امتیازات این مقاله تاکنون : 2.5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

انواع پارچه های پالتوی مردانه و خصوصیات آنها

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۳۹۹/۷/۲۳ چهارشنبه
انواع پارچه های  پالتوی مردانه و خصوصیات آنها
چکیده این مقاله : پالتوی مردانه از مهمترین لباس های فصلول سرد سال است. در این مقاله به معرفی انواع پارچه ی مناسب پالتوی مردانه و خصوصیات هر یک از آنها می پردازیم.
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • 0 نظر
  • 9623 بازدید

ساخت پارچه یکی از اختراعات مهم بشر بوده که قدمت زیادی در طول تاریخ دارد. زمان های زیادی است که مردم از این اختراع برای پوشاندن بدن و یا موارد دیگر مصارف از پارچه استفاده می کنند، اگرچه در اوایل فقط برای پوشاندن بود اما با گذشت زمان کاربردهای زیاد و متفاوتی از پارچه برای مردم ساخته شد.

پالتو یکی از مهم ترین لباس های فصل سرد می باشد که در بین همه ی رده سنی ها از محبوبیتی خاص برخوردار است؛ علی الخصوص در زمستان های مناطق سردسیری طرفداران زیادی دارد؛ پالتو ها به علت استفاده محدودی در سال اما همچنان از دسترس صنعت و مد به دور نمانده است و در زمان های مختلف در تمامی قسمت های مدل دوخت، رنگ و نوع پارچه دچار تغییر و تحول شده است.

پالتوی مردانه

 

 

اولین فاکتور هنگام انتخاب پالتو توجه به کیفیت و گرم بودن پالتو می باشد که در مقابل سرما محافظ بدن شما باشد، همین دلیل است که انتخاب پارچه ی درست برای پالتو اهمیت ویژه ای دارد؛ چون علاوه بر گرم بودن باید شیک و مناسب با استایل شخص باشد.

 حالا ما شما عزیزان را با انواع مدل پارچه های پالتویی آشنا می کنیم:

پارچه فوتر:

برای ساخت پارچه ی فوتر از پشم گوسفند که در بهار از آن گرفته می شود استفاده شده است، جالب است بدانید که این نوع پارچه بدون هیچ گونه بافتی تولید و ساخته می شود. پارچه فوتر تحت فشار زیاد، رطوبت و حرارت بیش از حد قرار می گیرد و در نهایت تمامی این ها موجب می شود که الیاف پشمی در یکدیگر فرورفته و پارچه فوتر تولید شود.

در واقع فوتر یک نام فرانسوی می باشد که برای این نوع پارچه های پشمی در نظرگرفته شده است، اما در کشور ما پارچه فوتر به نام نمد شناخته می شود.

کاربرد پارچه ی فوتر به دلیل ضخامت بالایی که دارد بیشتر برای تولید کفش و یا پالتوی زمستانی استفاده می شود؛ از مزایای خوب این نوع پارچه قیمت مناسب آن نسبت به پارچه های موجود در بازار می باشد، پس در نتیجه گزینه مناسبی برای تهیه انواع لباس ها و پوشش های زمستانی به شمار می رود.

نکته ای که در مورد پارچه های فوتر باید رعایت کنید به راهنمایی شست شوی که همراه آن می باشد دقت کنید، زیرا بهتر است پالتوهای فوتر با آب سرد و یک شوینده ملایم شسته شود.

 

پارچه فوتر مناسب پالتوی مردانه

پارچه چرم:

پارچه چرم امروزه در صنعت مد و پوشاک به تحولات فوق العاده ای دست پیدا کرده است، به طوری که برای دوخت پالتو و کت و یا نیم پوت از چرم طبیعی هم استفاده می کنند. در کل چرم ها به سه دسته کلی تقسیم بندی می شوند:

1: چرم بزی: اولین نوع چرم که ساخته شد چرم بز بود، می توان از کاربرد های این نوع چرم بیشتر برای لباس نام برد؛ مزایای این نوع چرم ها کیفیت بی نظیر آن می باشد.

2: چرم گاو: دومین نوع چرم ها بر گرفته از پوست گاو می باشد که با ضخامت کمتر تولید و عرضه می شود؛ چرم گاو به دلیل قواره بزرگی که دارد برای دوخت لباس بسیار راحت و کار آمد می باشد. کارایی دیگر چرم گاو برای دوخت انواع کوله پشتی، کیف پول، کمربند، کفش های مجلسی، کیف های اداری استفاده می شود و به همین دلیل چرم گاو نسبت به بقیه چرم ها گرانتر می باشد.

3: چرم فول گرین: یکی دیگر از رایج ترین نوع چرم ها که از محبوبیتی خاص هم در بین همه برخورداراست چرم فول گرین می باشد؛ مصرف این نوع چرم برای کاپشن و پالتو بسیار کار آمد است. دلایلی که برای دوخت پالتو مردانه از چرم فول گرین استفاده می شود، این است که همیشه ظاهر خوب و زیبای خود را حفظ می کند و هرگونه لک بروی آن به‌ راحتی پاک می شود.

 

چرم فول گرین

 

یکی از دلایل محبوبیت و پر طرفداربودن کاپشن و کت های چرمی یا هرگونه وسیله ای که از چرم ساخته می شود ماندگاری بالا و حفظ زیبایی آن می باشد، همچنین حتی ظاهری شیک به لباس های دیگر شما می دهد.

پارچه کشمیر:

پارچه ی کشمیر نوعی از پارچه های بافت است که از پشم ریش بزهای هیمالیا تولید می شود. این نوع پارچه بافتی بسیار نرم، لطیف و سبک دارد اما در مقابل این خصوصیاتی که گفته شد این نوع پارچه از لحاظ استحکامی و گرمی بسیار قوی می باشد؛ قابل ذکر است که بیان کنیم بافت ظریف این پارچه باعث می شود لباس هایی مانند پالتو کشمیری که از آن تولید می شود بسیار با کیفیت و زیبا در درآیند، همچنین مانند یک عایق در برابر سرما از شما محافظت می کند. اصلی ترین ویژگی که پارچه های کشمیر دارند این است که پارچه ای کاملاً طبیعی و از الیاف حیوانی گرفته می شود، خصوصیت دیگر این پارچه گران قیمت بودن آن نسبت به بقیه پارچه ها می باشد.

 

  

  

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه هیدی استایل محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا