امتیازات این مقاله تاکنون : 4.33333333333333
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

انواع مدل یقه پیراهن مردانه

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۳۹۹/۲/۱۴ یکشنبه
انواع مدل یقه پیراهن مردانه
چکیده این مقاله : یقه پیراهن های مردانه اولین قسمتی است که هنگام نگاه کردن به فرد به چشم می آید و نقش مهمی در فرم صورت دارد که باید مدل یقه به درستی انتخاب شود.
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
  • 0 نظر
  • 5038 بازدید

یقه ی پیراهن های مردانه اولین قسمتی است که هنگام نگاه کردن به فرد به چشم می آید و به دلیل نزدیکی به صورت نقش مهمی در فرم صورت دارد که باید مدل یقه به درستی انتخاب شود. پارامترهایی که در ظاهر یقه تاثیر می گذارند شامل جنس و سختی، ارتفاع و اندازه یقه می باشد. در این مطلب سعی کرده ایم به شرح انواع مدل یقه پیراهن مردانه و کاربرد آن ها بپردازیم و با مطالعه ی این مطلب می تواند به انتخاب یقه ی مناسب استایل شما کمک کند.

 

انواع مدل یقه پیراهن مردانه

  1. پیراهن مردانه یقه دکمه دار
  2. پیراهن مردانه یقه کلاب
  3. پیراهن یقه آمریکایی
  4. پیراهن یقه نوک تیز
  5. پیراهن یقه ایستاده
  6. پیراهن یقه کوچک
  7. پیراهن یقه باز و پهن
  8. پیراهن یقه نواری
  9. پیراهن یقه کوبایی

 

پیراهن یقه دکمه دار

این مدل یقه دارای جا دکمه هایی در گوشه ی یقه و دو دکمه روی پیراهن می باشد که بسته می شوند. از ویژگی مثبت این مدل یقه پیراهن مردانه می توان به ثابت بودن یقه و تکان نخوردن آن می باشد که باعث می شود ظاهر شما بسیار مرتب به نظر برسد. این مدل یقه مناسب انواع فرم صورت می باشد و در بین جوانان دارای محبوبیت خاصی است. اگر می خواهید برای این مدل از کراوات استفاده کنید، کراوات باریک و اسپرت را به شما پیشنهاد می کنیم. در مدل رسمی تر دکمه ی یقه به صورت مخفی می باشد و دیده نمی شود به همین خاطر می توانید در مراسم های رسمی از آن استفاده کنید.

پیراهن یقه  دکمه دار

 

پیراهن یقه کلاب

این مدل یقه مانند اکثر مدل ها نوک تیز نیست بلکه دارای لبه هایی گرد و پهن است. یقه کلاب در قرن نوزدهم در لباس فرم مدارس انگلستان مورد استفاده قرار گرفت تا ظاهری متفاوت از سایر مدارس دیگر داشته باشند. به دلیل گرد بودن لبه های یقه برای صورت های زاویه دار و بیضی شکل بسیار مناسب می باشد. می توانید پیراهن های یقه کلاب را در مراسم های متفاوت بپوشید و استایلی زیبا و متفاوت از سایر افراد داشته باشید.

 

پیراهن یقه کلاب

 

پیراهن یقه آمریکایی

پیراهن هایی که دارای یقه آمریکایی هستند برای زیر کت بهترین گزینه هستند، زیرا ارتفاع این مدل یقه از سایر مدل ها بیشتر می باشد و زیر کت جلوه ی بسیار شیک و زیبایی دارد. پیراهن یقه آمریکایی مناسب برای انواع گره کراوات است و برای مراسم های رسمی یا غیره رسمی می توانید از آن استفاده کنید.

 

یقه امریکایی

 

پیراهن یقه نوک تیز

پیراهن هایی که دارای یقه ی نوک تیز می باشند جزو پیراهن های سنتی محسوب می شوند و هنوز هم شیک و زیبا هستند. با بستن کراوات استایلی کاملا رسمی و بدون آن استایلی روزانه به شما می بخشد.

پیراهن یقه نوک تیز

پیراهن یقه ایستاده

یقه ایستاده یک مدل رسمی می باشد و طراحان در یقه از تکه ای پلاستیک استفاده می کردند تا ثابت بماند و در برابر اتو کشی نیز مقاوم باشد. اکنون به دلیل عذاب آور بودن دیگر از تکه پلاستیک استفاده نمی شود بلکه از یک تکه پارچه استفاده می کنند. به دلیل پرهزینه و پر دردسر بودن دوخت آن، استفاده از این مدل بسیار کم شده است.

 

پیراهن یقه ایستاده

 

پیراهن یقه کوچک

پیراهن یقه کوچک از انواع مدل یقه پیراهن مردانه است. این نوع یقه دارای لبه های کوچک و نزدیک به هم می باشد و به دلیل کوچکی و ظریفی آن برای افراد دارای صورت های ظریف و ریز نقش بسیار مناسب می باشد. پیراهن یقه کوچک برای کودکان نیز بسیار زیبا و کاربردی می باشد. همچنین در این مدل یقه نیازی به استفاده از کراوات یا پاپیون نمی باشد.

پیراهن یقه کوچک

پیراهن یقه باز و پهن

یقه های باز و پهن مناسب گره هایی پهن می باشد و ظاهری رسمی به شما می بخشد. هنگام پوشیدن پیراهن یقه باز و پهن می توانید از کراوات استفاده نکنید و با باز کردن دکمه ی اول ظاهری ساده و غیر رسمی به شما می بخشد.

 

پیراهن یقه باز و پهن

 

پیراهن یقه نواری 

از انواع مدل یقه پیراهن مردانه می تواند به پیراهن یقه نواری اشاره کرد. یقه های نواری دارای دو برگردان بدون لبه می باشد و نیازی به استفاده از کراوات و پاپیون نمی باشد. پیراهن های یقه نواری مناسب استایل های غیر رسمی و روزمره است.

 

پیراهن یقه نواری

 

پیراهن یقه کوبایی

پیراهن های یقه کوبایی دارای یقه ناچ برگردان باز و آستین کوتاه می باشد. اولین بار در قرن 18 در آمریکای جنوبی توسط قشر کارگر مورد استفاده قرار گرفت. بعدها در دهه 90 میلادی در آمریکا باب شد. از سال 2014 به بعد پیراهن یقه کوبایی دوباره محبوبیت خود را در بینن جوانان و حتی افراد مسن به دست آورد.

 

پیراهن یقه کوبایی

 

نتیجه گیری

همان طور که بیان کردیم یقه ی پیراهن مردانه اولین جایی است که به چشم بیننده می آید و مورد توجه افراد قرار می گیرد. با آشنا شدن با انواع مدل یقه پیراهن مردانه به راحتی می توانید به خرید پیراهن مردانه بپردازید.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه هیدی استایل محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا