امتیازات این مقاله تاکنون : 2
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

انواع مدل تا کردن پوشت و قوانین مربوط به آن

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۳۹۹/۱۲/۴ دوشنبه
انواع مدل تا کردن پوشت  و قوانین مربوط به آن
چکیده این مقاله : پوشت نوعی اکسسوری مردانه است که این روزها جزو اصلی در استایل آقایان محسوب می شود. نحوه تا کردن پوشت یا همان دستمال جیب، آداب و قوانین خاصی دارد که باهم آن را مرور میکنیم.
  • زمان مطالعه : 21 دقیقه
  • 0 نظر
  • 10010 بازدید

پوشت یا دستمال جیب چیست؟

پوشت یا دستمال جیب نوعی اکسسوری مردانه است که امروزه در بین خوش پوشان باب شده است و اهمیت استفاده از آن برای مردان مثل بستن ساعت و زدن عطر می باشد که نقش بسزایی در شیک بودن استایل مردانه دارند و تیپ ساده و یکنواخت شما را میتواند تغییر دهد واستایلی شیک و مدرن را به شما می بخشد.

دستمال جیب یک تکه پارچه ی 4 گوشه می باشد که در شیک تر شدن ظاهر و استایل کت و شلوار موثر می باشد. پوشت از جذاب ترین اکسسوری های مردانه است که سطح تیپ شما را تا حد چشمگیری بالا می برد.

 

نحوه تا کردن پوشت یا دستمال جیب

 

تاریخچه پوشت

عده ای معتقد بر این باورند که ریشه ی استفاده از پوشت در استایل مردانه از مصر باستان می آید. مصریان پارچه های کتان کوچکی را با پودرهای رنگی رنگ می کردند که معمولا قرمز رنگ بودند و برای تزئینات از آن ها استفاده می کردند و آن زمان نشانه ی ثروت محسوب می شد.

به غیر از مصر باستان رد پای پوشت را میتوان در یونان باستان نیز یافت. یونانیان قدیم اکثر اوقات دستمالی معطر به همراه داشتند تا افرادی که از کنار آنان رد می شود بوی خوشی را استشمام کنند.

رومیان از تکه پارچه ای برای شروع مسابقات گلادیاتور استفاده می کردند به صورتی که هر وقت امپراطور دستمالش را می انداخت جنگ آغاز می شد.

عده ای ادعا می کنند که استفاده از پوشت به عنوان یک اکسسوری و بخشی از استایل مردانه زمانی آغاز شد که اعضای کلیسای کاتولیک دستمالی سفید را به عنوان تعلق خاطر به خدا و کلیسا به بازوی چپ خود می بستند.

تبدیل پوشت به یک اکسسوری مد روز از سال 1400 میلادی در میان طبقه ی اشراف اروپایی به عنوان یک شی پرکاربرد و یک اکسسوری در کنار بقیه ی اجزای تیپ و استایل مورد توجه قرار گرفت. در آن سال ها شروع به ساخت دستمال جیب های متنوع از پارچه های خاص مانند سیلک و ابریشم کردند و طرح های زیبا و خاصی را روی ان دست دوزی می کردند ولی ان زمان به عنوان دستمال جیبی استفاده می شد نه یک اکسسوری که  در جیب سمت چپ کت قرار دارد.

در قرن 19 ام کت های دوتکه به عنوان مد مردانه معرفی شد و سعی کردند مد را تغییر دهند و نسبت به سال های پیش شیک تر لباس بپوشند و دستمال جیبی را از جیب شلوار و کت به جیب روی سینه چپ کت انتقال دادند که تغییر و تحولی عظیم در باب مد و استایل مردانه بود.

این سبک در قرن بیستم با استفاده از تکنیک ها و مدل های مختلف تا کردن پوشت این اکسسوری در استایل آقایان محبوب تر از قبل شد و اقایانی که به تیپ و ظاهر خود اهمیت می دادند و نمی خواستند از مد روز اروپا و آمریکا جا بمانند دستمال جیبی را به عنوان یک اکسسوری همیشه در استایل خود حفظ کردند. جنس پوشت های آن زمان از سیلک، کتان و لنین بود.

 

چه زمانی از پوشت استفاده کنیم؟

استایل و تیپ و نحوه ی پوشش معرف شخصیت فرد می باشد. در دنیای مد و استایل برای استفاده از پوشت هیچ محدودیت و موقعیت بخصوصی تعیین نشده است. داشتن تیپ رسمی و شیک با رعایت قوانین مربوطه و استفاده از اکسسوری های مرتبط با استایل برای مجالس رسمی از واجبات می باشد  که گاهی رعایت نکردن و نپوشیدن آن ها نوعی بی احترامی به صاحب مجلس به حساب می آید.

برای مجالس رسمی استفاده از پوشت سفید مناسب است و به دلیل اینکه با هر رنگ کت و شلواری به راحتی ست می شود استفاده از آن توصیه می شود.

 

آیا الزامی است پوشت با کراوات و کت ست باشد؟

ست بودن کامل پوشت و کراوات الزامی نیست اما تناسب میان پوشت و کراوات بخصوص در لباس های رسمی به مینیمال بودن استایل شما کمک می کند. دستمال جیب یا پوشت نقش بسزایی در ایجاد هارمونی و برقراری تعادل در استایل آقایان دارد و با ایجاد هماهنگی میان اجزای لباس یک کنتراست رنگی را ایجاد می نماید. در این ست و هماهنگ کردن، طرح و رنگ کت نیز اهمیت دارد.

ترکیب پوشت طرح دار با کت ساده ستی زیبا را برایتان به ارمغان می اورد اما ترکیب پوشت طرح دار با کت و حتی پیراهن طرح دار و شطرنجی استایل جذابی را ایجاد نمی کند و ست مناسبی نخواهد بود.

این نوع اکسسوری ها بخشی از استایل به حساب می آیند نه صرفا بخش  کوچک و اضافی از لباس شما.

اگر پیراهن یا کت شما رنگ روشنی دارند انتخاب اکسسوری رنگ تیره مناسب تر خواهد بود. رنگ مشکی از سری رنگ های جذاب و خنثی است که به راحتی با هر استایلی هماهنگ و ست می شود و مناسب برای موقعیت های رسمی می باشد. استفاده از دستمال جیب مشکی هم با خود رنگ مشکی هم با دیگر رنگ ها ست می شود و جلوه ای خاص به استایل شما می بخشد.

این اصل هرگز فراموش نشود که پوشت و کراوات مکمل یکدیگر هستند. اگر پوشت و کراوات را با هم استفاده می کنید حتما باید هماهنگی بین آنها وجود داشته باشد.

 

قوانین استفاده از پوشت یا دستمال جیب

در انتخاب هر استایل و تیپی توجه به رنگ پوست از فاکتورهای مهم و اساسی محسوب می شود. انتخاب رنگ و طرح لباسی که با رنگ پوست شما و موقعیتی که در آن قرار دارید متناسب و هماهنگ باشد در افزایش حس خوب نسبت به خود و افزایش اعتماد به نفستان نقش بسزایی دارد.

در انتخاب یک استایل مینیمال و شیک باید ابتدا رنگ تک کت یا کت شلوار را انتخاب نمود سپس پیراهن و کراوات و در نهایت متناسب با رنگ ن ها بهترین انتخاب برای پوشت را خواهید داشت.

پوشت باید هماهنگ با طرح و رنگ دیگر لباس ها باشد شما میتوانید حتی بدون بستن کراوات از پوشت متناسب استفاده نمایید و زیبایی تیپ و استایل خود را چند برابر کنید.

 

طرح و جنس پوشت ها

پوشت ها معمولا در سایز های 25 تا 45 سانتی متری دوخته می شوند و شما متناسب با جیب کت خود دستمال جیبتان را انتخاب می کنید. پوشت ها جنس های مختلفی دارند که اندازه ی آن ها متناسب با جنسشان متغیر می باشد یعنی هرچه جنس پوشت نازک تر و ظریف تر باشد ابعاد آن بزرگتر می باشد تا در جیب سر نخورد و به خوبی بایستد.

پوشت ها در جنس های سیلک یا ابریشم، کتان، نخی و... تهیه می شوند. مثلا برای پوشت های ابریشمی ابعاد 40 در 40 اندازه ای استاندارد می باشد و در جیب خوب قرار می گیرد و نمی لغزد.

 

نکات لازم در مورد شستشو و اتو کردن پوشت

در مورد شتسشوی پوشت نکاتی که حایز اهمیت است این است که نباید آب پوشت را با چلاندن گرفت و اگر جنس پوشت شما ترمه و یا ابریشم است آن را در منزل نشوید و اگر جنس دستمال جیبی شما از جنس نخ و کتان است می توانید در منزل آن را بشویید و خشک نمایید.

نکته حایز اهمیت در مورد خشک کردن و اتو کشیدن پوشت ها:

برای خشک کردن هر جنس پوشت هرگز آب آن را با چلاندن نباید گرفت زیرا بافت آن آسیب می بیند و دیگر خوب نمی ایستد. پوشت را روی چیزی در سایه پهن کنید تا خشک شود. برای اتو کردن پوشت در منزل بهترین روش این است که قسمت داخلی آن بیرون باشد و پارچه ای نخی دیگر را روی پوشت پهن کنید بعد اتو را بکشید. با این روش بافت دستمال جیب شما آسیب نمی بیند و برق اتو روی پارچه ی پوشت نمی افتد. لازم به ذکر است که در حین اتو کشیدن از آب پاش آن استفاده نکنید که جای قطره ی آب روی آن باقی نماند و لکه ایجاد نکند.

 

انواع دستمال جیب از نظر کیفیت

در پوشت های اصیل و نفیس لبه های دستمال خیلی ظریف و ریز با نهایت سلیقه و دقت با دست دوخته می شوند واز دوختی ریز و زیبا برخوردار می باشند که دوخت و گره ها اصلا در معرض دید نیستند و دیده نمی شوند. مدل های درجه یک و گران قیمت که از پارچه هایی اصیل و با کیفیت دوخته شده اند را میتوان در کلکسیون های فرانسوی یافت.

مدل های درجه پایین تر و درجه دوم نسبت به مدل اصیل از نظر کیفیت دوخت و پارچه در رده ی دوم قرار دارد زیرا دوخت کناره های آن ها نیز با دست انجام می شود و از پارچه هایی با طرح و کیفیت مرغوب استفاده می شود بسیاری از برند های معتبر پوشت در این گروه قیمت مناسب قرار دارند.

اما در مدل های معمولی پوشت ها دوخت آن ها با ماشین الات صنعتی انجام می شود و جنس پارچه ها معمولا پارچه های چینی هستند که در مقایسه با مدل های اصیل از نظر کیفیت و دوخت اصلا قابل مقایسه نیستند.

 

مدل های تا زدن پوشت

نحوه تا کردن پوشت و قرارگیری آن در جیب نیز از ویژگی های اساسی برای داشتن یک استایل منظم  می باشد. پوشت ها برای اینکه بافت اضافه ای نداشته باشند که نخ کش شود، به وسیله ی رنگ و پرینت طرح دار می شوند.

 

مدل پرزیدنشیال     

مدل پرزیدنشیال روشی ساده و مرتب برای تا زدن پوشت می باشد که زیبایی استایل شما را دو چندان می کند. مدل پرزیدشیال برای موقعیت های رسمی و جنس ابریشم پیشنهاد می شود.

 

مدل پرزیدنشیال     

 

نحوه ی تا کردن مدل پرزیدشیال

پارچه ی پوشت را به صورتی که روی آن پایین باشد قرار می دهیم و آن را از سمت راست به چپ و از وسط تا کنید، سپس ان را از چپ به راست تا کنید اما این بار فاصله ای را در سمت راست باقی بگذارید، پوشت را از بالا به پایین و از وسط تا کنید و پایین آن را به سمت پشت تا بزنید تا ارتفاع پوشت با جیب لباستان هماهنگ شود.

 

نحوه ی تا کردن پوشت مدل پرزیدشیال

 

مدل کلاسیک

مدل کلاسیک مناسب برای هر موقعیتی می باشد. مدل کلاسیک دارای گوشه هایی با لایه های روی هم است. نکات حایز اهمیت در این مدل این است که لایه ها دقیق روی هم قرار بگیرند و پارچه ای که برای این مدل پوشت استفاده می شود دارای لبه های رنگی متفاوت از رنگ پارچه باشد.

 

مدل کلاسیک

 

روش تا کردن مدل کلاسیک

پارچه ی پوشت را طوری قرار دهید که قسمت رویی آن به سمت پایین باشد، پوشت را از سمت راست به سمت چپ و از وسط تا کنید و سپس از پایین به بالا و از وسط تا کنید، پایین پوشت را به سمت پشت تا بزنید و ارتفاع پوشت را با جیب کت تان هماهنگ کنید.

 

روش تا کردن مدل کلاسیک

 

مدل پف دار

راحت ترین مدل تا کردن پوشت مدل پف دار می باشد. مدل پف دار از جمع کردن پارچه حاصل می شود و ظاهری شیک و کلاسیک به استایل شما می بخشد. برای مدل پف دار پارچه های ابریشمی به خوبی طرح و رنگ پوشت را نمایان می کند.

 

مدل پف دار

 

روش تا کردن مدل پف دار

برای پوشت پف دار قسمت رویی پارچه ی پوشت را به سمت بالا پهن می کنیم، قسمت وسط پوشت را با دو انگشت بگیرید و پارچه را بلند کنید و پوشت را از قسمت وسط نگه دارید وپایین پوشت را به سمت پشت تا کنید و در جیب کت تان قرار دهید و ارتفاع آن را به دلخواه خود تنظیم کنید.

                                                      

 

روش تا کردن مدل پف دار

 

مدل پف دار وارونه

مدل پف دار وارونه ظاهری با چندین قله و تیزی نا منظم دارد که مناسب افراد خوش انرژی و شاد می باشد. ظاهر این مدل پوشت هیچ نظم و قانون خاصی ندارد و همین امر موجب شده هر بار که این مدل را انتخاب می کنید استایلی متفاوت را برایتان ایجاد کند.

 

مدل پف دار وارونه

 

روش تا کردن پوشت مدل پف دار وارونه

این مدل پوشت برعکس مدل پف دار می باشد که پوشت را به گونه ای که قسمت رویی پارچه ی پوشت را به سمت بالا پهن می کنیم و وسط پوشت را با دو انگشت خود می گیریم و بلند می کنیم و این گونه پوشت را از وسط انگشت شست و اشاره خود رد می کنیم و پوشت را از قسمت وسط نگه می داریم و ان را وارونه می کنیم تا انتهای پارچه روبه بالا قرار گیرد و پایین آن را به سمت پشت تا می کنیم و در جیب کت قرار می دهیم و ارتفاع دلخواه را تنظیم می کنیم.

 

روش تا کردن پوشت مدل پف دار وارونه

 

مدل تک قله یا یک گوشه

مدل تک قله یا یک گوشه روشی سنتی برای تا کردن پوشت است و مدلی با اصالت می باشد. قله ی ایجاد شده در واقع یک گوشه از پارچه پوشت است که برای این مدل تا زدن انتخاب پارچه ای که لبه هایی با رنگ متضاد دارد این مدل را جذاب تر می کند.

 

مدل تک قله یا یک گوشه

 

روش تا کردن پوشت مدل تک قله/ یک گوشه

برای تا کردن مدل تک قله پوشت، پارچه ی پوشت را به گونه ای پهن می کنیم که قسمت رویی آن به سمت پایین و به حالت لوزی باشد.  آن را از وسط تا کنید به صورتی که طرف چپ پایین آن روی طرف راست بالاییش قرار بگیرد و مجددا پوشت را از وسط تا کنید به صورتی که طرف راست پایین روی طرف چپ بالاییش قرار گیرد و سپس طرف راست آن را به داخل تا کنید و طرف چپ ان را به راست تا کنید،پایین دستمال را به سمت پشت تا کنید تا ارتفاع پوشت با جیب کت متناسب و تنظیم شود.

 

روش تا کردن پوشت مدل تک قله/ یک گوشه

 

مدل دوقله یا دو گوشه

مدل دو قله مدلی رسمی تراست و ظاهری پیچیده به استایل شما می بخشد برای تا کردن پوشت مدل دو قله یا دو گوشه باید پارچه به گونه ای باشد که پشت و رو با هم متفاوت نباشد زیرا در این مدل هم پشت و هم روی پارچه دیده می شود.

 

مدل دوقله یا دو گوشه

 

شیوه ی تا کردن پوشت مدل دو قله یا دو گوشه

برای تا کردن پوشت مدل دو قله ابتدا پارچه را به حالت لوزی و به گونه ای که قسمت رویی پارچه به سمت پایین باشد پهن می کنیم، گوشه ی پایین را رو به بالا تا کرده و کمی ان را می چرخانیم تا شکل دو قله مورد نظر ایجاد شود، گوشه ی راست دستمال را به سمت چپ تا کنید اما خط تا نباید به وسط برسد و سپس گوشه ی چپ را به سمت راست تا کنید و گوشه ی بیرون زده را به پشت تا کنید. پایین پوشت را به سمت پشت تا کنید تا ارتفاع پوشت با جیب کت شما هماهنگ شود.

 

شیوه ی تا کردن پوشت مدل دو قله یا دو گوشه

 

مدل سه قله یا سه گوشه

پوشت سه قله یا سه گوشه مختص موقعیت ها و مکان های رسمی و اداری می باشد. گوشه های متقارن و منظم این مدل پوشت بیان گر قدرت و تداعی گر سنتی بودن این روش پوشت می باشد، فرم پوشت سه گوشه افراد را با شخصیت و با اعتماد به نفس نشان می دهد.

 

مدل سه قله یا سه گوشه

 

شیوه ی تا کردن مدل سه گوشه/ سه قله

پارچه ی پوشت را به شکل لوزی طوری که روی آن پایین باشد پهن می کنیم، گوشه پایین را به بالا تا می کنیم، گوشه سمت راست را به بالا تا می کنیم و در سمت چپ قله قرار می دهیم این بار گوشه چپ را به بالا تا می کنیم و آن را در سمت راست قله قرار می دهیم تا قله سوم را شکل دهد و لبه ی راست را به داخل و به سمت وسط تا می کنیم و همچنین لبه ی چپ را نیز به داخل و به سمت وسط تا می کنیم و پایین پوشت را به سمت پشت تا می کنیم.

 

شیوه ی تا کردن مدل سه گوشه/ سه قله

 

مدل چهار قله /چهار گوشه

مدل چهار قله یا چهار گوشه که به مدل تاج نیز معروف است یک شیوه ی قدیمی و سنتی تا کردن پوشت می باشد. در این مدل پوشت بهتراست از پارچه ای استفاده شود که پشت و روی ان متفاوت نباشد زیرا در این مدل تا کردن پشت و روی پارچه ی پوشت دیده می شود.

 

مدل چهار قله /چهار گوشه

 

روش تا کردن پوشت مدل تاج یا چهار قله/ چهار گوشه

برای تا کردن پوشت مدل تاج یا چهار قله پارچه ی پوشت را به حالت لوزی و رو به پایین پهن می کنیم. گوشه پایین را روبه بالا تا می کنیم و کمی آن را می چرخانیم تا شکل قله دوم ایجاد شود سپس گوشه ی سمت راست را به بالا تا می کنیم و ان را در چپ راست قله دوم قرار می دهیم تا قله ی سوم را ایجاد کنیم این بار گوشه ی سمت چپ را به بالا تا می کنیم و آن را در سمت راست سه قله دیگر قرار می دهیم تا قله ی چهارم را شکل دهیم. لبه ی راست را به داخل و به سمت وسط تا می کنیم، لبه ی چپ را نیز به داخل و به سمت وسط و پایین پوشت را به سمت پشت تا می زنیم و با تنظیم ارتفاع دلخواه در جیب کت قرار می دهیم.

 

روش تا کردن پوشت مدل تاج یا چهار قله/ چهار گوشه

 

مدل قله ی باله دار

پوشت مدل قله ی باله دار دارای شکلی زاویه دار مانند مدل تک قله می باشد که انحناهایی زیبا با آن اضافه شده است. قسمت های تا شده پارچه که در وسط به هم می رسند، طرح و رنگ پارچه های ابریشمی را به خوبی نمایش می دهند.

 

مدل قله ی باله دار

 

شیوه ی تا کردن مدل قله باله دار

برای تا کردن پوشت مدل قله باله دار ابتدا پارچه ی پوشت را به گونه ای که قسمت رویی پارچه رو به پایین باشد به حالت لوزی پهن می کنیم. گوشه ی سمت راست را تا کرده و روی گوشه ی پایین می گذاریم و سپس گوشه ی سمت چپ را تا کرده و روی گوشه ی پایین می گذاریم.

لبه ی راست را به داخل و به سمت وسط تا می کنیم سپس گوشه ی چپ را به داخل و به سمت وسط تا می کنیم و در نهایت بسته به ارتفاع جیب کت پایین پوشت را به سمت پشت تا می کنیم.

 

شیوه ی تا کردن مدل قله باله دار

 

مدل قله های مورب / گوشه های مورب  

پوشت مدل قله های مورب جایگزین مدل های قدیمی قله شکل می باشد. هم جهت بودن گوشه ها در این مدل حس حرکت را القا می کند. در این مدل پوشت اگر لبه های پارچه دارای رنگی متضاد باشد پوشت شما را جذاب تر می کند.

 

مدل قله های مورب / گوشه های مورب  

 

روش تا کردن پوشت قله مورب / گوشه مورب

برای تا کردن پوشت مدل گوشه های مورب پارچه ی پوشت را پهن می کنیم به گونه ایی که قسمت رویی ان به سمت پایین باشد.

پوشت را به صورت قطری تا می کنیم تا گوشه ی سمت چپ بالا روی گوشه ی سمت راست پایین قرار گیرد سپس گوشه ی پایین سمت چپ را رو به بالا تا کرده و کمی آن را رو به چپ بچرخانید تا شکل قله ی دوم ایجاد شود. این بار گوشه ی پایین را رو به بالا تا کرده و کمی رو به چپ بچرخانید تا شکل قله سوم ایجاد شود. گوشه ها یا قله های حاصل از اخرین تا کردن را از هم جدا کنید تا گوشه یا قله ی چهارم ایجاد شود و در اخر با توجه به جیب کت پایین پوشت را به سمت پشت با ارتفاع مد نظر تا می کنیم.

 

روش تا کردن پوشت قله مورب / گوشه مورب

 

مدل گل رز

پوشت مدل گل رز مدلی بسیار شیک و ظریف می باشد که درست اجرا کردن پیچ و تاب های پارچه از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مدل گل رز بهتر است از پارچه ی ابریشم ساتن استفاده شود زیرا با این جنس پارچه منحنی های مدل گل رز به خوبی جلوه می کنند.

 

پوشت مدل گل

 

روش تا کردن پوشت مدل گل رز

برای درست کردن پوشت مدل گل رز ابتدا با انگشت شست و اشاره ی خود یک حلقه درست کنید، پوشت را روی حلقه ی دست خود قرار دهید، به طوری که روی آن به سمت بالا باشد. با دو انگشت دست دیگر، کمی پارچه را داخل حلقه فرو ببرید.

پارچه ی داخل حلقه را کمی محکم تر بگیرید ، از بالا پارچه را بصورت دایره ای بچرخانید تا به تدریج خودش تا شود. این چرخاندن را آنقدر ادامه می دهیم تا دیگرهیچ جای پارچه صاف و شل نباشد. در ادامه پارچه پیچیده شده را به آرامی گرفته و همزمان دست زیر خود را ازاد کنید، قسمت های تا خورده را تنظیم کنید، اما با احتیاط این کار را انجام دهید که پیچ و تاب های پارچه باز نشود.

 

روش تا کردن پوشت مدل گل رز

 

مدل پله ای

مدل پله ای مدلی بسیار شیک و متفاوت است که ظاهری با وقار به استایل شما می بخشد. لبه های سه گانه ی این مدل به گونه ای منظم و حساب شده کنار هم قرار گرفته اند که خبر از تا زدنی با دقت و اصولی می دهد. تا زدن پوشت به مدل پله ای نیازمند تمرین کمی می باشد و اگر تا زدن این مدل را به درستی انجام دهید نتیجه کارعالی خواهد بود و ظاهری شیک را برایتان به ارمغان می اورد.

 

مدل پله ای

 

شیوه ی تا کردن پوشت مدل پله ای

برای تا کردن پوشت به مدل پله ای ابتدا پارچه ی پوشت را به صورتی که قسمت رویی پارچه رو به پایین باشد پهن می کنیم، و ان را به صورت قطری و از وسط تا می کنیم. گوشه ی بالا ی چپ ان را روی گوشه ی پایین سمت راست قرار می دهیم تا اولین پله ایجاد شود.

پارچه ی پوشت را حدود 5 سانتی متر پایین تر از پله ی اول تا کرده و رو به بالا برگردانید تا پله ی دوم زیر پله ی اول ایجاد شود. مجددا پارچه را حدود 5 سانتی متر پایین تر از پله ی دوم تا کرده و رو به بالا برگردانید تا پله سوم در زیر پله دوم تشکیل شود. پله های ایجاد شده را ثابت نگه داشته و پارچه را وسط و با احتیاط به نحوی تا کنید که قسمت چپ در پشت قسمت راست قرار گیرد. با احتیاط تا کردن ها را انجام دهید و پله ها را ثابت در جای خود نگه دارید قسمت راست را به سمت پشت و به طرف چپ تا کنید.

این بار قسمت چپ را به سمت پشت و به طرف راست تا کنید. و در نهایت با توجه به ارتفاع جیب کت پایین پوشت را به سمت پشت تا کنید.

 

شیوه ی تا کردن پوشت مدل پله ای

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه هیدی استایل محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا