امتیازات این مقاله تاکنون : 1
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

شال گردن ایده آل ترین ست  مردانه برای زمستان

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۳۹۹/۷/۲۷ یکشنبه
شال گردن ایده آل ترین ست  مردانه برای زمستان
چکیده این مقاله : شال گردن های مردانه جزو اکسسوری های جذاب و مناسب فصل زمستان می باشد و در انواع طرح و جنس موجود هستند که در این مطلب به بررسی تعدادی از آنها میپردازیم.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 5265 بازدید

مقدمه

بسیاری از مردم تصور می کنند که شال گردن قطعه ای است که فقط زنان از آن استفاده می کنند،اما از گذشته تا به امروز جزء اکسسوری های مهم و جذاب مردانه برای سبک و استایل زمستانی بوده است و ارزش افزوده کت های مردانه می باشد. وقتی بیرون هوا سرد است، شال گردن های که به آرامی بسته می شوند، جای خود را در میان لوازم ضروری درکمد لباس مردان می گیرد. علاقه به استفاده از شال گردن در شکل ها و طرح های مختلف و ست کردن آن با سبک کلاسیک و کت های بلند مردانه در دنیای مد مردان همیشه حرفهایی برای گفتن دارد. هنگامی که استفاده از شال گردن ها محبوبیت بیشتری پیدا می کنند، روش های مختلف پوشیدن آنها نیز افزایش می یابد و شیوه های گوناگونی برای ست کردن آن با کت های مردانه، کت های چرمی و... وجود دارد. استفاده از شال گردن در سرما هم به گرم شدن شما کمک میکند و هم به شما اعتماد بنفس می بخشد. در ادامه هیدی استایل شما را با انواع گره های شال آشنا می کند.

استایل با شال گردن مردانه

محتویات:

  1. مقدمه
  2. تاریخچه
  3. درمورد شال چه می دانید؟
  4. چرا باید مردان یک شال گردن مناسب در کمد لباس داشته باشند؟
  5. برای  انتخاب شال گردن مناسب مردانه باید به چه نکاتی توجه کرد؟

 

تاریخچه

استفاده از شال گردن برای مردان از قرن نوزدهم رواج پیدا کرد، آنها را سیاستمداران، هنرمندان و حتی رزمندگان می پوشیدند. عده ای هم بصورت های گوناگون از آن استفاده می کردند، برخی به منظور تفاوت از طبقه دیگر، برخی فقط برای جلوگیری از سرما و باد باران از آن استفاده می کردند و امروزه یکی از وسیله های جانبی است که با هر ظاهر و رنگی در هوای سرد کاملاً متناسب است.

در مورد شال چه می‌دانید؟

معمولاً عرض شال گردن از 15 تا 35 سانتی متر و طول آن از 120 تا 230 سانتی متر است كه دور گردن را می‌پوشاند و جنس آن می‌تواند از مرغوب‌ترین نوع پارچه مثل ابریشم و پشم كشمیری تا انواع پارچه با الیاف مصنوعی باشد.

 

چرا باید مردان یک شال گردن مناسب در کمد لباس داشته باشند؟

با نزدیک شدن فصل زمستان و سرد شدن هوا نیاز به پوششی که بدن را گرم نگه دارد بیشتر احساس می شود. به همین دلیل در بین لوازم جانبی زمستانه در کمد لباس مردان شال گردن ها جایگاه عالی و ویژه ای دارند و برای هر مردی که به دنبال زیبایی و جذابیت برای زمستان است لازم و ضروری است، شال گردن ها توانایی ایجاد ظاهری لوکس و منحصر بفرد را برای مردان به ارمغان می آورد.

استایل با شال گردن مردانه

برای انتخاب شال گردن مناسب مردانه باید به چه نکاتی توجه کرد؟

وقتی صحبت از ظرافت در فصل زمستان می شود، باید در مورد شال گردن های مردانه صحبت کنیم، آن شال هایی که سادگی و ظرافت و همچنین گرمی را برای هر مردی به وجود می آورند و متناسب با انواع لباس ها، چه رسمی و چه راحتی هستند.
هنگام انتخاب شال گردن، نیازی به اغراق نیست، همیشه شال گردن هایی خود را با سادگی مشخص کنید، هرچه شال شما ساده تر باشد، سبک شما از ظرافت بیشتری برخوردار است.

در اینجا مهمترین نکاتی را ذکر می کنیم که باید هنگام استفاده از شال گردن به آنها توجه کنید:

جنس شال گردن:

ابتدا باید به این نکته توجه کرد که در کجا و با چه شرایط آب و هوایی قصد استفاده از شال گردن را دارید، شال گردن ها به دو دسته ضخیم و نازک تقسیم می شوند، در فصل پاییز و شرایط معتدل تا کمی سرد باید از شال گردن نازک استفاده کرد و در زمستان و هوای سنگین و سرد از شال گردن های ضخیم استفاده کرد.

شال گردن مردانه مناسب زمستان

رنگ مناسب شال گردن:

در مورد انتخاب رنگ شال گردن باید رنگی را انتخاب کنید که به راحتی با پالتو ها و کت های بلند خود ست کنید. اگر از ترکیب چند رنگ است نباید رنگها بیشتر از سه رنگ باشند اگر کت بلند شما طرح دار است از شال گردن هایی استفاده کنید که ساده هستند. رنگهای آبی تیره و خاکستری و مشکی بهترین گزینه برای انتخاب هستند.

پالتو ها و کت هایی که بسیار ساده هستند و هیچ گونه طرحی ندارند تا حد امکان از شال گردن هایی استفاده کنید که طرح دار هستند.

شال گردن طرح دار مردانه

توجه به رنگ پوست:

نکته دیگری که در انتخاب شال گردن بسیار اهمیت دارد این است که به فرم و رنگ صورت خود دقت داشته باشید. اگر فردی هستید که دارای موهای روشن بوده و صورتتان کمی به رنگ پریدگی می زند بهتر است در مورد رنگ شال گردن به سراغ رنگ های شاد و تیره بروید تا بتواند جلوه زیباتری به صورت شما بدهد. افرادی که دارای صورت های گرد هستند باید از شال گردن هایی که بافتی ساده دارند استفاده کرده و سروگردن خود را بپوشانند.

در ادامه شما را با چند نوع گره شال گردن آشنا خواهیم کرد.

1-مدل آزاد یا آویزان شال گردن:

یکی از متداول ترین و ساده ترین مدل های شال گردن می باشد چون هم ساده و کلاسیک هم همیشه روی مد است به راحتی و بدون گره زدن شال گردن را روی گردن و جلوی سینه، زیر ژاکت یاروی کت و پالتو قرار دهید. این روش بسیار ساده است و هدف آن زیبا سازی لباس است، نه گرم شدن.

شال گردن مردانه مدل آویزان

2-گره چرخشی کلاسیک:

از روشهای محبوب مردان برای بستن شال دور گردن و اضافه کردن آن به استایل و سبک کلاسیک خودشان می باشد، بستن شال به این صورت است که ابتدا شال را از وسط نصف کرده و در مرحله بعد یک طرف شال گردن باید از طرف دیگر در جهت طول درازتر باشد، آن را دور گردن بپیچید دو طرف شال رادر جلو و روی قسمت سینه قرار دهید، این سبک را می تواند با کت های بلند مردانه، کتهای چرم، زاکت ها ست کند و ظاهری منحصر بفرد خود را داشته باشید این روش بستن شال بسته به سلیقه است که میتوانید شالگردن را داخل کت قرار دهید، یا شال را روی کت یا پالتوی خود بگذارید، در هر دو حالت متوجه خواهید شد که  استفاده ازشال گردن ظاهری جذاب و بسیار ظریف دارد.

گره چرخشی کلاسیک در شال گردن مردانه

3-گره پاریسی:

اگر به فکر یک تیپ خاص برای خودتان هستید، ما به شما استفاده از شال گردن با این مدل گره را پیشنهاد میکنیم این گره به مدل اروپایی یا فرانسویی شهرت دارد و یکی از معروف ترین گره هایی است  که مردانی با سبک رسمی و کلاسیک از آن استفاده میکنند، بستن شال گردن  به این  سبک  طرفداران بسیار زیادی داردو همیشه انتخاب مردانی است که کت های بلند مردانه را برای بوشش زمستانی خود بکار می برند دراین روش باید سه چیز را در نظر بگیرید که در بستن بستن شال به شما کمک می کند

  • طول شال
  • جنس شال
  • عرض شال

شال مناسب برای بستن این نوع گره باید طول درازا داشته باشد و عرض آن هم باید متناسب باشد . بستن این نوع از شال گردن به این صورت است که شال را در دستان خود قرار دهید ودر طول از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و آن را دور گردن خود بیاندازید. حال سمت آزاد شال را داخل سمت ۲ لایه ای ببرید و عبور دهید و بکشید. این نوع گره با کت های چرمی و کت های بلند مردانه عالی بنظر می رسد . در روزهای سرد سال می توانید آن را محکم تر ببندید.

گره پاریسی شال گردن مردانه

4-گره دستمال گردنی شال:

یک روش بسیار ساده و راحت ،در عین حال شیک و جذاب در گره های شال گردن، گره به روش دستمال گردنی است .نکته ای که باید به آن توجه کنید اینست که می خواهید در بالا و زیر گردن قرار گیرد و یا در روی سینه قرار گیرد.گره این مدل معمولا شل و آزاد است و فقط جنبه زیبایی دارد. نحوه بستن شال به این صورت است که شال را روی شانه  قراردهید و دوطرف شال را به صورت ضربدری روی هم قرار دهید سمتی كه رو قرار دارد را از زیر قسمت دیگر عبور دهید و به سمت بالا ببرید. سمت دیگر شال را از زیر بالا و روی شال بیاورید. حالا گره را در جایی كه دوست دارید، تنظیم كنید.

 

جمع بندی:

شال گردن ها به راحتی با کت های بلند و کت شلوارها ست می شوند به شرط آنکه هارمونی رنگ آن را رعایت کنید تا شیک و منحصربفرد بنظر برسید.

به اندازه شال گردن توجه کنید باید طول و عرض آن استاندارد باشد و برای بستن انواع گره مناسب باشد

آقایان به هیچ وجه از سنجاق شال گردن استفاده نکنید، مهم نیست که ظاهر سنجاق چگونه باشد،استفاده از سنجاق فقط به خانم ها محدود می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه هیدی استایل محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا