امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

12 روش پاک کردن لکه قهوه از روی لباس

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۰/۶/۱۳ شنبه
12 روش پاک کردن لکه قهوه از روی لباس
چکیده این مقاله : لکه دار شدن لباس با نوشیدنی کاملا طبیعی است، با 12 روش پاک کردن لکه قهوه از روی لباس، می توانید برای از بین بردن لکه قهوه از روی لباس های سفید و رنگی تان، استفاده نمایید.
  • زمان مطالعه : 10 دقیقه
  • 0 نظر
  • 2605 بازدید

نحوه پاک کردن لکه قهوه از روی لباس

لکه دار شدن لباس با نوشیدنی کاملا طبیعی است و ممکن است افراد روز خود را با لکه نوشیدنی بر روی لباس شان شروع کنند. اما مبحث اصلی ما نوشیدنی قهوه و لکه آن می باشد. از آن جایی که قهوه یک نوشیدنی بسیار محبوب است و اکثریت افراد روز خود را برای از بین بودن خواب آلودگی و سرحال شدن با نوشیدن قهوه شروع می کنند، این امکان وجود دارد که ناخواسته با ریختن قهوه بر روی لباس خود، آن را لکه دار کنند. بدون شک در لحظه اول با لکه دار شدن لباس، حس ناخوشایندی به طرف دست خواهد داد. اما باید گفت که این مسئله هیچ جایی برای نگرانی ندارد. چرا که شما با ساده ترین راه هایی که در این مقاله با آن ها آشنا می شوید، می توانید لکه ی قهوه را بر روی لباس خود پاک کنید و به طور کل لباس خود را مثل سابق نمایید. از این راه حل های خانگی، می توانید برای از بین بردن لکه قهوه از روی لباس های سفید و رنگی تان، استفاده نمایید. بدون این که به کیفیت و بافت پارچه لباس هیچ آسیب و صدمه ای وارد شود. تا آخر مقاله نحوه پاک کردن لکه قهوه از روی لباس با ما باشید.

 

نحوه پاک کردن لکه قهوه از روی لباس

 

روش های از بین بردن لکه قهوه از روی لباس

  1. از بین بردن لکه قهوه از روی لباس با استفاده از آب سرد
  2. لکه قهوه را با سرکه سفید از روی لباس تان نابود کنید
  3. جوش شیرین روشی موثر برای پاک کردن لکه قهوه از روی لباس
  4. از لیمو ترش نیز برای تمیز کردن لکه قهوه استفاده کنید
  5. استفاده از آب و صابون برای از بین بردن لکه قهوه از روی لباس
  6. نحوه پاک کردن لکه قهوه از روی لباس با استفاده از مایع ظرفشویی
  7. پاک کردن لکه قهوه از لباس به کمک خمیردندان
  8. پاک کردن لکه قهوه لباس به وسیله دستمال خیس
  9. نحوه تمیز کردن لکه قهوه از روی لباس به وسیله نمک
  10. از سفیده تخم مرغ برای لکه بری قهوه استفاده کنید
  11. لباس خود را به خشکشویی بسپارید
  12. نور آفتاب راهی موثر برای از بین بردن لکه قهوه لباس شما می باشد

 

روش اول: آب سرد

اگر در هر مکان و زمانی مقداری قهوه بر روی لباس شما ریخته شد و شما دنبال ساده ترین روش برای از بین بردن لکه بودید. توصیه ما این است که به سرویس بهداشتی بروید و لباس خود را پشت و رو کنید. سپس از پشت لباس روی لکه آب سرد بریزید، تا لکه قهوه تمیز شود. بهتر است این کار را فورا انجام دهید، قبل از این که لکه قهوه بخواهد روی لباس تان خشک و ماندگار شود. یک نکته مهم این است که آب سرد را مستقیم روی لکه نریزید، چون که در این صورت لکه قهوه پخش شده و پاک کردنش سخت می شود.

 

آب سرد برای از بین بردن قهوه از روی لباس

 

روش دوم: سرکه سفید

 این ماده را می توان تحت عنوان پاک کننده همه کاره شناخت. یکی از روش های کاملا موثر در پاک کردن لکه قهوه لباس شما، استفاده کردن از سرکه سفید می باشد. در این مرحله نیاز است که کمی سرکه سفید را همراه با مقداری آب ولرم درون کاسه ای بریزید، سپس محل لک شده لباس را به مدت 15 الی 20 دقیقه داخل کاسه محلول به دست آمده بخیسانید و بعد از گذشت تایم مورد نظر آن را بیرون بیاورید و با آب ولرم آبکشی نمایید. با توجه به خاصیت اسیدی سرکه سفید، این روش به طور کامل لکه قهوه را از بین خواهد برد.

 

سرکه سفید برای از بین بردن قهوه از روی لباس

 

روش سوم: جوش شیرین

 یک پاک کننده تاثیر گذار لکه قهوه بر روی لباس های روشن، جوش شیرین می باشد. برای از بین بردن لکه توسط جوش شیرین، نیاز است که در ابتدا محل لکه را با آب ولرم خیس کنید. سپس کمی جوش شیرین را بر روی محل لک شده بریزید و 10 الی 15 دقیقه صبر کنید. بعد از اتمام این مرحله، جوش شرین را به کمک یک قاشق به آرامی بردارید و لباس را با آب ولرم بشویید. در صورتی که لکه با انجام یک مرحله از بین نرفت، می توانید چندین بار آن را تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب و دلخواه تان برسید.

 

جوش شیرین برای از بین بردن قهوه از روی لباس

 

روش چهارم: لیمو ترش

 در حین استفاده کردن از لیمو ترش در ابتدا لازم است که مقداری آبلیمو را بر روی قسمت داخلی لباس تان امتحان کنید. اگر رنگ لباس تغییر نکرد و زرد نشد، می توانید آب لیمو طبیعی را مستقیما بر روی محل لکه بریزید تا لکه محو شود. سپس به خوبی لباس خود را شستشو دهید. البته برای استفاده کردن از لیمو ترش باید به این نکته مهم توجه کنید، لیمو ترش طی واکنش با شکر لکه ایجاد می کند. در نتیجه اگر قهوه تان را شیرین میل کرده اید، بهتر است که ابتدا لباس خود را آبکشی نمایید، تا مولکول های شکر داخل لکه شسته شوند. بعد با خیالی آسوده و راحت از آبلیمو استفاده کنید.

 

لیموترش برای از بین بردن قهوه از روی لباس

 

روش پنجم: آب و صابون

یک روش ساده و آسان دیگر برای تمیز کردن لکه قهوه لباس تان استفاده از مخلوط آب و صابون می باشد. برای درست کردن این ترکیب ساده و موثر، مقداری صابون را با آب ولرم درون یک کاسه مخلوط کنید و محل لکه لباس را به مدت 30 دقیقه درون آن قرار دهید. در صورت پاک شدن لکه و گذشت تایم مورد نظر، می توانید لباس خود را به طور معمول بشویید. اما اگر لکه لباس به خوبی پاک نشده بود، می توانید یک بار دیگر همین مرحله را انجام دهید. فراموش نکنید که در صورت تکرار مجدد باید آب و صابون خود را عوض کنید.

 

روش ششم: مایع ظرفشویی

از مایع ظرفشویی برای از بین بردن لکه های سخت و روغنی نیز استفاده می شود. از این رو از آن به عنوان یک لکه بر قوی برای لباس های رنگی یاد می شود. قبل از هر چیزی باید مطمئن شوید که لباس شما رنگ پس نمی دهد، بعد از مایع ظرفشویی استفاده کنید. در این مرحله نیز مقدار کمی مایع ظرفشویی را با آب ولرم ترکیب کنید. سپس قسمت لکه لباس را به مدت 20 دقیقه درون محلول قرار بدهید، تا لکه به آرامی پاک شود. پس از پاک شدن لکه قهوه، لباس را به خوبی شستشو دهید. اگر احساس کردید که هنوز جای لکه قهوه بر روی لباس مانده است، می توانید مقداری مایع ظرفشویی را روی لکه بریزید و به آرامی آن را بسابید، تا دیگر اثری از لکه قهوه باقی نماند.

 

مایع ظرفشویی برای از بین بردن قهوه از روی لباس

 

روش هفتم: خمیر دندان

 شاید استفاده کردن از خمیر دندان یک روش مرسوم و رایج برای از بین بردن لکه ها نباشد. اما ارزش امتحان کردن را دارد. این پاک کننده نیز می تواند روشی قوی و موثر برای از بین بردن لکه قهوه باشد. فقط کافیه که مقداری خمیردندان را بر سطح لکه بریزید و آن را به کمک یک مسواک نرم پخش کنید. شما می توانید با مسواک نرم به آرامی محل لک شده را به مدت چند دقیقه بسابید، طوری که به بافت لباس آسیب وارد نشود. در آخر لباس خود را به طور معمول بشویید و شاهد معجزه خمیردندان شوید.

 

روش هشتم: دستمال خیس

 یکی از راحت ترین روش های پاک کردن لکه قهوه بر روی لباس استفاده کردن از دستمال خیس است. شما برای انجام این روش می توانید که یک دستمال کاغذی یا پارچه ای پنبه ای را با آب سرد خیس کنید و روی لکه فشار دهید، تا مواد رنگی قهوه جذب دستمال شود. فقط باید مواظب باشید که دستمال را روی محل لک شدن نکشید، چون در این صورت لکه گسترش پیدا خواهد کرد. بعد از این کار لباس خود را با آب سرد آبکشی کنید.

 

دستمال خیس برای از بین بردن قهوه از روی لباس

 

روش نهم: نمک

 برای پاک کردن لکه قهوه لباس تان با خیالی آسوده از نمک استفاده کنید. نمک به خوبی به عمق پارچه نفوذ می کند و لکه را به راحتی از بین می برد. استفاده از این روش می تواند به خوبی جواب بدهد، به شرطی که ابتدا محل لک شده را مرطوب کنید، بعد مقداری نمک روی آن بریزید و بگذارید 5 مین در همین حالت باقی بماند. سپس با استفاده از یک مسواک تمیز فقط سطح لکه را به آرامی بمالید و بعد آبکشی نمایید.

 

روش دهم: سفیده تخم مرغ

شاید این مورد برای بعضی از شما عجیب باشد، اما طبق نظر استفاده کنندگان این روش موثر و کارساز بوده است. در این روش باید سفیده یک تخم مرغ را به خوبی هم بزنید و با مقداری آب گرم مخلوط کنید. سپس یک اسفنج را به ترکیب آغشته کنید و بر روی محل لکه بمالید، تا وقتی که اثری از لکه باقی نماند. در آخر لباس را به خوبی بشویید و آبکشی نمایید، تا اثری از بوی تخم مرغ و لکه باقی نماند.

 

 

روش یازدهم: خشکشویی

اگر در شرایطی قرار دارید که نمی توانید از هیچ کدام از روش های ذکر شده در بالا استفاده کنید و یا به کار بردن هیچ یک از آن ها برای شما کارساز نبوده است، بهتر است که لباس خود را برای دوباره تمیز شدن به خشکشویی بسپارید. گاهی وقت ها برخی از لک های طوری هستند، که روش های خانگی در تمیز کردن آن ها نمی توانند تاثیری داشته باشند. سپردن لباس به خشکشویی، روشی راحت و بدون دغدغه برای لکه داران قهوه بر روی لباس می باشد.

 

روش دوازدهم: نور آفتاب

نور آفتاب نیز تا حدود زیادی در از بین بردن لکه ها کارساز است. بهترین نتیجه ای که می خواهید برای پاک کردن لکه قهوه لباس تان به دست آورید، این است که بعد از انجام دادن هر کدام از مراحل بالا و شستن لباس هایتان، لباس خود را زیر نور آفتاب پهن کنید. تابش مستقیم نور خورشید باعث از بین بردن لکه قهوه لباس شما خواهد شد.

 

کلام آخر

روش های ساده و موثر برای از بین بردن لکه قهوه از روی لباس را در این مقاله به خوبی برای خوانندگان عزیز بیان کرده ایم. تنها کاری که لازم است در صورت بروز لکه قهوه انجام بدهید، استفاده درست و صحیح طبق نکات این مقاله می باشد. این راه حل ها به شما کمک می کند، تا دیگر برای هیچ گونه لکه ای ناراحت و نگران نشوید و به کار بردن آن ها را به دیگران نیز توصیه کنید. بهترین کار این است که تا زمانی که این مواد طبیعی و خانگی در اختیار شما قرار دارد، از به کار بردن مواد شیمیایی برای لکه زدایی لباس هایتان خودداری نمایید.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه هیدی استایل محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا