امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

نحوه شستشو و مراقبت از پارچه های ویسکوز

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۲/۱۸ شنبه
نحوه شستشو و مراقبت از پارچه های ویسکوز
چکیده این مقاله : به دلیل آسیب پذیر بودن پارچه های ویسکوز به مراقبت بیشتری نیاز دارند. در این مطلب قصد داریم به مراقبت و شستشوی پارچه های ویسکوز اشاره کنیم.
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • 0 نظر
  • 1588 بازدید

نکاتی در مورد مراقبت و شستشوی پارچه های ویسکوز

پارچه های ویسکوز به دلیل قابلیت ها و مزایای خوبی که دارند، طرفداران زیادی نزد مصرف کنندگان، خیاطان و فروشندگان دارند. از جمله این مزایا می توان به قابلیت تنفس پارچه اشاره کرده که همین قابلیت باعث شده در تابستان و لباس های راحتی در منزل بسیار مورد استفاده قرار بگیرد. بعلاوه به دلیل انعظاف پذیری و خوش دوخت بودن در نزد خیاطان نزد از محبوبیت خاصی برخوردار است. همچنین به دلیل رنگ پذیری بالایی که دارد، می توانید به راحتی در هر رنگ و تنوعی آن را بیابید.

اما معایبی که پارچه های ویسکوز دارند اینست که در حالت خیس بسیار آسیب پذیر هستند. بنابرین باید هنگام شستشوی آن نکاتی را لحاظ کرد تا بتوانید مدت زمان بیشتری از پارچه استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم به مواردی کلیدی اما ساده در خصوص مراقبت و شستشوی پارچه های ویسکوز اشاره کنیم. سوالات زیادی در رابطه با پارچه های ویسکوز وجود دارد که در این مقاله قصد داریم به آنها پاسخ دهیم.

 

نکاتی در مورد مراقبت و شستشوی پارچه های ویسکوز

 

آیا لباس های ویسکوز چروک می شوند؟

بله پارچه های ویسکوز هم برخلاف ظاهر لختشان می توانند چروک شوند. با اینحال، اگر با دست و به درستی شسته شوند، کمتر چروک می شوند، بعلاوه دوام بیشتر و عمر طولانی تری خواهند داشت.

 

آیا لباس های ویسکوز چروک می شوند؟

 

چگونه پارچه های ویسکوز را بشوئیم؟

در ابتدا برچسب پارچه را نگاه کنید و ببینید آیا پارچه لباس شما قابل شستشو است یا خیر؟ اغلب اوقات پارچه های ویسکوز فاقد برچسب هستند در نتیجه هیچ گونه اطلاعاتی مبنی بر قابل شست و شو بودن پارچه یا اینکه با چه دمایی باید شسته شوند، به شما نمی دهند. در اینصورت اگر شک دارید، یک بخش نامشخص یا کمتر در معرض دید پارچه را با آب تست کنید و اگر پارچه تغییر رنگ نداد و یا تغییری در ظاهر آن ایجاد نشد، در اینصورت می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

قبل از شستشوی پارچه های ویسکوز، اقدام به لکه گیری نمائید. در ابتدا پارچه را به مدت 30 دقیقه در آب خنک خیس کنید. پارچه را به صورت عادی روی یک سطح صاف یا حوله تمیز پهن کنید و به آرامی با دست یا یک دستمال مچاله شده بسابید ولی به هیچ وجه پارچه را نچلانید و یا زیر دست مچاله نکنید.

اگر انتخاب شما برای شستشوی پارچه های ویسکوز ماشین لباسشویی است، پارچه را به سمت دوخت برگردانید و برای جلوگیری از پارگی و خرابی آن را داخل یک کیسه توری قرار دهید.

ماشین لباسشویی را طوری تنظیم کنید که روی دور کم و آب خنک باشد. مقدار مناسب از پودر یا مایع لباسشویی را متناسب با حجم لباس و نوع ماشین لباسشویی اضافه کنید. پس از اتمام شست و شو، پارچه را روی سطح صافی پهن کنید و یا آن را آویزان کنید.

به هیچ وجه پارچه های ویسکوز را داخل خشک کن نگذارید و برای حذف چروک ها آن را بخار شوی کنید البته با دمای پائین. اگر بخارشو ندارید، می توانید پارچه را در حمام آویزان کنید و با ایجاد بخار مصنوعی چروک های احتمالی را صاف کنید.

 

چگونه پارچه های ویسکوز را بشوئیم؟

 

حالا چیکار کنیم پارچه ویسکوز چروک نشود؟

لباس های از جنس ویسکوز را داخل خشک کن قرار ندهید چرا که چروک می شود.

نکته مهم هنگام استفاده از ماشین لباسشویی برای شستشوی پارچه های ویسکوز اینست اگر چند عدد لباس از این جنس دارید، پس همه را با هم داخل یک کیسه قرار دهید تا آسیب نبینند.

برای مراقبت طولانی مدت از لباس های ویسکوز در کمد، برای جلوگیری از حمله موریانه و آفات دیگر، پارچه های ویسکوز را داخل یک کیسه کتانی که می تواند نفس بکشد، قرار دهید.

اگر پارچه ویسکوز را داخل کیسه پلاستیکی نگهداری کنید، پارچه نمی تواند نفس بکشد به مرور تغییر رنگ می دهد و زرد رنگ می شود و با حبس کردن رطوبت در خود، مکان مناسبی برای آفات و قارچ ها فراهم می کند.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه هیدی استایل محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا