امتیازات این مقاله تاکنون : 4
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

از بین بردن لکه گیلاس و آلبالو روی لباس چگونه است؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۳۹۹/۱۲/۲۵ دوشنبه
از بین بردن لکه گیلاس و آلبالو روی لباس چگونه است؟
چکیده این مقاله : لباس های ما آرایش مهمی در تیپ ظاهری ماست، هر چقدر این لباس ها هماهنگ باشد بر زیبایی و دلنشینی چهره کمک می کند. اگر لکه ای سهواً روی لباس ایجاد شد این آرایش را برهم میزند. و باید با از بین بردن لکه گیلاس و آلبالو روی لباس زیبایی را دوباره به آن لباس بر گردانیم.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 18938 بازدید

از بین بردن لکه گیلاس و آلبالو روی لباس چگونه است؟

 

لباس ها برای آرایش ظاهری انسان ها بسیار مهم است، زمانی که با ترکیب رنگ ها و مدل لباس ها برای خود یک آرایش جذاب ایجاد می کنید. در نظر ها بسیار زیباتر جلوه می کنید و توجه ها به سمت شما خواهد بود. حال اگر این ترکیب زیبا ناخواسته توسط یک لکه کوچک بهم ریخته شود. آن لکه کل هماهنگی تیپ شما را بهم می زند. به صورت عجیبی تمام نظر ها را به خود جذب میکند. یکی از بدترین انواع این لکه ها مربوط به گیلاس و آلبالو است. با از بین بردن لکه گیلاس و آلبالو روی لباس شکوه و درخشش لباس های خود را دوباره تجربه کنید. 

 

چگونه از بین بردن لکه گیلاس و آلبالو روی لباس ممکن است؟

گاهی خود میوه گیلاس و آلبالو بر روی لباس آلودگی ایجاد می کند و گاهی آب خارج شده از آن سبب آلودگی لباس های ما می شود. بهترین راه بردن به لباسشویی و خشکشویی های معتبر است، زیرا از بین بردن لکه گیلاس و آلبالو روی لباس کار دشواری است و زایل کردن تمام آن احتیاج دارد به تخصص و ماده لباسشویی که قابلیت لکه‌بری قوی قوی داشته باشد، و در عین حال محافظت کننده از الیاف های لباس باشد.

اما گاهی امکان دسترسی به لباسشویی و خشکشویی وجود ندارد یا هزینه بالایی دارد، یا ممکن است شما زمان کافی برای بردن لباس آلوده را ندارید و احتیاج فوری به از بین بردن لکه گیلاس و آلبالو روی لباس دارید. در این صورت به راه هایی فوری برای از بین بردن لکه احتیاج دارید.

 

از بین بردن لکه گیلاس و آلبالو روی لباس

 

راه های از بین بردن لکه گیلاس و آلبالو روی لباس چیست؟

1. لحظه ای که لباس آلوده به میوه گیلاس و آلبالو یا آب آن ها می شود، فوراً محل لکه آلوده لباس را با آب سرد شست و شو دهید. تا از بین بردن لکه گیلاس و آلبالو روی لباس چند مرتبه این شستشو را انجام دهید.

برای از بین بردن لکه گیلاس و آلبالو بر روی لباس هایی با رنگ ثابت چه کنیم؟ لباس هایی که دارای رنگ ثابت هستند و مدت زمان اندکی از محل آلوده شدن لباس می گذرد : مقداری آب را بگذارید تا به جوش آید، با آرام ریختن آب جوش بر روی لکه همزمان شستشو دهید، و تا از بین بردن لکه گیلاس و آلبالو روی لباس به این کار ادامه دهید. به توضیحات تولید کننده لباس توجه شود، اگر آب جوش برای لباس ضرر دارد هرگز از آن استفاده نشود.

اگر لباس با رنگ ثابت از جنس نازکی ساخته شده است می توانید با مرطوب کردن محل آلوده و اضافه کردن مقداری نمک به آن پس از گذشت چند دقیقه آن را در آب گرم شستشو دهید تا لکه زایل شود.

2. روش اول برای از بین بردن لکه آلبالو : ابتدا از روی لباس خود آلبالو را برداشته سپس محل آلوده را با پنبه ای که آغشته به مقداری سرکه است بر روی محل آلوده بکشید، چند بار این کار را انجام دهید، سپس آن محل را با آب سرد شستشو دهید، بعد از آبکشی مقداری نمک بر روی لکه سابق بریزید، تا رطوبت اضافی را جمع کند، سپس لباس را با آب گرم و مایع شستشوی مناسب لباس را بشوید.

 

از بین بردن لکه گیلاس و آلبالو روی لباس

 

روش دوم برای از بین بردن لکه آلبالو : مقداری سرکه یا آبلیمو را با مقدار مساوی و تناسب برابر با شیر ترکیب کنید، سپس لکه را تا 10 دقیقه در آن مالش دهید، بعد از زمان مذکور محل آلوده را با آب گرم بشویید.

3. برای از بین بردن لکه گیلاس و آلبالو روی لباس هایی که دارای علامت فقط خشکشویی هستند، باید به خشکشویی مراجعه کرد و از مدت زمان آلودگی به خشکشو اطلاع داد. در این حالت  فقط میتوان با دستمال سفید و تمیز که اندکی نم دار است با آرام کشیدن بر روی محل آلوده از میزان آلودگی آن کم کرد.

4. تاید های آنزیم دار مورد مناسبی برای شستشوی لباس آلوده می باشد. با مناسب ترین دمای توصیه شده برای شستشوی لباس همراه با تاید مناسب محل آلوده را بشویید تا لکه از بین برود. حواستان باشد قبل از خشک شدن و خشک کردن لباس از زایل شدن لکه اطمینان حاصل کنید و اگر چک نکنید و هنوز لکه به قوت خود باقی باشد، در این صورت لکه بر روی لباس شما تثبیت می شود و دیگر زایل نخواهد شد.

5. رنگ عموماً قرمز ایجاد شده از آلودگی را از لباس های سفید که دارای الیافی از جنس پنبه و پارچه هستند با محلول سفید کننده کلر و آب برطرف کنید و در لباس های رنگی یا لباس هایی که از جنس پارچه مصنوعی هستند، از سفید کننده پایه اکسیژن استفاده کنید. طبق دستورالعمل های نوشته شده در محصول عمل می کنیم. مایع سفید کننده را با آب گرم با نسبت های مذکور در مایع مخلوط می کنیم، لباس آلوده را در آن مایع قرار می دهیم تا مدت زمان دستورالعمل مایع شستشو رعایت شود، و یا اگر مدت زمان ذکر نشده بود به مدت 30 دقیقه لباس خیس بخورد.بعد از این مدت زمان آن را درآورده و شستشو می دهیم سپس خشک می کنیم.

 

از بین بردن لکه گیلاس و آلبالو روی لباس

 

 روش مدرن برای از بین بردن لکه گیلاس و آلبالو روی لباس چیست؟

میوه له شده که روی لباس مانده زایل شود

هرگونه باقی مانده جامد از میوه له شده را با استفاده از پشت چاقوی مناسب یا گوشه کارت های الکترونیکی از روی لباس خود پاک کنید، توجه کنید که این کار باعث مالش و پخش کردن آلودگی نشود، اگر با موارد بالا ممکن نبود با حوله تمیز و سفید رنگ که اندکی نمناک است بر روی محل آلوده بزنید تا جامدات آن برطرف شود.

لکه بری 

اگر لکه تازه ایجاد شده، زمان را از دست ندهید و فوراً لکه بری را شروع کنید. محل آلوده را از پشت قسمتی که آلوده شده بر زیر شیر آب سرد ببرید تا از شدت و عمق آلودگی کاسته شود. سپس با مایع لکه بر مخصوص، روی آلودگی برس کنید، اجازه بدهید تا مدت 15 دقیقه بر روی قسمت آلوده بماند. اگر به مایع مخصوص لکه بری دسترسی ندارید از مایع های قوی شستشو استفاده کنید. بعد از گذشتن زمان مذکور لباس را مطابق قبل شستشو دهید.

شستشو 

لباس آلوده شده را با بالاترین دمای توصیه شده آن با استفاده از تاید یا مایع آنزیم دار مناسب شستشو دهید. توجه کنید تا قبل از خشک کردن لباس لکه زایل شده باشد.

 

نتیجه گیری

تمامی موارد ذکر شده در بالا بسته به نوع پارچه می تواند کارایی لازم را داشته باشد. اما در مورد لباس های دوخته شده بسته به نوع پارچه و نوع مد لباس می تواند شرایط متفاوت باشد. مثلا در دوخت کت وشلوار معمولا از پارچه های حساس استفاده می شود و در آن مواردی همچون آستر و ... برای فرم دادن به آن استفاده می شود. پس حتما باید با حساسیت بیشتری سراغ این نوع موارد رفت. با این اوصاف برای از بین بردن لکه آلبالو از کت و شلوار بسته به نوع پارچه، می توانید از موارد ذکر شده استفاده کنید فقط باید با احتیاط بیشتری این کار انجام شود و مراقب باشید به بافت و دوخت کت و شلوار آسیب نرساند.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه هیدی استایل محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا