امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

آشنایی با انواع پیراهن چهار خانه مردانه

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۳۹۹/۹/۱۹ چهارشنبه
آشنایی با انواع پیراهن چهار خانه مردانه
چکیده این مقاله : پیراهن چهارخانه مردانه یکی از محبوبترین ها می باشد که مورد استفاده اکثر افراد قرار می گیرد. این نوع پیراهن دارای جنس و طرح های مختلف می باشد که در فصول خاصی استفاده می شوند.
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
  • 0 نظر
  • 5545 بازدید

 پیراهن چهارخانه مردانه چیست؟

پیراهن یکی از البسه های مهم می باشد که انواع گوناگون و بسیار متنوع دارند. پیراهن ها تاثیر به سزایی در تیپ و استایل آقایان دارند به همین دلیل است که انتخاب آن ها با دقت نظر بالا و بسیار وسواس صورت می گیرد. از انواع  پیراهن ها می توان به پیراهن هایی با پارچه ساده یا پارچه های طرح دار، پیراهن چهارخانه مردانه، پیراهن های اسپرت و جذب، پیراهن های کلاسیک، پیراهن های مخمل و ... اشاره کرد که انتخاب آن ها به سلیقه هر فرد، نوع سبک پوشش هر فرد و ... بستگی دارد. پیراهن چهارخانه مردانه از پیراهن های بسیار موثر در استایل هر فرد محسوب می شود و نسبت به بقیه پیراهن ها از محبوبیت بالاتری برخوردار بوده و مورد استفاده اکثر افراد قرار گرفته است، زیرا این نوع پیراهن انواع متنوع و گوناگون داشته و در طیف رنگی بسیار وسیع تولید می شود که انتخاب آن با هر سلیقه ای امکان پذیر می باشد.

ناگفته نماند که پیراهن مردانه چهارخانه توسط آقایانی که به تیپ اسپرت علاقه مند هستند و همچنین آقایانی که تیپ کلاسیک را می پسندند، مورد استفاده قرار می گیرد. پارچه هایی که امروزه با نام شطرنجی و چهارخانه وارد بازار شده اند، در گذشته به نام تارتان بوده اند که از هزاران سال قبل نخستین بار در اسکاتلند تولید و مورد استفاده قرار گرفت که با گذشت زمان در کشور ها و ایلات دیگر نفوذ کرد و مورد استفاده اکثر مردم قرار گرفت.

 

پیراهن چهارخانه مردانه

جنس انواع  پیراهن چهارخانه مردانه

پیراهن چهارخانه مردانه علاوه بر این که طیف رنگی بسیار وسیع دارند، جنس آن ها نیز متنوع می باشد. از جنس این نوع پیراهن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

•    پیراهن چهارخانه مردانه نخی

•    پیراهن چهارخانه مردانه پشمی

•    پیراهن چهارخانه مردانه پنبه ای

•    پیراهن چهارخانه مردانه کتان

•    پیراهن چهارخانه مردانه مخمل

ضخامت هر کدام از آنها با هم تفاوت دارند و جنس تار و پود های پارچه به کار رفته در هر کدام از آنها منحصر به فرد می باشد. به عنوان مثال تار و پود های پیراهن چهارخانه مردانه پشمی عموما از جنس پشم بوده  و دارای کرک می باشد، بنابراین این پیراهن ضخیم می باشد. 

نمونه ای از پیراهن چهارخانه مردانه پشمی

اما پیراهن چهارخانه مردانه نخی نوعی پیراهن مردانه می باشد که تار و پود آن از جنس نخ و الیاف نخی می باشد که دارای بافت کاملا ظریف و سبک می باشد بنابراین حجم بسیار پایینی دارد.

پیراهن ها چهارخانه کتان پیراهن هایی هستند که نسبت به پیراهن های نخی ضخیم تر هستند و حجم بیشتری دارند. یکی دیگر از پیراهن های چهارخانه مردانه، پیراهن های پنبه ای می باشند که متقاضیان زیادی دارد و در حقیقت یکی از بهترین گزینه ها می باشد. این نوع پیراهن علاوه بر این که تنوع بسیار بالایی دارد، نرم و لطیف بوده و همچنین بادوام نیز می باشد.

 

انواع پیراهن چهارخانه مردانه در چه فصلی از سال قابل استفاده هستند؟

مشخص است که ضخامت پیراهن چهارخانه مردانه به انتخاب آن ها در هر فصل بستگی دارد. به عنوان مثال در فصول سرد سال مانند زمستان عموما از پیراهن چهارخانه پشمی و یا مخمل استفاده می شود زیرا آن ها ضخیم می باشند و مقداری بدن را در برابر سرما حفظ می کنند. در فصل پاییز نیز می توان از پیراهن های پنبه ای استفاده کرد. ناگفته نماند که استفاده از این نوع پیراهن در فصل زمستان اغلب با پالتو و یا کت نیز مورد استفاده قرار می گیرد. پیراهن چهارخانه مردانه نخی و یا کتان اغلب در فصول گرم سال مانند تابستان نیز استفاده می شود.

بهتر است برای انتخاب دقیق تر پالتوی مردانه و ست کردن آن با لباس چهار خانه مقاله نکات کاربردی و راهنمای انتخاب پالتو مردانه​ را مطالعه کنید.

پیراهن چهارخانه کتان

طرح ها و مدل های پیراهن چهارخانه مردانه را می شناسید؟

پیراهن های چهارخانه یکی از پیراهن هایی می باشند که علاوه بر رنگ آن ها، نوع طرح و اندازه چهارخانه های آن نیز با هم متفاوت هستند. چهارخانه بعضی از آن ها درشت بوده و برخی دیگر دارای چهارخانه های ریز می باشد، همچنین بعضی از آن ها از ترکیب خطوط عمودی و افقی با مقیاس متفاوت باریک تر و پهن تر تشکیل شده اند. حتی بعضی از این خطوط به صورت راست بافته شده اند در صورتی که بعضی دیگر به صورت کج راه می باشند. در حقیقت در این پیراهن ها خطوط عمودی و افقی به صورت مورب در تار و پود پارچه نقش بسته اند که جلوه ای زیبا در پیراهن ایجاد می کنند. از مدل ها و طرح های بسیار معروف پیراهن چهارخانه مردانه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

•  گنگام

•  شاهزاده ولز

•  پنجره ای

•  تارتان

•  بوفالو

•  گراف

•  تا ترسال

• ماد راس

نحوه ست کردن پیراهن چهارخانه مردانه با سایر البسه ها

طرح گنگام عموما برای پیراهن های رسمی و کلاسیک کاربرد دارد و از جنس پنبه و یا کتان نخ می باشد. پشت این نوع پیراهن ها با رو آن ها کاملا به هم شبیه هستند. این نوع پیراهن را می توان با یک کت اسپرت ساده و یک شلوار کتان ساده پوشید. به عنوان مثال پارچه هایی با طرح گنگام که دارای چهارخانه های یک اندازه به رنگ های سفید و آبی باشد را می توان به یک کت سرمه ای ساده و یک شلوار کرم ست کرد.

پیراهن چهارخانه مردانه با طرح گنگام

 

طرح پنجره ای از دیگر طرح های پیراهن چهارخانه مردانه می باشد که هماهنگ شدن آن کار دشواری نیست و اغلب با کت و شلوار ساده مورد استفاده قرار می گیرند.

طرح چهارخانه تارتان یکی از طرح های بسیار معروف می باشد که مورد انتخاب اکثر افراد می باشد. چهارخانه تارتان از چهارخانه های گوناگون با رنگ های متنوع و همچنین اندازه های مختلف تشکیل شده است، بنابراین هماهنگ کردن آن کار نسبتا دشواری می باشد. به عنوان مثال برند بربری نوعی چهارخانه تارتان می باشد. بنابراین بهترین گزینه انتخاب یک شلوار کتان قهوه ای و یا کرم می باشد.

بوفالو یکی از طرح های چهارخانه بسیار معروف می باشد که اغلب پشمی بوده و در زمستان مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیب رنگی آن عموما قرمز و مشکی بوده و بیشتر سبک راحتی دارد. این نوع پیراهن یک پیراهن غیر رسمی می باشد و به راحتی با شلوار جین و سویشرت ست می شود.

نمونه ای از پیراهن چهارخانه با چهارخانه تارتان


مادراس از طرح های پیراهن چهارخانه مردانه می باشد که بسیار محبوب است. این نوع چهارخانه از چهارخانه هایی می باشد که چهارخانه های آن هم اندازه نبوده و رنگارنگ می باشند. رنگ های به کار رفته در آن ملایم است. اکثر پیراهن های مادرس تابستانی هستند و دارای بافت بسیار ظریف می باشند. این نوع پیراهن چهارخانه را می توان با یک شلوار جین و یا یک شلوار کتان استفاده کرد.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه هیدی استایل محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا