش مردانه را با هم بررسی می کنیم.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 1744 بازدید

راهنمای مراقبت و نگهداری از انواع کفش های مردانه و افزایش عمر آنها

از دیر باز تا کنون کفش های مختلفی در انواع مدل های متنوع، مورد استفاده عموم مردم قرار گرفته است. کفش ها نقش بسیار مهمی، در تیپ و استایل افراد دارند. بنابراین مراقبت و نگهداری از انواع کفش ها بسیار مهم و ضروری می باشد. نگهداری و حفاظت از کفش ها، با توجه به جنس آن ها متفاوت می باشد. ممکن است افراد زیادی از نحوه تمیز کردن و نگهداری صحیح و اصولی انواع کفش ها، اطلاعات درستی در دست نداشته باشند. بنابراین باید به خاطر بسپارید که تمیز بودن کفش ها، تاثیر به سزایی در شیک پوشی افراد دارد. در نتیجه ما برآن شدیم، که مقاله راهنمای مراقبت و نگهداری از انواع کفش های مردانه را برای خوانندگان عزیز مورد بررسی قرار دهیم.

قطعا بیشتر افراد شنیده اید که می گویند قلب دوم انسان پاها می باشد. بنابراین برای محافظت و مراقبت از قلب دوم خود، باید کفش هایی با بهترین دوام و کیفیت خریداری کنید. بنابراین اولین نکته در راهنمای مراقبت و نگهداری از کفش های مردانه، انتخاب و خرید کفش با کیفیت، از لحاظ جنس و نوع دوخت می باشد. زیرا خرید کفش بی کیفیت و نامرغوب دوام کمتری دارد و زود پاره می شود.

 

راهنمای مراقبت و نگهداری از انواع کفش های مردانه و افزایش عمر آنها

 

مراقبت و نگهداری کردن از کفش های چرمی و چرم مصنوعی

توجه داشته باشید که محل نگهداری کفش ها، باید به دور از گرد و غبار، رطوبت و تابش نور خورشید باشد. نگهداری انواع کفش ها، به ویژه کفش های چرمی در جا کفشی ها، کمک زیادی به سالم بودن آن ها می کند. دقت کنید که در صورت قرار دادن کفش های چرمی، در جا کفشی ها، باید فاصله بین آن ها با کفش های دیگر رعایت شود. یک روش دیگر نگهداری و مراقبت از کفش های چرمی، قرار دادن آن ها در جعبه کفش خودشان می باشد. این کار باعث می شود تا از ورود گرد و خاک، به درون کفش ها جلوگیری شود و مانع از خراب شدن زود هنگام کفش ها خواهد شد. دقت کنید زمانی که از بیرون می آیید، فورا کفش ها را داخل جا کفشی قرار ندهید. زیرا رطوبت در داخل کفش ها خشک نمی شود و در نتیجه باعث آسیب رساندن به کفش ها می شود. بنابراین کفش ها را به مدت یک ساعت در فضای آزاد قرار دهید، تا رطوبت آن ها گرفته شود. سپس با یک پارچه گرد و خاک روی کفش ها را تمیز کنید و آن ها را داخل جا کفشی یا جعبه کفش ها قرار دهید.

در صورتی که روی کفش های چرمی و یا چرم مصنوعی شما خراشی به وجود آمد، برای از بین بردن خراش می توانید، مقداری وازلین را روی سطح کفش بگذارید و با استفاده از یک دستمال نرم روی سطح کفش را بمالید. سپس مقداری محلول شیشه پاک کن، را بر روی کفش ها اسپری کنید و آن را به وسیله یک پارچه تمیز کنید انجام دادن این کار در بسیاری از موارد جوابگو بوده است.

 

روش تمیز کردن، مراقبت و نگهداری از کفش های سفید ورزشی، کفش های برزنتی و کتانی مردانه

با توجه به این که ظاهر و نوع این کفش ها تقریبا مثل یکدیگر می باشد، بنابراین از یک روش شستشو و تمیز کردن برای آن ها می توانید استفاده کنید. برای تمیز کردن کفش های ورزشی سفید، برزنتی و یا کتانی مردانه، می توانید آن ها را با دست به خوبی شستشو دهید. برای انجام ای کار مقداری آب گرم و مواد شوینده را با هم مخلوط کنید و کفش ها را درون آن ها برای چند دقیقه قرار دهید. سپس با در آوردن بند کفش ها، با یک پارچه یا مسواک نرم، شروع به تمیز کردن کفش ها نمایید. همچنین می توانید برای سفید کردن کفش های سفید، مقداری خمیردندان سفیدکننده را روی مسواک کهنه قرار دهید و تمام قسمت های مورد نظر را به وسیله آن سفید کنید. در آخر بند کفش ها را نیز به خوبی با مواد شوینده بشویید و بعد از خشک شدن کفش ها و بند آن ها، مجددا بندها را مثل اول ببندید.

 

روش تمیز کردن، مراقبت و نگهداری از کفش های جیر

تصور بعضی ها از نگهداری و مراقبت اصولی از کفش های جیر اندکی سخت می باشد. برای انجام تمیز کردن این نوع کفش ها، لازم است که با یک پارچه تمیز یا برس نرم، تمام روی کفش را به یک جهت بکشید. این کار باعث بلند نشدن پرز کفش ها و از بین رفتن آلودگی های کفش ها خواهد شد. همچنین برای از بین بردن لکه های کفش های جیر، می توانید با یک پارچه مرطوب تمام سطح کفش را بمالید و آن را خیس کنید. سپس با یک پارچه دیگر آب کفش را به خوبی بگیرید و مقداری روزنامه، قالب کفش و یا کاغذ را درون کفش ها قرار دهید و اجازه دهید که کفش ها به دور از نور خورشید خشک شوند. قرار دادن کاغذ یا روزنامه درون کفش ها، باعث حفظ حالت کفش ها و از دست ندادن فرم اولیه آن ها خواهد شد. توجه داشته باشید که برای محافظت و مراقبت بیشتر کفش های جیر می توانید از اسپری محافظ این نوع کفش ها نیز استفاده کنید.

 

رعایت چندین نکات مهم دیگر در خصوص راهنمای مراقبت و نگهداری از انواع کفش مردانه به شرح زیر می باشد.

  • با توجه به این که ظاهر برخی از کفش ها خیلی زود عوض می شود، لازم است که برای جلوگیری از خراب شدن ظاهر کفش ها، از قالب کفش و یا قرار دادن روزنامه درون آن ها استفاده کنید.
  • واکس زدن کفش های واکسی را فراموش نکنید. اولین نیاز یک کفش چرم و یا کفش های واکسی دیگر، استفاده کردن از واکس مخصوص و با کیفیت می باشد. سعی کنید، در طول هفته دو یا سه بار به کفش های خود واکس بزنید. برای واکس زدن کفش ها، در ابتدا لازم است که به وسیله یک پارچه نرم گرد و غبار گرفته شده روی کفش ها را تمیز کنید. سپس از واکس مومی برای واکس زدن کفش ها استفاده کنید. برای نرم شدن و براق شدن کفش های چرمی از روغن های مخصوص استفاده کنید.
  • آقایان عزیز دقت کنید که همراه با کفش هایتان حتما جوراب بپوشید. استفاده از جوراب پنبه ای، می تواند به مراقبت از کفش ها کمک زیادی بکند. پوشیدن جوراب باعث جذب عرق پاها می شود و از رشد میکروب ها در کفش و پاها جلوگیری می کند.
  • آیا می دانستید، بند کفش ها تنها برای طراحی و ظاهر زیبای کفش ها نمی باشند؟ برخی از افراد هر روزه بدون باز کردن بند کفشهایشان، آن ها را می پوشند که این عمل باعث خراب شدن زود هنگام کفش ها خواهد شد. بنابراین به یاد داشته باشید، که هنگام پوشیدن و درآوردن کفش ها بند آن ها را باز کنید و اجازه دهید که با جریان هوا رطوبت داخل کفش ها به خوبی گرفته شود. دقت کنید که اگر در هنگام پوشیدن کفش ها، مشکل دارید استفاده از پاشنه کش را فراموش نکنید تا پاها و کفش شما آسیب نبیند.
  • به دلیل استفاده زیاد آقایان از کفش ها، بهتر است برای مراقبت و نگهداری از آن ها هر از گاهی از کفش دیگری استفاده کنید. استفاده کردن از چند جفت کفش، باعث افزایش دوام هر یک از کفش ها خواهد شد.
  • هنگامی که می دانید برف و باران قرار است ببارد، سعی کنید کفش های متناسب با شرایط آب و هوایی بپوشید.
  • سعی کنید در صورت گرم شدن هوا کفش های اسپرت خود را حداقل یک بار در هفته بشویید، تا از بو گرفتن کفش ها جلوگیری شود. با این کار طول عمر آن ها نیز افزایش می یابد. تمیز نگه داشتن کفش ها و شستشوی آن ها باعث حفظ ظاهری زیبا و نو ماندن آن ها خواهد شد.
  • نکته مهم دیگری که در راهنمای مراقبت و نگهداری از انواع کفش مردانه باید رعایت کنید، این است که هیچ گاه برای خشک کردن کفش ها آن ها را زیر نور خورشید، شوفاژ و یا بخاری قرار ندهید. زیرا این کار باعث از بین رفتن رنگ کفش ها و ایجاد ترک در آن ها خواهد شد.

 

نتیجه گیری:

اگر می خواهید که در هزینه هایتان برای خرید کفش های گران قیمت، صرفه جویی به عمل آورید. بهتر است که به خوبی از کفش هایتان نگهداری و مراقبت کنید. نگهداری کردن درست و اصولی از کفش ها، نه تنها باعث کارکرد بیشتر کفش ها خواهد شد. بلکه سلامتی پاها و کفش ها را نیز به خوبی تضمین خواهد کرد. در این مقاله، تمام نکاتی را که برای مراقبت و نگهداری از کفش ها مردانه لازم و ضروری دانسته ایم، برای کاربران عزیز بیان کرده ایم. با مطالعه این مقاله و مقاله های دیگر از این قبیل، مراقبت و نگهداری صحیح از کفش هایتان را به خوبی یاد بگیرید.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه هیدی استایل محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا