امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

نکاتی که در مورد انتخاب کراوات باید بدانید

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۳۹۹/۵/۲۲ چهارشنبه
نکاتی که در مورد انتخاب کراوات باید بدانید
چکیده این مقاله : کراوات تاریخچه ای دیرینه دارد و جز مهمترین اکسسوری های مورد استفاده آقایان است . کراوات ها در انواع طرح و رنگ تولید شده و بسته به کت و شلوارتان می توانید کراوات مناسب انتخاب کنید.
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • 0 نظر
  • 1540 بازدید

تاریخچه ی پیدایش کراوات: در کتاب اوستا آورده شده است که دوازده چیز را برای مرد جنگی لازم و ضروری دانسته اند که مورد هشتم آن استفاده از کوئرس می باشد که روی زره آن را می بستند. بزرگان و سرداران از کوئرس پهن برروی سینه خود استفاده می کردند که در نقش های طاق بستان نیز مشاهده می شود. نوئل مالکوم پژوهشگر بریتانیایی در کتاب خود به نام تاریخچه مختصر بوسنی ذکر کرده است که کراوات، نخستین بار در ایران باستان و در زمان ساسانیان استفاده می شد و آن زمان به اروپا برده شده است. کراوات یا دستمال گردن بلند، آنگونه که در فرهنگ های انگلیس و فرانسه آمده است که در زمان پادشاه لویی چهاردهم در دهه 1660 میلادی توسط تاجران کروواسی برای کسب سود به فرانسه برده شد. مردم فرانسه آن را به نام کراوات شناختند و مورد استفاده قرار دادند.

 

نکات مهم در مورد انتخاب کراوات مناسب

بی شک امروزه نیز کراوات یک اکسسوری مهم برای آقایان به شمار می رود و لازم است که هر فردی چندین نمونه زیبا متناسب با لباس هایی که دارد، در کمد خود داشته باشد. برای مکان ها و مراسم های مختلفی از جمله محل کار، مهمانی و عروسی از انواع مختلف طرح و رنگ استفاده کرد. ست کردن کراوات با کت شلوار امر ضروری دراستایل فرد است که در انتخاب آن باید دقت فراوانی شود.

هنگام استفاده از کراوات نکات ساده ای وجود دارد که با رعایت آن یک استایل زیبا و شیک خواهید داشت. از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

زمانی که از لباس های طرح دار استفاده می کنید بایستی با کراوات هایی که بدون طرح، ساده و تک رنگ می باشند ست شوند و همچنین پیراهن های ساده را می توانید با کراوات های طرح دارد بپوشید.

 

کراوات طرح دار

 

 

از نکات مهم انتخاب کراوات، جنس آن می باشد که باید دارای کیفیت بالایی باشد. جنس آن را یه گونه ای انتخاب کنید که دربرابر چروک شدگی مقاوم باشد. وجود آستر مناسب در پشت کراوات از چروک شدن کراوات جلوگیری می کند و باعث می شود روی سینه به خوبی قرار بگیرد.

 

از مهمترین نکات در انتخاب یک کراوات مناسب سایز، طول و پهنای آن است و انتخاب کراوات متناسب با ظاهر افراد امری ضروری ست و باید به آن توجه کنید. افرادی که قوی هیکل هستند برای اینکه کمی لاغرتر به نظر برسند می توانند از کراوات های باریک استفاده کنند. البته نه آنقدر باریک که روی سینه ی آن ها  خنده دار به نظر برسد، زیرا آن ها را بلندتر و کشیده تر نشان می دهد و افراد لاغر اندام از کراوات هایی که کمی عریض هستند استفاده کنند. همچنین بستن کراوات باید متناسب باشد یعنی روی سگک کمربند قرار بگیرد، درصورتی که بالای سگک یا پایین تر از آن قرار بگیرد جلوه ی بدی ایجاد می کند و ظاهر شما را نامرتب جلوه می دهد.

 

اندازه ی استاندارد کراوات

 

 

در فصل پاییز و زمستان به دلیل سردی هوا، استفاده از اکسسوری ها نیز بیشتر می شود و درصورتی که استایل های رسمی را می پسندید استفاده از کراوات و دستمال جیب را به شما پیشنهاد می کنیم. باید دقت داشته باشید که در فصل های سرد سال باید از کراوات هایی که جنس نسبتا ضخیمی دارند استفاده کنید، همانند کراوات های پشمی و نخی که مختص روزهای سرد می باشد استفاده کنید. کت شلوارهای نازک نیز با کراوات های ابریشمی که ظریف و نازک هستند ست کنید.

 

کراوات پشمی

 

 

کراوات های تک رنگ کاربردهای بسیاری دارند و بسته به رنگی که استفاده می کنید می توان در مراسم های مختلف آن را با پیراهن سفید ست کنید و یک هارمونی زیبا ایجاد کنید.در استفاده از کراوات های طرح دار، سعی کنید کراواتی را انتخاب کنید که زمینه ی آن همرنگ پیراهن نباشد، می توانید رنگ هایی کمی تیره تر از رنگ پیراهن را انتخاب کنید و یک تضاد زیبا ایجاد کنید.

 

کراوات های تک رنگ

 

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه هیدی استایل محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا