امتیازات این مقاله تاکنون : 3.54545454545455
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

تفاوت های کت و شلوار انگلیسی، ایتالیایی و آمریکایی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۱/۲۵ چهارشنبه
تفاوت های کت و شلوار انگلیسی، ایتالیایی و آمریکایی
چکیده این مقاله : تفاوت های هریک از کت و شلوارهای انگلیسی، ایتالیایی و آمریکایی را بدانید و با دانستن این جزئیات مهم، علاوه برانتخاب آگاهانه تر استایل خود را نیزارتقا دهید.
  • زمان مطالعه : 10 دقیقه
  • 0 نظر
  • 21173 بازدید

نگاهی به تفاوت های کت و شلوار انگلیسی، ایتالیایی و آمریکایی

کت و شلوارهای رسمی و نیمه رسمی نیاز همه آقایان است، به عبارت بهتر داشتن یک یا دو دست کت و شلوار از ملزومات کمد هر مردی می باشد. کت و شلوار ها معمولا در جنس پارچه، نوع دوخت شامل گشادی و تنگی، سرشانه ها، تعداد دکمه، جیب و ... متفاوت هستند. در حال حاضر سه مدل کت و شلوار انگلیسی (بریتانیایی)، ایتالیایی و آمریکایی جزو پرطرفدارترین مدل ها هستند که بر اساس نوع دوخت و پارچه با هم تفاوت دارند.

اگر شما هم به تیپ و لباس خود اهمیت زیادی می دهید و دوست دارید همیشه متفاوت باشید ولی در انتخاب کت و شلوار مناسب سردرگم هستید، برای خرید کت و شلوار با ما در این مقاله همراه باشید تا تفاوت ها و جزئیات هر کدام از انواع کت و شلوارهای انگلیسی، ایتالیایی و آمریکایی را بدانید و بدین صورت با دانستن جزئیات مهمی که تا به حال از آن آگاه نبوده اید، هم انتخاب آگاهانه تری داشته باشید و هم استایل خود را ارتقا دهید. 

 

نگاهی به تفاوت های کت و شلوار انگلیسی، ایتالیایی و آمریکایی

 

ویژگی های کت و شلوار انگلیسی

استفاده از کت و شلوار و لباس فرم به دوران جنگ جهانی اول در بریتانیا بر می گردد. منشأ کت و شلوار انگلیسی به قرن نوزدهم در لندن بر می گردد؛ بنابرین، گفته می شود، کت و شلوارهای اداری به سبک سنتی بیشتر جزو کت و شلوارهای انگلیسی (بریتانیایی) محسوب می شوند. بنیان گذاردن این سبک معاصر به نحوی به سبک تأثیرگذار  Beau Brummelدر اوایل قرن 1800 میلادی برمی گردد. برومل با از میان برداشتن زرق و برق و حجم اضافی لباس مردانه، ابریشم های زربافت، کلاه گیس های فرفری مصنوعی، کفش های پاشنه بلند و رنگ های متنوع و روشن، با سادگی و هوشیاری تمام کت آبی تیره، پیراهن سفید، جلیقه ساخته شده از چرم گاو، شلوار حنایی رنگ و چکمه سیاه را جایگزین نمود. اگرچه با انجام اینکار او دقیقا از یک نوع پارچه یکسان برای شلوار و ژاکت استفاده نکرد، اما بر یک نوع دوخت فیت و قالب تن و خطوط تمیز و ساده برای لباس مردان تأکید داشت. استایلی که بعدها به کت و شلوار مدرن تبدیل شد. سرانجام کت های بلند دنباله دار (دمدار) در اواسط قرن 19 میلادی به کت های کوتاه تبدیل شدند. این استایل بعدها کمی راحت تر، مدرن تر و ساده تر شدند و به کت و شلوارهای لانژ معروف شدند، مدلی که ما امروزه به نام کت و شلوار اداری می شناسیم. 

 

کت و شلوار انگلیسی

 

از جمله تفاوت های کت و شلوار انگلیسی با کت و شلوارهای ایتالیایی و آمریکایی در اینست که در این مدل از پارچه های سنگین تری استفاده می شود. بنابرین باید این نکته را مد نظر قرار داد که پارچه کت و شلوار انگلیسی بخاطر جنس ضخیم و سنگین، بیشتر برای آب و هوای سرد و خنک مناسب هستند. البته مزیت استفاده از این نوع پارچه ها اینست که به خوبی روی بدن می نشیند و هر نوع ایراد احتمالی را مخفی می کنند. بنابرین پارچه های انگلیسی به مراتب می تواند گران قیمت تر از سایر پارچه ها باشد.

از دیگر فرق های کت انگلیسی اینست که در قسمت شانه خود پد نرمی دارند که به خوش فرم تر ایستادن آن کمک می کند. بنابراین این مدل برای افرادی که اندام معمولی دارند، انتخاب خوبیست چرا که می تواند شما را عضلانی و خوش هیکل نشان دهد.

 

سرشانه  کت انگلیسی

 

دیگر تمایز کت انگلیسی، وجود دو چاک در طرفین است که این دو چاک در گذشته برای اسب سواران به منظور راحتی و تسلط بیشتر و جمع نشدن لباس هنگام سوارکاری تعبیه شده بود. بنابراین شما به راحتی می توانید دست هایتان را در جیبتان قرار دهید، در عین حال که پشت تان هم پوشیده می ماند. یک وجه تمایز دیگر کت و شلوار انگلیسی با سایر مدل ها، اینست که آستین ها کوتاهتر بوده و سرآستین ها به هم دوخته نشده اند و دارای دکمه سرآستین بوده که به سرآستین جراحی معروفند و از بارزترین تفاوت های کت و شلوار انگلیسی می باشد.

 

ویژگی های کت و شلوار انگلیسی

 

 از دیگر تفاوت های کت انگلیسی با انواع دیگر کت های ایتالیایی و آمریکایی، داشتن جیب هایی که معمولاً دردار است و در طرفین قرار دارند و فرم جیب ها کمی مایل بوده که آن هم برای سهولت بیشتر در دسترسی هنگام سوارکاری بود. البته یک جیب فرعی هم در بالای جیب اصلی تحت عنوان جیب بلیط (جیب پاکتی) تعبیه شده است که بسته به راست دست یا چپ دست بودن فرد در همان طرف کت دوخته می شود. همچنین در این مدل، کت ها را مطابق فرم بدن می دوزند و خطوط دوخت لباس، انحنای بدن را دنبال می کنند و بیشتر روی کمر و سینه تمرکز دارند که این یکی از ویژگی های برتر کت و شلوار انگلیسی است به این دلیل که از لباس نظامیان الهام گرفته شده است و بیشتر روی فیزیک بدن تأکید دارد.

یک تفاوت ریز ولی نه چندان بارز کت انگلیسی در مورد یقه آن است. یعنی مدل کت انگلیسی یقه پهنی ندارد. خط گلو یا گورج (gorge) آنها نسبت به کت و شلوار ایتالیایی بالاتر قرار دارد (جائیکه بخش پائینی یقه یعنی بخش پس از ناچ یقه به سمت پایین می آید و تمام می شود و گورج گفته می شود). جا دکمه ها خیلی قابل رؤیت نیست.

برای کلاسیک و اصیل نشان دادن کت و شلوار انگلیسی، شلوار آن را با چین دوتایی می دوزند.

نکته مهم در خصوص پوشیدن کت و شلوار انگلیسی اینست که مخصوص موقعیت های رسمی است و خیلی مناسب مهمانی و دورهمی های خودمانی و دوستانه نیست.

 

کت و شلوار مردانه سوزنی زمینه نقره ای

 

کت و شلوار ایتالیایی

بارزترین تفاوت کت و شلوار ایتالیایی مربوط به پارچه کت و شلوار است، یعنی در این سبک از پارچه های سبکتری استفاده می شود، بنابرین برای آب و هوای گرم و حاره ای بسیار مناسب هستند. تفاوت هایی در مدل کت و شلوار ایتالیایی با توجه به شهری که در آن دوخته می شوند وجود دارند، اما ویژگی های کلی دارند مثلاً کت های ایتالیایی ناپلی بدون پد شانه هستند ولی مدل های قدیمی تر پدهای شانه داشتند. در مدل کت و شلوار ایتالیایی هم تنوع جنس پارچه زیاد است و اگر قصد رفتن به یک مهمانی لاکچری دارید، بهتر است از پارچه مرغوب تر و بالطبع گران قیمت تری استفاده کنید.

یک تفاوت خلاقانه کت و شلوار ایتالیایی در دوختن آستین به سر شانه است که کمی حالت موجدار و یا چروک ایجاد می کنند که پیاده کردن این مورد بر روی کت و شلوار انگلیسی زیبا نیست. یک ویژگی دیگر در مورد مدل سر شانه ها اینست که با کمی پارچه اضافی سر شانه را کمی بالا می برند و بدین صورت کمی برجسته به نظر می رسند که به آنها شانه های طنابی (rope) می گویند. ولی در این نوع سرشانه ها هیچ گونه چین و چروک و حالت موجی دیده نمی شود، بنابرین اگر هیکل ورزشکاری دارید، این مدل می تواند اندام شما را برجسته تر نشان می دهد.

تفاوت دیگر کت ایتالیایی به ویژه با کت انگلیسی، داشتن جیب های مخفی و بدون پوشش است که این مدل را غیر رسمی تر نشان می دهد. جیب سینه عموماً گرد می شود که به آن بارکتا می گویند که شبیه یک قایق کوچک به نظر می رسد.

در مدل کت و شلوار ایتالیایی، معمولاً از یک ردیف دکمه برای کت استفاده می شود و سه دکمه کاربردی وجود دارد. دکمه بالایی هیچ وقت بسته نمی شود و در زیر لبه انتهایی یقه قرار دارد. لایی آن خیلی سبک  وزن است یا حتی بعضی اصلاً لایی ندارند که در آب و هوای گرم کاملا منطقی است. پارچه ها یا سبک وزن هستند یا به صورت الیاف ترکیبی بوده و صرفاً پشم خالص نیستند. بافت پارچه این نوع کت و شلوارها بازتر بوده و می توانید گردش هوا را احساس کنید.

کت های ایتالیایی چاک دوطرفه دارند. کوک های دست دوز روی یقه که در کت های انگلیسی در لبه های پایین یقه است ولی در مدل کت و شلوار ایتالیایی در کل لبه یقه دوخته می شود. حتی گاهی دو دور دوخته می شود که کاملاً قابل مشاهده باشد و حتی گاهی با یک رنگ متفاوت که بسیار متناقض به نظر بیاید. در حالیکه در مدل انگلیسی باید طوری باشد که به سختی قابل رؤیت باشد.

شلوار سِت ایتالیایی را صاف می دوزند که هنگام ایستادن روی هم نمی افتد و چین نمی خورد.

 

کت و شلوار ایتالیایی

 

در کل کت و شلوار سبک ایتالیایی کمی پر زرق و برق است و بیشتر مناسب موقعیت های نیمه رسمی و کژوال است و در جهانی که لباس ها به سمت راحت بودن پیش می روند، هنوز هم پوشیدن کت و شلوار شما را 90 درصد رسمی جلوه می دهد. ممکن است فکر کنید با این اوصاف پوشیدن کت و شلوار ایتالیایی مناسب محیط کار نیست اما شما می توانید با پوشیدن یک دست کت و شلوار سرمه ای خیلی خوب و رسمی به نظر برسید.

یک مدل دیگر کت و شلوار ایتالیایی، مدل رومی است که دارای یقه های کمی محافظه کارانه، بدون چاک و پد شانه با 2 دکمه کاربردی و یک ردیف دکمه می باشد.

کت و شلوار کلاسیک میلانی که فاقد پد شانه بوده با این وجود شانه ها را پهن نشان می دهد. این مدل دارای گرج پایین تر و لبه های یقه پهن تر، در مقایسه با کت و شلوارهای انگلیسی از پارچه های زرق و برق دارتری استفاده می شود.

 

کت و شلوار ایتالیایی

 

کت و شلوار آمریکایی

این نوع مدل کت و شلوار به عنوان خاص ترین و شیک ترین کت و شلوارها شناخته نشده اند و می توان گفت طرفداران خیلی زیادی در سراسر جهان ندارد.

از اولین مدل های کت و شلوار آمریکایی، کت و شلوارهای سَکی بودند که توسط برادران بروکس بومی سازی شد و از ویژگی های بارز آنها اینست که در بخش جلویی کت ساسون ندارند، تنگی ناحیه کمر کمتر بوده و کل لباس شبیه یک کیسه به نظر می رسید که خیلی ظاهر شیکی نداشت. به دلیل اینکه که کت و شلوار سکی با یک دیدگاه اقتصادی و بازاری تولید شد که یک کت و شلوار اندازه همه باشد و این هزینه اقتصادی را خیلی پایین می آورد. در حقیقت برادران بروکس چیزی می خواستند که هم تولید آن به صرفه و ارزان باشد و هم جایگزین کردن آن راحت باشد. بعضی آن را به گونی سیب زمینی تشبیه می کردند که خیلی اندازه و فیت بدن شما نبود و این تبدیل به یک دیدگاه منفی در مورد این کت و شلوارهای آمریکایی گردید.

 

کت و شلوار آمریکایی

 

از تفاوت های کت و شلوارهای آمریکایی اینست که دارای یک چاک تکی در پشت بوده که آن را از مدل کت های بدون چاک راحت تر کرده است. دکمه های سرآستین فقط نمایشی بوده و حلقه های آستین آنقدر عمیق هستند که هر مردی با هر اندامی بتواند آن را بپوشد. کت و شلوار آمریکایی به نحوی به یک استایل دانشجویی تبدیل شد. شما در این مدل بلندقدتر و تنومندتر به نظر می رسید. در کل اگر به دنبال یک کت و شلوار برای یک موقعیت معمولی هستید، مدل کت و شلوار آمریکایی با برش و دوخت ساده و قیمت پایین به صرفه تر است.

 

حالا یک سوال مهم در اینجا مطرح می شود، کدام کت و شلوار بهترین است؟

پاسخ این سوال کاملاً به سلیقه و استایل شما و موقعیتی که قرارست به آنجا بروید، بستگی دارد. هر کت و شلواری ویژگی های خاص خود را دارد، بنابرین اینکه همیشه از یک مدل خاص استفاده کنید شاید خیلی جالب نباشد و شما می توانید ترکیبی از هر سه نوع مدل کت و شلوار انگلیسی، ایتالیایی و آمریکایی را امتحان کنید.

به عنوان مثال پوشیدن کت و شلوار انگلیسی دیپلمات خیلی رسمی و شیک و مناسب سرکار است و در عین حال مدل های ایتالیایی با لایی نرم نیز در روزهای گرم و مهمانی های شلوغ و پر تردد می تواند انتخاب خوبی باشد.

بنابراین مهمترین نکته در انتخاب یک مدل مناسب اینست که لباس به تن شما بنشیند و فارغ از زیبایی، در آن احساس راحتی کنید.


مقاله های مرتبط :

  1. نحوه ست کردن کت تک با تیشرت مردانه
  2. راهنما و اصول پوشیدن جلیقه ی مردانه​
  3. اصول ست کردن کفش با کت و شلوار مردانه بر اساس رنگ
  4. اصول ست کردن کت و شلوار مردانه​
درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه هیدی استایل محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا