امتیازات این مقاله تاکنون : 4
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

چگونه مردان قد کوتاه باید کت و شلوار بپوشند

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۳۹۹/۹/۹ یکشنبه
چگونه مردان قد کوتاه باید کت و شلوار بپوشند
چکیده این مقاله : همیشه یافتن وسایل یا لباس مناسب، کاری آسان نیست. افراد بدن هایی متفاوتی دارند و لباس پوشیدن مطابق با قد، هیکل و سایز مناسب یکی از مهم ‌ترین عوامل در شیک پوشی می باشد.
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
  • 0 نظر
  • 5616 بازدید

همیشه یافتن وسایل یا لباس مناسب، کاری آسان نیست. افراد بدن هایی متفاوتی دارند و لباس پوشیدن مطابق با قد، هیکل و سایز مناسب یکی از مهم ‌ترین عوامل در شیک پوشی می باشد. یکی از مهم ‌ترین نکاتی که آقایان باید در انتخاب لباس به آن توجه کنند، انتخاب لباس متناسب با قدشان است. علی‌ الخصوص مردان کوتاه قد هنگام انتخاب کت و شلوار دچار مشکل می شوند. ولی با این حال وقتی کت و شلواری متناسب با اندازه و قد اندام آنها انتخاب شود، مردان کوتاه قد نیز می توانند ظاهری بسیار شیک داشته باشند.

در این مطلب نکاتی که لازمه ی رعایت آن موجب یک استایل منحصربه فرد برای مردان قد کوتاه است را بیان می کنیم.

 

1- کت و شلوار یک رنگ را انتخاب کنید

انتخاب متفاوت رنگ کت و شلوار باعث توجه و تمرکز جداگانه روی قسمت های بالا و پایین شما می شود؛ معایب انتخاب رنگ های متضاد باعث از بین رفتن یکدستی ظاهر شما می شود و قد شما را کوتاه تر نشان می دهد، سعی کنید لباسی که انتخاب می کنید هم خانواده باشند و حتی الامکان رنگ شلوار نسبت به پیراهن تیره تر باشد.

 

کت و شلوار برای افراد قد کوتاه

2- به الگوها توجه کنید

در این مرحله باید بدن خود را به خوبی بشناسید و متناسب با آن لباس انتخاب کنید. پوشیدن لباس های طرح دار، راه راه به طور کلی باعث می شود بلند تر به نظر برسید. ولی با این حال بسته به نوع اندامتان لباس بپوشید.

  • اگر کوتاه و لاغر هستید، پارچه های طرح عمودی برای پیراهنتان انتخاب کنید.
  • برای شلوارها هم افراد قد بلند به راحتی می توانند خط شلوارشان را کمی پایین تر از حد استاندارد بپوشند، ولی برای افراد قد کوتاه موجب شلختگی استایل می شود به همین دلیل باید قد شلوار درست روی خط کمر قرار بگیرد.

کت و شلوار مناسب افراد قد کوتاه

3- کت و شلوار باید متناسب با شما باشد

اگر کت و شلواری که انتخاب می کنید توسط خیاط شخصی شما دوخته شده باشد در بلندتر به نظر رسیدن شما بسیار مؤثر خواهد بود زیرا دقیقاً متناسب با اندازه شماست و به خوبی روی اندامتان قرار می گیرد؛ در مقابل بعضی مواقع که کت و شلوار انتخابیتان را از فروشگاه خریداری می کنید نکاتی که حائز اهمیت است:

  • قسمت شانه های کت باید به درستی روی شانه های شما قرار بگیرد.
  • درز شانه کت باید در جایی باشد که شانه شما به پایان می رسد.
  • هنگام پوشیدن کت و شلوار شاید مهمترین نکته ای که به دیده شدن قد شما کمک می کند، مناسب بودن عرض بازو و طول آستین کت می باشد. آستین کت شما خیلی گشاد یا خیلی بلند نباشد.
  • آخرین نکته در کت و شلوار متناسب بودن کمر کت می باشد وقتی که دکمه آن را می بندید، نباید حس خیلی تنگ یا شلخته بودن به شما دست دهد.

کت و شلوار مناسب افراد قد کوتاه

4- شلوار مناسب انتخاب کنید

انتخاب شلوارمناسب از موارد ضروری درست پوشیدن می باشد حال اگر می خواهید قد بلندتر به نظر برسید، ممکن است لازم باشد یک سری اصول را رعایت نمایید:

  • استفاده از شلوارهای فاق بلند یا شلوارهای باریک باعث می شود پاهای شما کشیده تر نشان دهد.
  • انتخاب شلوارهایی که قسمت جلویی آن ها چین دارند البته باید توجه کنید که چین ها خیلی بزرگ نباشد که باعث کوچک نشان دادن پاها می شود.
  • در انتخاب شلوار کت و شلوار خود نیز باید مراقب باشید کمر شلوار باید اندازه شما باشد تا در موقع نشستن و برخاستن باعث ناراحتی شما نشود.
  • شلوار شما باید به راحتی در لگن قرار بگیرد و نباید خیلی تنگ یا گشاد باشد.

شلوار مناسب افراد قد کوتاه

5- اکسسوری مناسب مردان قد کوتاه

آخرین مرحله از هر استایلی انتخاب اکسسوری مناسب با همان استایل می باشد متأسفانه آقایان قد کوتاه هنگام خرید دچار محدودیت هایی می شوند؛ بیشتر اکسسوری ها برای افراد قد بلند طراحی شده اند اما به این معنی نیست که آقایان کوتاه قد نمی توانند از اکسسوری ها استفاده کنند فقط باید نکات زیر را هنگام انتخاب در نظر داشته باشند:

  • تا حتی‌ الامکان از کراوات های پهن و بلند استفاده نکنید موجب کوتاه نشان دادن قد شما می شود.
  • بهترین راه برای بلند نشان دادن شما در مراسم های رسمی یا خاص استفاده از پاپیون به جای کراوات می باشد.
  • در مورد زیورآلات مردانه مانند ساعت یا دستبند سعی کنید اندازه سایز مچ دستتان باشد بیشتر از مدل های کوچک و ظریف استفاده نمایید.

 اگر شما مرد کوتاهی هستید، کت و شلوار را با توجه به نکات ساده ای که در بالا ذکر شد انتخاب کنید، بسیار شیک و هم بلند تر از آنچه که هستید به نظرمی آیید.

 

 

 

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه هیدی استایل محفوظ می‌باشد. گروه طراحان ووکا